Přípravy rekonstrukce křižovatky U Husa míří do finále

Křižovatka U Husa bude bezpečnější | Zdroj: Archiv
Křižovatka U Husa bude bezpečnější | Zdroj: Archiv

Už jen pár měsíců dělí jeden z významných malšovických dopravních uzlů, křižovatku U Husa, od rekonstrukce. Čekají na ni nejen místní obyvatelé, projíždějící cyklisté, ale i například dopravní podnik, pro jehož trolejbusy je mnohdy těžké křižovatkou směrem do centra projet. Náročná investiční akce v odhadovaném nákladu 20 milionů korun s sebou ponese například i nutnost přeložení trakčního vedení pro trolejbusy. 

Cílem rekonstrukce křižovatky spojující velkou část Malšovic s dalšími městskými částmi je především zvýšení bezpečnosti chodců, cyklistů, aut či projíždějících autobusů. Zástupci města uvádí, že vzhledem k náročnosti přeměny tohoto dopravního uzlu bylo třeba aktualizovat například projektovou dokumentaci. „Počítáme s tím, že v nejbližší době vypíšeme výběrové řízení na zhotovitele. Náklady na rekonstrukci město prozatím odhaduje zhruba na 20 milionů korun,“ vysvětlil Jindřich Vedlich, náměstek primátora s gescí rozvoje města.

Rekonstrukci U Husa uvítá i Dopravní podnik města Hradce Králové, jehož řidiči musejí v tomto úseku dávat na jednom z nejvytíženějších městských spojů veliký pozor. „Dispozičně je křižovatka řešena tak, že neumožňuje standardní projetí a hlavně bezpečné vytočení vozu jedoucího do centra města. Rekonstrukce podmínky průjezdu výrazně zlepší, v průběhu stavebních prací však lze očekávat různá dopravní omezení,“ řekl Miloslav Kulich, ředitel královéhradeckého dopravního podniku.

Veškeré přípravy směřují k zahájení stavebních prací po začátku roku 2014, respektive ihned, jakmile bude ukončeno výběrové řízení, podepsána smlouva a samozřejmě nastanou vhodné klimatické podmínky. „Nové podoby se dočkají také přilehlé zastávky hromadné dopravy, rovněž zde vzniknou nové plochy zeleně nebo třeba parkovací místa,“ vyjmenoval novinky Jindřich Vedlich.

Přípravy na rekonstrukci křožovatky poznamenalo i to, že město nebylo vlastníkem všech dotřčených pozemků. "Vlastníci však vyšli magistrátnímu odboru majetku vstříc, čímž se podařilo tuto situaci vyřešit ve prospěch všech, kteří tuto strategickou křižovatku využívají,“ doplnil Martin Soukup, náměstek primátora pro správu majetku města.

(Zdroj: MmHK)

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
14.11.2013 07:18
askub (neregistrovaný)
vzhled
diky za zprávu, čtu tady o tom že přestavba začne, ale nikde jsem neviděl, jak by to mělo vypadat.
14.11.2013 08:48
Robert (neregistrovaný)
RE: vzhled
www.hkcity.cz/wp-content/uploads/uhusa2.png

Modře jsou chodníky, červeně cyklostezky
14.11.2013 12:38
askub (neregistrovaný)
RE: vzhled
díky za odpověď

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme