Řidiči hrají s Atolem hru na schovávanou

Hradečtí řidiči mají zřejmě novou hru. Jejím cílem je zaparkovat v centru zdarma. Výhrou pak mohou být až tisíce korun ušetřených na parkovném. Podle řidičů se chvíle hledání vyplatí. Společnost Atol pak už druhým rokem ve výročním bilancování uvádí, že má malé zisky.

Na taktiku řidičů, kteří se vyhýbají placeným místům, se zaměřila Mladá fronta Dnes. „Beru to opravdu trochu jako hru. Ani se nepamatuju, kdy jsem platila naposledy,“ přiznala MF Dnes jedna z řidiček. Zaparkovala na střeše obchodního domu Tesco. „Neparkuju tady prvně, ale ještě jsem tu nikdy neplatila,“ dodala.
Podle zjištění deníku se i v centru města dá najít řada míst, kde se parkovné neplatí. Kromě zmíněného Tesca jsou to i další parkoviště ostatních nákupních center a místa těsně za hranicí placených zón. Své o tom vědí obyvatelé Pražského Předměstí. V okolí Bavlny nebo tamního zdravotního střediska se auta hromadí.
Zadarmo se parkuje i v novém obchodním centru Atrium nebo u zimního stadionu. Právě o velké parkoviště před Krajským úřadem vedla radnice vleklý spor s Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových. Pozemek městu nepatří a parkovací automaty tak musely nakonec zmizet. Provozovateli parkovacího systému je zdejších zhruba 200 neplacených míst pověstným „trnem v oku“.
Zatím bezplatně mohou řidiči stát i u Koupaliště Flošna. To se má ale podle Atolu brzy změnit, i když cena by zde měla být lidová, 10 Kč. „Ještě nevíme, zda se bude platit za den nebo za jeden vjezd s libovolně dlouhou dobou stání. Spíš se ale přikláníme ke druhé variantě,“ řekl Mladé frontě Dnes šéf společnosti Dušan Čížek.
Mraky se pomalu stahují i nad neplaceným velkokapacitním parkovištěm u Koruny. Místo něj vyroste obchodní centrum Aupark. „Snad to vydrží ještě dlouho. Do Hradce jezdím za prací skoro každý den a tady zaparkuju, na jak dlouho chci a většinou bez hledání,“ přiznal MF Dnes řidič pardubické felicie. Po dokončení výstavby ale nové obchodní centrum zřejmě opět nabídne i tady parkování zdarma.
Hradečtí i přespolní řidiči si také oblíbili parkoviště u obchodu Lidl, které je v těsném sousedství dopravního terminálu a vlakového nádraží. Ani tady se neplatí, na rozdíl od ostatních míst u nádraží. Podobně pak lidé využívají parkoviště nákupních center Obi nebo Kaufland a dalších, u hotelu Garni, Fakultní nemocnice nebo u škol v Heyrovského ulici.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
30.4.2010 13:16
Faultfinfer (neregistrovaný)
Tak Atol má malé zisky? Kolik by si pan Čížek představoval zisk? ATOL pouze okrádá s požehnáním radnice Hradečáky a ikdyž nazývají ISP, že je to systém, tak celé jeho zavádění a provozování je silně nesystémové a hodně amatérské. Aby taky ne, když ho provádí takoví zloději a amatéři.
1.5.2010 12:03
STDM (neregistrovaný)
Systém to je skutečně "propracovaný". Takovou třešničkou na dortu je povolené maximálně 2hodinové parkování rezidentů s platnou kartou v některých ulicích v oranžové zóně. To musel vymyslet skutečně "odborník". Obávám se, že spíš než o systém, jde v Hradci o plnou kapsu ATOLu.


Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme