Řidiče v Hradci budou kontrolovat radary

Hradecká radnice vypsala výběrové řízení na firmu, která by měla postupně ve městě nainstalovat sedmdesát pevných radarů a kamer.
Do soutěže na čtyřletou zakázku za 700 milionů korun se přihlásilo čtrnáct firem. Rozmisťování radarů v Hradci Králové má probíhat ve třech etapách. Prvních sedmnáct by mělo začít fungovat ještě na podzim tohoto roku. Vítězná firma bude mít za úkol sledovat také průjezdy křižovatkami na červenou a měření rychlosti. „Dokonce se uvažuje, že by se snímala v délce půl kilometru i rychlost průběžná,“ řekl primátor Otakar Divíšek. O umístění stanovišť rozhodne vítěz soutěže a Městská policie. Dále by firma měla pomáhat s vymáháním nezaplacených pokut. „ Město z toho bude mít užitek, protože určité procento půjde do městské pokladny,“ sdělil primátor. Předpokládá se, že díky této prevenci se dopravní situace zklidní. V Hradci se dále plánuje umístění proměnných značek a informačních tabulí, které budou řidiče upozorňovat na dopravní zácpy ve městě. „Podobný systém má již město Zlín, kde se situace výrazně zlepšila,“ dodal Divíšek.
Podle dopravního specialisty Martina Samohrda se očekává nárůst dopravy až o 30 procent a tento trend se nevyhne ani Hradci Králové. Je tedy třeba, aby město využilo inteligentní dopravní systém.Ten pomůže dopravu optimalizovat, zvýší komfort přepravy a její bezpečnost. K monitorování dopravního procesu je kamerový systém nezbytný.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
13.6.2007 07:09
MIREK (neregistrovaný)
????????
Mnohem efektivnější by bylo těch 700 mega vložit do výstavby severní a jižní spojky. Informační tabule o zácpách nic nevyřeší, leda že by byly 20 km před HK, aby včas odklonily tranzitní dopravu někam jinam. A radary? To je dle mého v tomto množství pěkná bejkárna. S tímto názorem na řešení dopravy v HK se pane Divíšku vrať do JZD k agronomování. Toto je jen plýtvání penězi daňových polatníků.
14.6.2007 13:29
phavel (neregistrovaný)
K čemu bude informační tabule se svítícím nápisem "zácpa", když u kritických úseků ve městě stejně nemáte většinou žádnou rozumnou alternativu kudy jet. Takže to bude jenom informace, o které se každý za pár okamžiků dozví sám, až v té zácpě uvázne. Pokud to tady čte nějaký zastupitel, ať mi spíš poví, jaké významější dopravní stavby byly postaveny za posledních dvacet let? Silniční síť ve městě je v podstatě stejná, jaká byla po dobudování čtyřproudového okruhu v osmdesátých letech (sned kromě zkapacitnění výpadovky k Březhradu, namalování 3 pruhů v Plotištích, a namontování několika semaforů). Křižovatka Mileta - není, severní a jižní spojka - není, nepostavilo se prostě nic, nic zásadního, jenom "záplaty". Kdyby byl za tu dobu alespoň rozšířen nadjezd u úřadu práce na čtyřpruh, aby z města mohly kontinuálně vést 2 pruhy - to by určitě také pomohlo. Ale za tak dlouhou dobu se doprava ve městě téměř neřešila a dneska tu máme výsledky. Navrhovaný radarový systém bude jenom buzerací pro řidiče, ale podstatu, přetížení městských komunikací, nevyřeší. Aut bude totiž stále víc, budou jezdit po stejných komunikacích a přehnaná opatrnost některých řidičů co se týče rychlosti, dopravu ještě zbrzdí.
24.6.2007 20:51
eleron (neregistrovaný)
No samozřejmě, o jednoduchém systému jak vybírat pokuty a profitovat na tom se rozhoduje snadno. Ale něčím skutečně zásadním přispět dopravě, to těžko. (viz předchozí) Můj příklad - na zelenou vlnu se dá projet od čkd až ke kolejím na kotli, ale rozhodně ne předepsanou rychlostí, někde musíte jet víc než 50, někde zas musíte zvolnit. Jak se to bude řešit s dejme tomu 5 radary na této cestě. Doprava se pravděpodobně úplně ucpe a auta budou odbočovat přes město, kde se to ucpe také. Nebo se bude plánovitě tolerovat n avybraných místech třeba 70?

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme