Dostavba dálnice D11 do Hradce Králové začíná v úterý

Dostavba D11 do Hradce začne v úterý | Ilustrační foto
Dostavba D11 do Hradce začne v úterý | Ilustrační foto

Srpen 2017 může být dalším z řady termínů, ve kterých by se mohla dálnice D11 dostavět od Prahy až do Hradce Králové.

Na chybějících dvou a půl kilometrech, které dělí hranici krajského města od napojení na dálnici D11, se má začít pracovat od úterý 22. července 2014. Oznámil to sám ministr dopravy Antonín Prachař. Stavbu bude realizovat společnost Eurovia a stát za ní zaplatí 1,1 miliardy korun. 

V úterý 22. července se mají na konec dálnice D11 před Hradcem Králové opět vrátit stavební stroje a dělníci. Radostnou zprávu oznámilo Ministerstvo dopravy České republiky na konci minulého týdne. „Stavba dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové byla zahájena již v roce 1978, poslední úsek byl ale zprovozněn před osmi lety a od té doby se stavba nepohnula vpřed. Jsem proto rád, že se nám podařilo tuto problematickou stavbu znovu rozjet,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař.

Neprodraží se, dokonce se ušetří. I tak to bude stát 1,1 miliardy korun

Stavby se dle stále ještě platných smluv chopí společenství firem Eurovia, Metrostav a Strabag. Podle prohlášení z ministerstva dopravy se stavba neprodraží, i když stavební společnosti musely čekat od roku 2006 až do letoška na pokračování prací. Stát dokonce za dostavbu dálnice k Hradci Králové i podle dvanáct let staré smlouvy zaplatí o 18 % méně. 

Začne se křižovatkami a mosty

Práce na D11 mají začít především na úsecích, kde jsou vyjasněná majetková práva a kde realizátor stavby a ani stát neočekávají žádné další podobné problémy. Zároveň se ale jako první začnou stavět části, které jsou nejsložitější. „Práce začnou na těch částech stavby, které jsou časově nejnáročnější. Jedná se především o mosty a křižovatky,“ uvedl pro portál FinančníNoviny.cz Tomáš Neřold, tiskový mluvčí ministerstva dopravy. 

Problematice dostavby dálnice D11 od Prahy do Hradce Králové se pravidelně věnujeme, více článků najdete také zde

D11 se staví už 36. rokem

Dálnice D11 od hlavního města České republiky směrem k polským hranicím se staví už od roku 1978. V roce 2006 se její stavba zastavila kousek před Hradcem Králové kvůli nejasnostem ohledně vlastnictví pozemků pod budoucí dopravní stavbou.

Do majetkových tahanic letos začátkem léta zasáhlo samo město Hradec Králové, jeho zastupitelé odhlasovali, že chybějící pozemky za 1,7 milionu korun odkoupí. Stavba se tak může konečně dát do pohybu a od krajského města pokračovat směrem k Jaroměři a poté se za hranicemi napojit na polskou dálnici S3. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme