U Milety se už pracuje na stavbě podchodů

Stavební práce na Miletě jsou v plném poudu.
Stavební práce na Miletě jsou v plném poudu. | autor: MMHK

Na hradecké křižovatce Miletě se pracuje na podchodech. Průjezd křižovatkou je omezený od začátku dubna a dopravní komplikace zažívají řidiči hlavně ve špičkách v okolí samotné křižovatky. Větší problémy nemá ani hradecká záchranka, která sídlí přímo u Milety. Stavební firma teď pracuje spíš na přípravných pracích. Uzavřený severní pruh okruhu je už vyfrézovaný, stejně jako Hradecká ulice směrem k Moravskému mostu. Informaci přináší Hradecký deník.

„Aktuálně jsme na stavbě zahájili vrtání pilot k podchodům. Probíhá přeložka plynovodu a inženýrských sítí,“ popisuje dění na stavbě Petra Drkulová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Pokračujeme ve skrývkách území, v současné době je již hotovo 90 procent z nich. V příštím týdnu začnou také práce na bourání patek po trakčních sloupech,“ dodává Petra Drkulová.

Rekonstrukce záchranku nebrzdí

Přímo u Milety sídlí Zdravotnická záchranná služba Královéhradeckého kraje (ZZS KHK). Její ředitel Libor Seneta říká, že na dojezdových dobách se stavba prakticky neprojevila: „Máme provizorní sjezd na Zborovskou ulici. Takže vlastně na tu hlavní silnici dojedeme o trošku rychleji než dříve, kdy jsme jezdili přes naše parkoviště. Kolony tam jsou hlavně v ranní a odpolední špičce, ale ty se tam tvořily i předtím.“

Ředitel hradecké záchranky současně dodává, že se těší na „novou“ Miletu. „Tak, jak je nová křižovatka navržena, její průjezdnost a i koneckonců řešení parkování a výjezd u ZZS KHK, to nám v budoucnu práci ulehčí,“ dodává Libor Seneta.

Stavba za 524 milionů bez DPH se má pro řidiče otevřít v polovině roku 2026.

Doprava drhne spíše na objízdných trasách

Podle dopravní policie se hradecká doprava přizpůsobila nové situaci. „V místě prováděné rekonstrukce jsme nezaznamenali žádné větší problémy v průjezdnosti a v plynulosti silničního provozu. Zvýšený provoz vozidel je však na objízdných trasách, Moravském Předměstí a v centru města, kdy se řidiči snaží rekonstruované křižovatce Mileta vyhnout,“ popisuje situaci vedoucího dopravního inspektorátu v Hradci Králové Tomáš Fulka.

Situaci zkomplikovala oprava a uzavírka Pražského mostu. „V dopravní špičce se tvoří kolony vozidel zejména na třídě Karla IV. a na Tyršově mostě. V místě uzavírky řešili policisté několik protiprávních jednání souvisejících s porušením přechodného dopravního značení,“ připomíná Tomáš Fulka třeba řidiče, kteří jezdili přes Pražský most, kam mohou jen MHD a vozidla IZS. Nehodovost se podle policie v souvislosti přestavbou Milety a opravou Pražského mostu nezvýšila.

Opravená Mileta bude výš, a to kvůli gravitačnímu odvodnění nové čtveřice podchodů pro chodce a cyklisty. Přibyde také další odbočovací pruh od mostu U Soutoku směrem do centra a začátek Zborovské ulice se rozšíří na dva pruhy. Vše má zabránit častým dopravním zácpám. Vzniknout má také nové napojení fakultní nemocnice na Zborovskou ulici.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru