Výměny chytrých semaforů omezí provoz v Hradci. Kdy a kde to bude?

Plynulejší dopravu slibuje nový systém.
Plynulejší dopravu slibuje nový systém. | autor: hradeckralove.cz

Už téměř rok můžeme na křižovatkách Hradce pozorovat výměny semaforů. Jde o inteligentní dopravní systém, který by měl po městě zajistit plynulejší dopravu, měl by preferovat městské autobusy a vůbec celou situaci zlepšit. Upravují se i semafory a přechody pro chodce.

Právě kvůli úpravám přechodů bude ve středu 4. května v podvečer na několik hodin omezen provoz v Pilnáčkově ulici na druhém silničním okruhu v místě u obchodního zóny, kde budou měněny signalizační portály. V průběhu první poloviny května pak bude na 14 dnů  částečně uzavřena také křižovatka ulic Resslova a M. D. Rettigové. Kompletní dokončení systému a jeho spuštění do zkušebního provozu připravuje město na podzim letošního roku.

Pomoc ale i kontroly rychlosti

„Systém může v případě tvorby kolon například prodloužit zelený signál na křižovatkách ve frekventovaných lokalitách, aby z ucpaného místa rychle odjelo co nejvíc aut. To bude využitelné třeba v dopravních špičkách. Jeho součástí bude samozřejmě celá řada dalších užitečných modulů, včetně modulů sankčních, které budou kontrolovat rychlost vozidel,“ vysvětluje primátor města Alexandr Hrabálek.

Kdy a kde budou větší uzavírky?

První větší uzavírka se v rámci výměny světelné signalizace připravuje v Pilnáčkově ulici na okruhu, kde bude ve středu 4. května od 17 hodin na několik hodin omezen provoz, večer pak bude zhruba na hodinu silnice zcela uzavřena. Další uzavírka je naplánována v první polovině května na křižovatce ulic Resslova a M. D. Rettigové. Průjezdná bude trasa po okruhu od křižovatky s třídou Karla IV. směrem na Labský most, v opačném směru bude část okruhu zcela uzavřena. Objízdná trasa povede přes křižovatku ulic Antonína Dvořáka a Na Okrouhlíku.  

„V současnosti je z 34 světelně řízených křižovatek stavebně dokončeno 17. Pokud jde o přechody pro chodce, kterých se projekt týká, tak hotové jsou tři ze čtyř. Stávající stav na křižovatkách je jakýmsi mezistupněm, který dovoluje dodavatelské firmě odladit jednotlivé kroky směřující k plnému nasazení inteligentního řízení dopravy v Hradci Králové,“ uvádí náměstek primátora pro oblast investic města Jiří Bláha.

V těchto dnech probíhají výměny semaforů a další potřebné úpravy na křižovatkách ulic Akademika Bedrny a Pilnáčkova, dále Víta Nejedlého a Jižní (Orlice park shopping), na křižovatce Kutnohorské a Pražské ulice a u Petrofu na křižovatce ulic Brněnská a Na Brně.

Za celý systém včetně nákladů šestiletého provozu, servisu a dalších služeb město zaplatí 229,3 milionu korun, přičemž část nákladů uhradí z dotace. S dokončením stavebních prací na inteligentním dopravním systému se počítá na podzim letošního, k uvedení zařízení do plného provozu by mělo dojít v roce 2023.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
28.4.2022 08:25
Franta (neregistrovaný)
Chytré křižovatky
Nebude to fungovat, pokud budou řidiči DP na nesvětelných křižovatkách dávat přednost mladým dívkám. Jezdím s DP velmi často a pokud jde k přechodu mladá dívka a nevstoupila do silnice, tak ji rukou ukáže, aby šla. Další brzdou je křižovatka s vodotryskem. Tam jsou ve špatném místě přechody pro chodce, a kdyby byli 50 m od kořene křižovatky, tak se pomocí zipu doprava zlepší. To by musel někdo přemýšlet, když to schvaloval. Pak můžete mít chytré křižovatky všude a nebudou fungovat nikde.
Pro hlasování musíte být přihlášen(a)! Přihlásit se zde

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme