Řidiči nechtějí do parkovacích domů, město je donutí

Obliba hradeckých parkovacích domů je malá. Řidiči je nevyužívají a na jejich existenci si ještě příliš nezvykli. Brzy jim ale možná nezbude příliš jiných možností, kde zaparkovat. Město totiž ruší běžná parkoviště.

První parkoviště zmizelo podél Regiocentra, už několik dní řidiči nezaparkují ani v Hořické ulici. Parkoviště v blízkosti parkhausů mizí. Další změna se má dotknout Velkého náměstí, kde město počítá v souvislosti s jeho rekonstrukcí s likvidací většiny parkovacích míst. Náhradní řešení ale, kromě parkovacích domů, neexistuje. Místo aby parkovací místa přibývala, postupně mizí.
Na Velkém náměstí je nyní podle zjištění Mladé fronty Dnes 261 parkovací místo, 75 jich využívají předplatitelé. Pro ostatní uživatele, tělesně postižené, majitele vozů na plyn nebo vyšších dodávek tak zbývá 186 míst. "Podle našich propočtů bude na Velkém náměstí po rekonstrukci chybět přesně 101 stálých parkovacích míst. Ve hře jsou nejen nové parkovací domy, ale i úpravy okolních ulic nebo přestavba bývalých kasáren," řekl MF Dnes Jaromír Chmelík, architekt a spoluautor studie řešící revitalizaci Velkého náměstí.
Nové řešení počítá pouze s 80 parkovacími místy, některá navíc budou vyhrazena pouze pro svatebčany při víkendových obřadech. Řidičům tak znovu narostou problémy. Kdysi populární plán zahnat auta pod zem, vzal díky průzkumům podzemí za své. "Dělali jsme rizikovou analýzu na šesti vybraných lokalitách v historickém centru města a porovnávali jsme kladné a záporné faktory u každé z nich. U podzemních staveb jsme shledali příliš negativních faktorů, a to z hlediska zajištění stability okolních domů, přeložek stávajících sítí či zničení archeologických situací," popsal zjištění Mladé frontě Dnes geolog Jiří Petera.
Jistou šanci pro podzemní parkoviště ale geolog Petera vidí v ulicích Komenského a Tomkova. "Jsme teprve na začátku, vytipovali jsme možné lokality, ale předtím, než budeme jednat s majiteli pozemků, musíme projednat výstavbu s památkáři. Vstupujeme do památkové zóny, což je velmi citlivá záležitost," řekl MF Dnes ředitel hradeckého úřadu pro rozvoj města Jiří Svátek.
Město nyní hledá prostory, kam by se auta z Velkého náměstí mohla vejít. Dopravu v klidu budou muset pojmout okolní ulice. "Parkovat by se mělo například v Šimkově nebo Hradební ulici, více míst vytvoříme díky šikmému stání namísto podélného. Podle odhadů tak v ulicích vznikne až 285 parkovacích míst," tvrdil Mladé frontě Dnes Chmelík. I přes neoblíbenost parkovacích domů na straně řidičů město uvažuje o dalším, a to v Klicperově ulici.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
27.10.2010 15:19
rzr  (Nováček)
Nemám nic proti parkovacím domům, ale pro mne jsou nepoužitelné, protože je do nich zakázán vjezd s LPG. Co s tímto hodlá město dělat? Pokud mělo ve smlouvě s Atolem (ISP) cosi o výstavbě pakrovacích domů, mělo si ošetřit i toto.
28.10.2010 09:18
Honza  (Nováček)
A po volbach se opet pokracuje v picovinach...

Nechapu jednu vec, proc chteji treba stavet parkovaci dum v Kuklenach, nebo pri vjezdu od Pic, proste mi neprijde, ze jsme velci jako prazane, nemame propraciovanou sit MHD, na to se kazdy muze...raz dva, zaplatit 50 za parkovne a za listky, protoze potrebuje na urad, takze nezaparkuje 5min pesky od uradu, ale 30minut jizdy busem s dvema prestupama, natesnanej v buse, kde to v lete smrdi potem, zadne klima a v zime klada ze by jeden padl...rikam Vam nikdo nemysli na lidi, nasi fekalni egoisticti politici me zacina hodne, ale hodne srat a to sem ted slusny....
30.10.2010 22:00
faultfinfer  (Nováček)
Logický vývoj parkovacího systému. Pokud se přijde na to, že je parkovací dům vystavěn v nevhodné lokalitě a nikdo v něm neparkuje, dostanou to příkazem. Musí být přece využity.
1.11.2010 15:57
Pistihez  (Nováček)
I když třeba do Velké parkovací náměstí by si omezení zasloužilo, tak mi to bez alternativ přijde dost divoký. Když bude jezdit bus na náměstí každých 7-8 minut, tak proč ne. Movití mohou taxíkem. Ono to asi prostě do nekonečna nejde, aby se vždycky zaparkovalo 5min od destinace, aut a lidí přibývalo, ale ulice jsou stejný. Takhle mi to ale přijde, že "město" vidí cílový stav - ulice bez aut, ale neřeší potřeby lidí nebo je řeší dost podivně. Třeba v Curychu se taky s autem nedoplatíte, ale můžete a celý širší centrum je plný parkovacích domů, takže můžete. Všechny tramvaje jezdí co 7 minut, vlaky skrz město podzemím,…

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme