Štítky: | Doprava | tangenta |

Severní tangenta by hradecké dopravě mohla pomáhat v roce 2031

| autor: dokumentace EIA

Příprava takzvané severní tangenty u Hradce Králové, která má odvést dopravu na silnici I/11 mimo město, po více než roce o něco pokročila. Ředitelství silnic a dálnic získalo souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu na okolí (EIA). Předpokládaný termín zahájení stavby je prosinec 2028, hotovo má být o tři roky později. Řeitelství muselo během minulých let změnit projekt, na komunikaci by měl vzniknout i tunel.

Úspěch s dokumentací EIA slaví už podruhé, proces zdárně završilo už v září 2015, projekt ale muselo od té doby změnit. V některých úsecích se trasa posune až o desítky metrů, nově jsou uvažované všechny křižovatky jako mimoúrovňové a na trase dlouhé přes 15 kilometrů také (paradoxně v rovině) vznikne více než půlkilometrový tunel.

Tunel kvůli letišti

Důvodem pro zahloubení a zakrytí části nové silnice je blízké letiště a snaha nenarušit jeho ochranné pásmo. „Požadavek na zakrytí trasy do hloubeného tunelu vzešel z projednání s dotčenými orgány a provozovatelem letiště,“ píše se v dokumentaci EIA. Tunel bude hloubený a bude muset být vybaven čerpadly vody.

Právě vody se týká i několik podmínek, které Krajský úřad Královéhradeckého kraje vydal spolu se souhlasným stanoviskem. ŘSD bude muset například sledovat hladiny v okolních studnách, zajistit ekologický odvod vyčerpaných vod do vod povrchových (případně do kanalizace) či aktualizovat akustickou studii.

Trasa vede od nově navržené okružní křižovatky ulic Náchodská a Kotrčova na severozápadním okraji Hradce (kousek odsud na jih bude odstraněn úrovňový přejezd v Plotišti) po severním okraji krajského města, prochází areálem letiště a mezi průmyslovou oblastí na Slezském Předměstí a obcemi Piletice a Slatina. Na jižním okraji lesa Dehetník se přimyká k železniční trati Velký Osek – Choceň a pokračuje až k Třebechovicím, kde se po překonání železniční tratě napojuje na stávající I/11.

Předpokládaný termín zahájení stavby je podle dokumentace EIA prosinec 2028, hotovo má být o tři roky později.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme