Změny u škol v Gočárově ulici jsou první vlaštovkou plánu mobility
Město už od března pracuje na školních plánech mobility. Přinést mají snížení počtu aut v blízkosti školních budov v Hradci, zajištění ještě většího bezpečí na cestách i zlepšení povědomí o aktivním a zdravém stylu života nejen u školáků. Se startem školního roku se již podařilo realizovat první opatření - tzv. školní ulici před ZŠ a MŠ Josefa Gočára. Další novinky budou přibývat. Informaci přináší Hradecký deník.
Do projektu se zapojili žáci, rodiče i učitelé ze čtyř hradeckých škol, a to ZŠ Josefa Gočára, ZŠ Úprkova, ZŠ Habrmanova a ZŠ Milady Horákové.
„Často se setkáváme s tím, že rodiče vozí své děti do bezprostřední blízkosti škol a pak vzniká řada nepříjemných situací. Auta parkují na zakázaných místech, vjíždějí na travnaté plochy a poškozují zeleň, blokují provoz a podobně. Místo se stává chaotickým a v mnoha případech nebezpečným. Proto jsme začali hledat řešení,“ uvádí náměstek primátorky pro oblast rozvoje města Lukáš Řádek.
Připravované plány mobility jsou „ušité“ na míru každé ze zapojených škol. Jejich cílem je zajistit bezpečné, zdravé a šetrné dopravení dětí do školy i ze školy.
„Plány mobility obsahují několik opatření, která jsme rozdělili do tří oblastí. Tou první jsou nestavební úpravy, které budou spočívat například ve výměně dopravního značení či jiném uspořádání. Dále jsou to stavební úpravy, které zahrnují například zlepšení přechodů a podobně. Třetí je pak výstavba koláren u každé školy,“ říká náměstek Řádek.
O návrhy si psali sami žáci nebo jejich rodiče
Právě o řadu těchto návrhů si napsali sami žáci nebo jejich rodiče. První úpravy proběhnou ještě do konce tohoto roku, v příštím roce by u škol měly vyrůst zmíněné kolárny a dojít ke stavebním úpravám některých přechodů a křižovatek. Náklady na tato opatření se nyní odhadují na osm milionů korun.
Jedním z prvních opatření je tzv. školní ulice před ZŠ a MŠ Josefa Gočára. Jde o jednoduché dopravní opatření platné po krátkou dobu ve dnech školní výuky. V případě ZŠ a MŠ Josefa Gočára se jedná o zákaz vjezdu motorových vozidel do prostoru před školou v čase od 7.15 do 8 hodin. Dodržování nového opatření bude kontrolovat městská policie.
Plány mobility mají změnit i myšlení dětí
Cílem plánů mobility není jen přizpůsobení prostředí kolem škol, ale i změna myšlení samotných dětí. „Naším cílem je motivovat děti k tomu, aby vyměnily auto za jiný způsob dopravy, která přispívá nejen k jejich aktivnímu a zdravému životnímu stylu, ale zároveň je šetrnější k životnímu prostředí,“ dodává náměstek Řádek.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Orwell by měl radost. Potlačování individuální dopravy se jmenuje plán mobility.
Mír je válka. Nenávist je láska. Zákaz jízdy je mobilta.
Bravo, Hradec dohání Prahu
A chtít po dětech, aby jezdili do školy po HK v době dopravní špičky, tak to je snad nějaká snaha o ohrožení jejich zdraví a další komplikace v provozu.
To tedy zase zelení soudruzi excelují.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.