Registr vozidel hlásil výpadek, prý už ale funguje

Od pondělního rána měl být v provozu už plně funkční Centrální registr vozidel (CRV). Systém však v celé republice spadl ještě před otevřením úřadů a výpadek postihl i královéhradecký magistrát. Na zprovoznění se však, dle ministerstva dopravy, usilovně pracovalo celé pondělí.

Ještě v sedm hodin ráno nic nenasvědčovalo problémům a úředníci se do nového systému bez problémů připojili. Po otevření úřadu však následoval celorepublikový kolaps registru. „Jelikož se jedná o centrální registr, tak je situace u nás stejná jako v celé republice, což znamená, že registr nefunguje. Nijak však nemůžeme tento problém ovlivnit. Je to věcí ministerstva dopravy, které na odstranění problémů pracuje,“ popsal pondělní potíže Petr Černohlávek, vedoucí oddělení registru řidičů a vozidel hradeckého magistrátu. „Kdy začne systém opět fungovat, zatím nevíme,“ omlouval se Černohlávek asi čtyřicítce Hradečanů, kteří si přišli zaregistrovat své auto. Slíbil také, že po zprovoznění CRV budou jejich žádosti vyřízeny přednostně.

Centrální registr vozidel se podařilo zprovoznit až v odpoledních hodinách, uvedla to agentura Mediafax. Podle dodavatele systému, společnosti ATS Telcom, však systém pracuje zpomaleně. "V tuto chvíli se Centrální registr vozidel uvádí do provozu na několika místech v České republice. Chtěl bych se omluvit za komplikace, které výpadek způsobil, ať již se jedná o úředníky, nebo o občany, kteří si přišli zaregistrovat vozidlo," řekl pro Mediafax Pavel Dobeš, ministr dopravy, pod které nyní CRV spadá. Ministr Dobeš ještě dodal, že pokud se zjistí zavinění ze strany dodavatele, bude po něm ministerstvo vymáhat sankci.

Centrální registr vozidel však není jediný nový systém, který se ve státní správě počátkem těchto prázdnin zavádí a se kterým se táhnout problémy. Od začátku července se zprovozňují i tak zvané základní registry veřejné správy. Díky nim by se měly mezi jednotlivými úřady snadno sdílet informace. Občané by pak neměli s každou změnou svých údajů obcházet všechny úřady a instituce jako jsou třeba banky, pojišťovny apod. Změnu bude stačit nahlásit pouze na jednom úřadě.

Spuštění registrů však už nyní provází problémy. Město informovalo o tom, že nebude možné celý systém plně využít. Na tuto skutečnost byl magistrát upozorněn dopisem z ministerstva vnitra už na konci června. „Magistrát města Hradec Králové proto prosí občany, kteří si přijdou vyřídit své záležitosti po 1. červenci, aby s sebou nadále nosili veškeré doklady prokazující potřebné skutečnosti stejně jako před tímto datem, a to až do odvolání,“ vzkazuje Marie Juppová, vedoucí kanceláře primátora.

Tématům Centrálního registru vozidel a základních registrů jsme se věnovali také v článku Registr vozidel bude na začátku prázdnin mimo provoz.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme