Štítky: | Doprava | R35 Hradec Králové | R37 |

Z Hradce do Pardubic se konečně projedeme ve čtyřech pruzích

Napojení rychlostních silnic 35 a 37 | Zdroj: ŘSD
Napojení rychlostních silnic 35 a 37 | Zdroj: ŘSD

Poslední úsek opravované rychlostní silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi se ve čtvrtek dopoledne slavnostně otevřel. 

Obchvat kolem Opatovic byl dokončen a tak mají řidiči na tak zvané "Hradubické" mezi oběma krajskými městy k dispozici čtyři pruhy. Délka zrovozněného úseku je 3,27 kilometrů a cena díla se vyšplhala na čásku přes 1,2 miliardy korun bez DPH. Součástí stavby jsou také tři mosty, napojení Opatovic nad Labem a tři protihlukové stěny o celkové délce 965 metrů, šířka vozovky je 24,5 metru.

Dokončená stavba silnice u Březhradu v Hradci Králové navazuje na dříve realizovaný úsek čtyřpruhové komunikace za mimoúrovňovou křižovatkou u obchodní zóny na okraji města. 

V první části vede nová komunikace po trase dosavadní silnice I/37. Ve druhé části silnice vede po zcela nové trase, které jde směrem na východ od Opatovic nad Labem, čímž vytváří obchvat Opatovic. Stavbu zakončuje mimoúrovňová křižovatka s rychlostní silnicí R35, která je v provozu od roku 2009.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se však jedná zatím pouze o otevření silnice pro veřejnost, nikoliv však o dokončení samotné stavby. „Zprovoznění úseku přispěje ke zlepšení severo-jižního dopravního spojení silnicí I/37 na trase Trutnov–Jaroměř–Hradec Králové–Pardubice–Chrudim–Žďár nad Sázavou–Velká Bíteš–dálnice D1. V lokálním měřítku komunikace významně zlepší dopravní situaci a sníží negativní vlivy dopravy v obci Opatovice nad Labem,“ uvedl David Čermák, generální ředitel ŘSD. 

Práce na silnici mezi Hradcem Králové a Pardubicemi budou trvat ještě do konce tohoto roku, je potřeba dokončit stavební úpravy v okolí silnice.   

"Stodesítkou" se zatím neprojedeme, stále platí nejvyšší povolená rychlost 90 km/h 

Před rokem diskutovaná možnost zvýšení povolené rychlosti z 90 na 110 kilometrů v hodině však zůstává pro hradecké i pardubické řidiče na Hradubické silnici stále hudbou budoucnosti.

Mladá fronta uvádí, že podle Ministrerstva dopravy je problém v tom, že zmíněná silnice vede přes dva kraje a byl by problém vyjednávat s oběma kraji najednou. My se tak zvýšení rychlosti zatím nedočkáme, ale třeba v Libereckém kraji či Plzeňském kraji ano.  

Detailní informace o stavbě obchvatu Opatovic, který otevřel přímou cestu z Hradce Králové do Pardubic

  • Název stavby: Silnice I/37 Březhrad–Opatovice
  • Místo stavby: Pardubický a Královohradecký kraj
  • Délka: 3266 metrů
  • Zhotovitel: Sdružení I/37 Březhrad (Skanska a.s., EUROVIA CS, a.s., STRABAG a.s.).
  • Cena díla: 1 221 768 580 Kč (bez DPH)

(Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic)

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme