Štítky: | Doprava | chytré semafory |

Začíná zkušební období dopravního systému v Hradci. Jak dlouho potrvá?

Chytré semafory už jdou do zkušebního provozu.
Chytré semafory už jdou do zkušebního provozu. | autor: pixabay.com

Stavební a instalační práce na novém inteligentním dopravním systému v Hradci Králové jsou až na několik drobností dokončené. Od prosince proto na systému začíná zkušební provoz, který bude probíhat po dobu čtyř měsíců. Na všech semaforech se spouští přednastavené signální plány, které se v průběhu dne změní s ohledem na dopravní špičku. Zároveň budou jednotlivé křižovatky a dohledové body měřit intenzitu dopravy. Na základě získaných dat se poté nastaví nejvhodnější signální systém do ostrého provozu, který začne fungovat na jaře příštího roku.

„Hradecká dopravní struktura navržená architektem Gočárem nám sice dlouhá léta výrazně pomáhala, s postupným zintenzivněním dopravy ale vidíme, že se bez moderních prvků neobejdeme. Právě inteligentní dopravní systém by měl být řešením do budoucnosti, měl by pomoci se zprůjezdněním náročných úseků i zvýšit bezpečnost,“ uvádí primátorka města Hradec Králové Pavlína Springerová.

Připomínky mohou mít i občané

Inteligentní dopravní systém bude od prosince po dobu čtyř měsíců fungovat ve zkušebním režimu s přednastavenými signálními plány. Během této doby budou vyzkoušeny přednastavené varianty řízení dopravy ve městě. Zároveň budou kamery, detektory a měřidla instalované na vybraných místech sbírat data, která přispějí k nastavení ideálního modelu fungování systému. K tomu mohou přispět také občané města. Na e-mailovou adresu mohou zasílat své připomínky a poznatky, město se je bude všechny snažit zohlednit při tvorbě finálního signálního plánu. Systém by měl být do ostrého provozu spuštěn během dubna, a to včetně penalizačního modulu.

Práce na inteligentním dopravním systému byly zahájeny v červnu loňského roku. „Výměny semaforů probíhaly na etapy, nyní jsme v té poslední. Zbývá už jen dokončit chodníky na kruhové křižovatce ulic Sokolská a Brněnská. Jedná se o stavební drobnosti, spuštění zkušebního provozu IDS tedy nic nebrání,“ uvádí investiční náměstek primátorky Lukáš Řádek. Obměna semaforů se týkala 34 křižovatek a čtyř signalizovaných přechodů po celém městě. Za celý systém včetně nákladů šestiletého provozu, servisu a dalších služeb město zaplatí 308,1 milionu korun včetně DPH, přičemž maximálně 157,82 milionu korun pokryje dotací z Operačního programu Doprava.

„Systém IDS budeme využívat několik dalších desítek let, ale nejedná se o koncové řešení dopravy ve městě. Chceme se zaměřit na další varianty, které by mohly přispět ke zlepšení situace. Jednou z nich bude například výstavba Severní tangenty,“ doplňuje primátorka.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme