V hradecké MHD otestují elektrobus
„Jedná se o nízkopodlažní městský elektrobus typu SOR EBN 10,5 určený pro bezemisní přepravu v městském provozu,“ říká ředitel podniku Miloslav Kulich. „Dopravní podnik systematicky vývoj a novinky v MHD sleduje, jeden předváděcí den ale pro ucelenější představu nestačí. Jsme proto domluveni, že společnost SOR tento vůz do Hradce zhruba v polovině léta zapůjčí přímo k praktickému použití na linkách, abychom vozidlo v provozu městské hromadné dopravy vyzkoušeli důkladně,“přibližuje výhled další spolupráce ředitel Kulich.
„Jízda i ovládání vozu jsou pro řidiče velmi příjemné,“ pochvaluje si jízdu elektrobusem vedoucí střediska MHD Leo Sedláček, který usedl za volant při okružní jízdě městem.
„Dojezd tohoto elektrobusu v městském prostředí je cca 130 až 160 kilometrů. Spotřeba v městském provozu je 0,87 – 0,9 kWh na kilometr, což jsou přibližně třetinové náklady oproti autobusům na naftu,“ uvádí některé parametry obchodní ředitel společnosti SOR Jindřich Chudý. Elektrobus byl vyvinut, vyzkoušen a homologován v průběhu let 2009 a 2010. Čtyři tyto autobusy jsou již v pravidelném městském provozu v Dopravním podniku Ostrava, jeden jezdí v horském terénu Vysokých Tater.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.