Štítky: | Svinary | most ve Svinarech |

Torzo svinarského mostu se poveze na letiště. Co s ním bude dál?

Torzo starého mostu ze Svinar pojede na letiště.
Torzo starého mostu ze Svinar pojede na letiště. | autor: MMHK

Po čtyřech letech právě dnes večer zmizí z královéhradeckých Svinar zbytky původního ocelového mostu. Torzo by mělo doputovat na hradecké letiště. Při stavbě nového mostu v roce 2018 stavaři uložili část starého mostu pár metrů od stavby. Za záchranu torza bojovala část hradeckých zastupitelů, nýtovaná konstrukce má údajně podle vyjádření Národního památkového ústavu historickou hodnotu.

 

Část mostu by měla být nyní zakonzervována a zřejmě se použije k překlenutí Piletického potoka do takzvané Severní zóny za dopravním podnikem. „Jsme nadšení, že to konečně zmizí, strašilo to tady několik let, už to mělo být dávno pryč,“ říká pro Hradecký deník předseda Komise místní samosprávy v městské části Martin Černík.

„Konečně se trochu pohnuly ledy. Je to smutná historie, že most ve Svinarech ležel tak dlouho. Předpokládal jsem, že bude převezený a zakonzervovaný hned druhý rok,“ uvedl pro Deník zastupitel Adam Záruba (Změna pro Hradec se Zelení), který se zasadil za zachování dvou nýtovaných konstrukcí. Jedna část je dlouhá 22 a druhá pak 14 metrů. Celkem váží víc než padesát tun.

Situace se pohnula ve chvíli, kdy hejtmanství pohrozilo, že pokud město problém nevyřeší, požádá o vrácení a konstrukci sešrotuje. „Určitě to donutilo orgány a zastupitelstvo jednat, museli jsme se rozhodnout, jakým způsobem s torzem naložíme,“ potvrdil náměstek hradeckého primátora pro správu majetku Pavel Marek (ANO).

Samotný transport je naplánovaný na pondělní večer. Do šesti večer by měla firma postavit jeřáb, do 22 hodin má být torzo naložené a o půlnoci už by měl být most na letišti.

 Torzo by mělo být použito k přemostění Piletického potoka. „Ten by se měl revitalizovat. Vzniknout má mělké údolí, kde by měl tok v zeleni meandrovat. Most by sloužil pěším a cyklistům právě na spojnici mezi Šimkovými sady a novou bytovou výstavbou,“ říká Adam Záruba. Kdy to ale bude, stále není jasné.

Město si nechalo náklady na nového využití torza svinarského mostu propočítat a cena by neměla převýšit ty na stavbu nového přemostění. „Doufám, že se vše podaří a most nebude na letišti další desítky let,“ věří náměstek primátora Marek.

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Část svinarského mostu se nakonec zachrání. Radnice na jeho konzervaci dá dva miliony

Část přes sto let starého svinarského mostu se nakonec přece jen dočká záchrany. Fragmenty už asi tři roky leží v trávě vedle nově zreknstruovaného mostu ve Svinarech. Hradečtí zastupitelé nakonec přidělili na jejich záchranu přes dva miliony korun. Hlasování bylo hodně těsné.…
Čtěte více

Kus starého mostu ve Svinarech stále čeká na využití. Zatím ho pohlcuje rez

Na břehu Orlice ve Svinarech už tři roky leží torzo více než stoletého železného mostu plukovníka Šrámka. Nový most zjednodušil místní dopravu, využívají ho obyvatelé centra Hradce Králové a Třebechovic. Královéhradecký kraj za stavbu zaplatil 80 milionů korun. Po rekonstrukci…
Čtěte více

Schodiště, internát, parkovací dům nebo most se budou za Hradec ucházet o titul Stavba roku Královéhradeckého kraje

17. ročník soutěže Stavba roku Královéhradeckého kraje 2020 je vyhlášen. Celkem do něj bylo přihlášeno 15 staveb a Hradec Králové má hned několik projektů. Cílem soutěže je seznámit širokou odbornou i laickou veřejnost s úrovní současného stavebnictví, architekturou a…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme