Štítky: | Doprava | U Koruny | křižovatka Koruna |

Semafory pro chodce nebo využití ulice S. K. Neumana. Pomůže to zrychlit provoz u Koruny?

Křižovatka u Auparku se stává dopravním špuntem.
Křižovatka u Auparku se stává dopravním špuntem. | autor: hradeckralove.cz

Řidiči, kteří v odpoledních hodinách projíždějí přes křižovatku Korunu, se musejí smířit s několikaminutovým zpožděním. Dlouhé kolony jsou v těchto místech kromě víkendů každý den. Zpoždění nabírají nejen řidiči osobních aut ale především vozy městské hromadné dopravy. Příčinou jsou frekventované tahy dopravy a přechody pro chodce. O možných budoucích problémech se hovořilo už v době, kdy se křižovatka u Auparku otevřela, tehdejší vedení radnice stavbu obhajovalo, nyní se však ukazuje, že tehdejší opozice měla při předvídání problémů pravdu. Nyní chce radnice zácpy u Koruny řešit. Informaci přináší Hradecký deník.

Kvůli zpoždění na problémové křižovatce již v minulosti změnila trasu linka číslo 15. „Při jízdě směrem do Plotišť vyhne dopravně přetížené křižovatce Koruna a s tím souvisejícími kolonami v přilehlé části Gočárovy třídy," uvedl tehdy mluvčí města Petr Vinklář.

Radnice se už nějaký čas zabývá návrhem na postavení semaforů pro pěší, které by usměrnily davy chodců proudících přes přechody u Koruny. „Řešili jsme to v dopravní skupině a nyní se situací zabývá odbor hlavního architekta. Existují hlasy, které tvrdí, že semafory pro chodce by situaci ještě zhoršily. Jiné názory říkají, že je to řešení, protože půjdou všichni chodci zároveň a automobilový provoz se nezastaví tolikrát," řekla Deníku náměstkyně primátora Věra Pourová Na jaře by se podle ní mělo uskutečnit měření, které má dát odpověď na otázku, zda by semafory pomohly.

Kromě semaforů pro chodce je ve hře ještě jeden návrh - využití ulice S. K. Neumanna, kam by se odklonila část aut z Gočárovy třídy. Řidiči, kteří by při cestě z Kuklen odbočili u Koruny doleva směrem k vlakovému nádraží, by následně mohli nově pokračovat ulicí S. K. Neumanna až k náměstí 28. října. O otevření celé pěší zóny na Dukelské třídě se však neuvažuje. Řidiči by následně museli uhnout doleva a pokračovat Chelčického ulicí. Pokud by pokračovali rovně, rychle by se dostali až na Gočárův okruh. Na něj by se napojili na křižovatce poblíž SOŠ a SOU Vocelova za v současné době pro řidiče zúženým viaduktem. „Mohla by to být varianta, jak se z Kuklen co nejrychleji dostat na městský okruh, přičemž by se řidiči vyhnuli jak Gočárově třídě, tak i nadjezdu u terminálu. Musí to ale posoudit odborníci, já si netroufám říct, zda by to opravdu pomohlo," doplnila Pourová. Podle ní s touto variantou řešení dokonce přišla přímo Policie České republiky.

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme