Štítky: | Doprava | MHD | Křižovatka Fortna | fortna |

V Hradci by mělo být více dopravních miniterminálů

Někde by zastávky mohly být dlouhé.
Někde by zastávky mohly být dlouhé. | autor: hradeckralove.cz

Více přestupních míst - takzvaných miniterminálů - by chtěla hradecká radnice zřídit po městě. Místa by měla sloužit nejen MHD ale i meziměstské dopravě. Například nová křižovatka Fortna je takovým dopravním uzlem spojujícím obě dopravy. Podobné úpravy chce místní radnice realizovat i jinde. Infomaci přináší server iDNES.cz.

Úpravu autobusových zálivů u Fotny radnice pojala velkoryse. Místo původních zálivů, do nichž se v každém směru vešly dva vozy, jsou nyní po obou stranách silnice zastávkové pásy dlouhé desítky metrů. Zimní stadion, jak se v systému MHD stanice jmenuje, není jen zastávkou pro městské linky, ale také jednou ze zastávek veřejné linkové dopravy v kraji.

Stáváse, že u Fortny stojí dva městské autobusy současně s vozem mířícím na Holice či Vysokou nad Labem. Spojené zastávky pro modré a červené autobusy, jak se oběma typům v žargonu dopraváků říká, jsou také třeba v Lipkách, Kuklenách nebo na Brněnské.

Jenže jejich úpravy nejsou zdaleka tak palčivým problémem jako dvojice zastávek na linkách od Nového Města nad Metují nebo Třebechovic pod Orebem. Ty staví na Pospíšilově třídě a v Šimkově ulici. Ani v jedné z nich však cestující nemohou pohodlně přesednout do městských spojů. Od autobusu musejí jít pěšky na nejbližší zastávku MHD stovky metrů.
    
Jako problém to vidí experti města i kraje, kteří už před lety navrhli sloučení zastávek. Hradec Králové měl sjednocení stanovišť na Pospíšilově třídě i v Šimkově ulici již v roce 2017 ve Strategickém rámci pro rozvoj veřejné dopravy. „Dvě velmi významné zastávky na území města nemají přímý přestup na MHD. Doporučujeme tak přemístění těchto zastávek a jejich sloučení s některou z nejbližších zastávek MHD,“ psali odborníci v dokumentu schváleném zastupitelstvem v roce 2018, z něhož vznikl akční plán do roku 2020. Návrh se realizace zatím
nedočkal.
 
„Není to zas tak levné, jak to vypadá, protože nejde jen upravit zálivy. Bývají to zásahy do celé skladby vozovky. Třeba u Fortny se instalovala řada moderních technologií. Když už se kope, mění se také chodníky, požadavky jsou na bezbariérová nástupiště. Cena se nabaluje, ale není sporu, že by se to udělat mělo,“ vysvětluje pro iDNES.cz vedoucí odboru rozvoje města Karel Vít.
    
Sloučení zastávek se nejnověji objevilo i v Plánu udržitelné mobility Hradce Králové, který zastupitelé schvalovali v prosinci. Počítá s ním rovněž kraj ve svém plánu dopravní obslužnosti. Ten přímo navrhuje, aby se zastávka Pospíšilova třída přesunula na stanici Průmyslová škola a Šimkova na Muzeum. „Pro cestující by to samozřejmě bylo výhodné, protože by se zrychlil přestup a veřejná doprava by lépe konkurovala dopravě individuální. Investičně je to však infrastruktura městská. Diskuse o tom běží. V nejbližší době budeme mít schůzku s novým vedením Hradce, kde o tom budeme mluvit také,“ říká krajský radní pro dopravu Václav Řehoř.
    
Sloučení zastávek by uvítal i dopravní podnik. Upozorňuje však na to, že stejně jako u Fortny by bylo potřeba přestupní uzly „přifouknout“. "My bychom jistě dávali doporučení, aby zálivy byly dostatečně dlouhé, protože jezdíme více s kloubovými vozy a také ostatní dopravci častěji nasazují autobusy dlouhé patnáct metrů. Navíc je třeba, aby zastávky byly vhodné pro nízkopodlažní busy,“ upozorňuje ředitel hradeckého dopravního podniku Zdeněk Abraham.

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Akce na Gočárově třídě a jízda MHD zadarmo. V pátek vrcholí týden bez aut ve městě

V Hradci Králové běží Evropský týden mobility, který prostřednictvím akcí, přednášek a dalších tematických událostí upozorňuje na neudržitelný nárůst individuální automobilové dopravy ve městě. Několikadenní program vyvrcholí v pátek 22. září akcí Den bez aut. Konat se bude v…
Čtěte více

Stavba severní tangenty je o krok dál. Měla by odvést dopravu mimo Hradec

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročilo s přípravou další velké silniční stavby u Hradce Králové. Vybralo projektanty takzvané severní tangenty, která má odvést dopravu na silnici I/11 mimo Hradec Králové. ŘSD již na stavbu získalo souhlasné stanovisko v procesu posouzení…
Čtěte více

Přestupků u řidičů projíždějících Hradcem ubývá. Kde všude vás může radar změřit?

Inteligentní dopravní systém v Hradci stále jitří emoce. Alespoň u řidičů. Nicméně podle statistik přestupků ubývá. Zatímco v květnu radary zachytily 14 tisíc přestupků, v červnu už jich bylo jen 8 tisíc. Nejčastěji řidiči hřeší na ulici Antonína Dvořáka. Informaci přináší…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme