Štítky: | Magistrát | sdílená kola |

Sdílená kola slouží v Hradci už devět měsíců. Nejvíce na nich jezdí studenti

dílená kola stále jezdí prvních 15 minut zdarma.
dílená kola stále jezdí prvních 15 minut zdarma. | autor: nextbike.cz

Sdílená kola už si lidé mohou v Hradci půjčovat devět měsíců. Mezi nejčastější uživatele patří studenti a denně si je v průměru půjčí 150 lidí. Díky spolupráci radnice se společností Nextbike je možné si kolo půjčit na prvních patnáct minut zdarma. Zastupitelé schválili prodloužení spolupráce o další rok, město tuto službu dotuje částkou dva miliony korun ročně.

„Sdílená kola si v Hradci Králové poměrně rychle získala své uživatele, společný projekt města s firmou Nextbike se osvědčil. Po zavedení první čtvrthodiny jízdy zdarma od loňského července stoupl počet výpůjček o 167 procent. Právě výpůjčky do patnácti minut tvoří téměř devadesát procent všech jízd s využitím sdílených kol v Hradci Králové,“ říká Lukáš Řádek, náměstek primátorky zodpovědný za oblast rozvoje města.

Město má k dispozici data za prvních devět měsíců fungování systému, který v Hradci Králové díky podpoře hradecké radnice nabízí bezplatných prvních patnáct minut jízdy. Celkově sdílená kola v Hradci Králové za období od loňského července do března tohoto roku najezdila více než 62 tisíc kilometrů, průměrně si je denně zapůjčí 150 lidí. „Předpokládáme, že tato čísla nadále porostou, společnost Nextbike má v plánu počty kol navýšit až na 250, vzniknou i nová stanoviště, která zvýší dostupnost celého systému. Chceme lidem nabídnout zdravou a udržitelnou alternativu k individuální automobilové dopravě pro krátké vzdálenosti po městě,“ doplňuje náměstek Řádek.

Z datové analýzy lze vysledovat, že mezi časté uživatele sdílených kol patří zejména studenti. Cílem projektu je obecně podpora nemotorové přepravy všech obyvatelů města i jeho návštěvníků. Nárůst výpůjček je tak vidět v termínech konání akcí, kdy do města dorazí lidé z okolí či z celé republiky. Rekordním dnem s 375 výpůjčkami byl 10. srpen, kdy v Hradci Králové probíhalo Celostátní setkání mládeže. Nejfrekventovanější trasy jsou v blízkosti vysokoškolských kolejí, obchodního centra Futurum a fakultní nemocnice, využívaným stanovištěm je také Riegrovo náměstí díky propojení na vlakové nádraží. Nejvíce je služba využívaná ve všední dny v ranní špičce kolem sedmé hodiny, odpoledne pak kolem hodiny patnácté.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Elektrokoloběžky jsou pro Hradec opět ve hře

Město přistoupilo na jednání se dvěma provozovateli sdílených elektrokoloběžek, společnostmi Lime a TO-MI electro. Tento typ sdílených dopravních prostředků by se mohl opět vrátit do hradeckých ulic. Provoz ale bude výrazně upraven, a to nejen vyhláškou, ale i společnou dohodou,…
Čtěte více

Stížnosti se na magistrát dostanou skrze aplikaci. Vyřešila se jich už tisícovka

Aplikaci Munipolis, díky které je možné nahlašovat drobné závady nebo upozornit na nedostatky ve veřejném prostoru, si od spuštění v loňském říjnu stáhly téměř dva tisíce uživatelů. Jejím prostřednictvím se již podařilo vyřešit tisíc případů po celém Hradci. Aplikace kromě…
Čtěte více

Město chce dát lidem možnost rozhodovat o části rozpočtu. Zatím hledá pro projekt název

Hradec chce zapojit své obyvatele do rozhodování části městských financí. Město už minulý rok spustilo několik participativních aktivit a projektů. Ani v tomto roce nechce od tohoto trendu upustit a tak spustí úplně první ročník participativního rozpočtu u nás. Co to vůbec…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme