Cyklověž se vrací do Hradce. Stát bude u stadionu
Především pro pěší a cyklisty bude doprava v okolí nové fotbalové arény v Hradci Králové komfortnější a bezpečnější. Radnice chystá rekonstrukci podchodu pod vnějším silničním okruhem, který poskytne nový přístup ke stadionu od Malšovic, v jeho blízkosti budou na okruhu také nové zálivy pro MHD. Na parkovišti v blízkosti koupaliště Flošna bude cyklistům navíc sloužit nová cyklověž pro více než stovku kol.
„Pod silničním okruhem mezi tenisovými kurty a vedlejší tréninkovou plochou u stadionu je nefunkční, ale hotový podchod. Zcela logicky se tak nabízí jeho zprovoznění a napojení na okolní stávající chodníky a cyklostezky. V jeho blízkosti pak chceme na silničním okruhu vybudovat nové zálivy pro pravidelné nebo mimořádné linky městské hromadné dopravy v průběhu konání větších akcí v areálu arény,“ popisuje Lukáš Řádek, náměstek primátorky pro oblast investic a rozvoje města.
Radnice plánuje ještě letos vypsat tendr na dodavatele sondážních, průzkumných a projektových prací, který za město zároveň podá žádost o veškerá povolení a následně bude provádět autorský dozor během samotných stavebních prací. Dokumentace bude řešit jak úpravy podchodu, jeho napojení na prostor arény a na druhé straně na ulice Zámostí a Malšovická, tak i nové autobusové zálivy na silničním okruhu v obou směrech a jejich napojení na podchod. Součástí záměru budou navíc úpravy křižovatek na západním a východním předpolí malšovického nadjezdu. „V případě úspěšného výběrového řízení na projektovou dokumentaci počítáme s termínem podání žádosti o stavební povolení na konci pololetí příštího roku. Podle průběhu stavebního řízení a následného tendru na stavební firmu by tyto úpravy mohly být hotové v průběhu roku 2026,“ dodává náměstek Řádek.
Cyklověž naproti stadionu
Čtete také
Další zvýšení komfortu pro cyklisty přinese nová cyklověž, která bude stát v Malšovické ulici naproti fotbalovému stadionu. „V tomto případě půjdeme cestou metody Design and Build, budeme tedy hledat dodavatele, který zajistí kompletně vše, tedy od projektu přes veškerá povolení až po samotnou dodávku zařízení včetně záručního servisu a údržby po dobu pěti let. Cyklověž by pak měly provozovat městské technické služby, případně budeme soutěžit externího provozovatele,“ vysvětluje náměstek Řádek.
Pokud se stavební řízení nijak nečekaně neprotáhne, věž by mohla být v provozu do konce příštího roku. „Bude mít kapacitu více než sto kol, která mohou mít i sedačku pro dítě. Kompletní provoz věže včetně kamerového systému se záznamem a automatického platebního systému bude standardně fungovat díky integrované fotovoltaické elektrárně,“ dodává náměstek Řádek.
Oba záměry již schválili zastupitelé města. Předpokládané náklady na projektovou a inženýrskou činnost v případě rekonstrukce podchodu a navazujících úprav v okolí jsou 1,17 milionu korun. Cenu za kompletní dodávku cyklověže a její údržbu v průběhu následujících pěti letech provozu město očekává ve výši 18 milionů korun bez DPH. Na tyto investice plánuje Hradec Králové využít dotaci od Královéhradeckého kraje.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.