Štítky: | Doprava | Pardubice | vlaky |

Z Hradce do Pardubic už jezdí vlaky, od pátku už i ty elektrické

Výluka mezi Hradcem a Pardubicemi končí
Výluka mezi Hradcem a Pardubicemi končí

Cestujete často z Hradce do Pardubic a zpět? Tak vás určitě potěší, že už se na trať vrátily vlaky. A od 15. července dokonce vyjedou už i ty elektrické, zatím jezdily jen motorové. Příčinou výluky byla rekonstrukce trakčního vedení mezi Rosicemi a hlavním nádražím v Pardubicích. Modernizace celého úseku bude pokračovat až do listopadu. Správa železnic trať vylepšuje dlouhodobě. Nyní na dalším 7,5 kilometru dlouhém úseku mezi krajskými městy buduje druhou kolej. Informuje o tom Hradecký deník.

„Mezi Stéblovou a Rosicemi byl spuštěn původní provoz, tedy po jedné koleji,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda s tím, že druhá kolej bude fungovat od 15. listopadu.

Provoz v elektrické trakci mezi Rosicemi nad Labem a hlavním nádražím v Pardubicích bude obnovený k 15. červenci. „Návrat konkrétních vlaků na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se liší podle opatření jednotlivých dopravců. Byly buď nasazeny motorové jednotky, anebo ponechána náhradní doprava a jízdy z pardubického hlavního nádraží začnou až s elektrickými vlaky,“ přiblížil Gavenda.

Modernizace trati z Pardubic do Stéblové začala loni v květnu. Kompletně má být hotovo 15. listopadu, kdy se provoz na novém úseku za 2,6 miliardy korun zcela obnoví.

„Budoucí dvoukolejná trať bude mít mírnější oblouky kvůli vyšší rychlosti,“ řekl projektový manažer společnosti Skanska Jan Mitlöhner. Až trať stavbaři opustí, vlaky budou cestující mezi oběma krajskými metropolemi převážet rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Trať se zároveň stane bezpečnější.

Upraveny budou i vlakové zastávky

S výstavbou druhé traťové koleje souvisí i další úpravy. Stavbaři opraví železniční stanice Pardubice-Rosice nad Labem nebo zastávku Pardubice-Semtín. „Ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem se buduje podchod pro cestující, železniční spodek a následně svršek. Dále se pracuje na nástupišti dvě a jeho zastřešení, na souvisejících objektech a kabelážích. Na výjezdu ve směru na Semtín probíhá pokládka železničního svršku,“ přiblížil Gavenda.

Nové zastávky se pak dočkají ve Stéblové. Stavbaři vybudují zastávku Stéblová obec, která lidem zkrátí docházkovou vzdálenost na vlak. Modernizací projdou také všechna přejezdová zabezpečovací zařízení. Součástí projektu je i výstavba protihlukových stěn a úpravy pozemních komunikací a sítí technické infrastruktury.

V době výluky bude zdvoukolejněn i most přes Labe. Původní ocelový most, který je více než padesát let starý, prozatím slouží vlakům v provizorní pozici. Na jeho místě pak vznikne nový most, na kterém už dělníci pracují, aktuálně se provádějí práce na zakládání nových opěr a pilířů.

Úsek mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem už dvě koleje má. Další navazující úsek z Opatovic do Hradce Králové chce Správa železnic začít modernizovat za tři roky.

Spolek Kaštanka nechce, aby se kvůli druhé koleji kácely stromy

Plánovaná stavba se ale nelíbí aktivistům ze spolku Kaštanka, kteří bojují především proti kácení kaštanové aleje podél Opatovické ulice na Pražském Předměstí. Lidé mají obavy ze zvýšení hluku, zániku přechodů přes železnici a nechtějí ani vysoké betonové protihlukové zdi.

I přesto mají podle Správy železnic samotné stavební práce začít ve druhé polovině roku 2025, hotovo má být přibližně o dva roky později. Plánovaná investice dosahuje výše přes 4,4 miliardy korun.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
13.7.2022 14:32
Jan Halagačka (neregistrovaný)
Před časem se hodně mluvilo o vybudování dvoukolejky z Pardubic do Chocně a tím ulehčit přetíženému úseku Praha - Česká Třebová. Jaká je současná strategie této varianty???? Děkují Jan Halagačka
Pro hlasování musíte být přihlášen(a)! Přihlásit se zde

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme