Štítky: | Doprava | Adalbertinum | Mileta | silnice |

Radnice chce u Adalbertina pěší zónu, ŘSD naopak rozšířit okruh

U Adalbertina by v budoucnu mohla vzniknout pěší zóna.
U Adalbertina by v budoucnu mohla vzniknout pěší zóna. | autor: hradeckralove.cz

Osobní doprava v Hradci Králové houstne, radnice by ráda v centru města vybudovala novou zónu pro pěší a hromadnou dopravu. Cílem je přimět řidiče nechat cestou do práce klíče od vozu doma. Ředitelství silnic a dálnic mezitím promýšlí možnosti rozšíření kritických úseků Gočárova okruhu tak, aby zvýšila plynulost dopravy.

Kolony stojících aut, na městském okruhu doprovázená „štrůdly“ kamionů. Takový je každodenní obraz Hradce Králové v dopravních špičkách. Tomuto stavu příliš nepřispívá ani několik částečných uzavírek na městském okruhu a u křižovatky Koruna, které už tak špatnou dopravní situaci ještě komplikují. Ředitelství silnic a dálnic už má na stole plán, jak průjezd vozů městem zrychlit – odstraněním „špuntů,“ které provoz na okruhu omezují.

Okruh by měl narůst do šířky ve třech úsecích – tím prvním je křižovatka Mileta, jejíž podoba se řeší už od sedmdesátých let. Práce na ní ale nezačnou dříve, než koncem příštího roku. „V současné době se pracuje na získání územního rozhodnutí. „Bude-li vydáno ještě v letošním roce 2015, stavba by mohla být realizována ve druhé polovině 2016,“ uvedla pro iDnes tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Další kritické místo „velkého okruhu“ je jen o pár set metrů dál – okružní křižovatka u Hotelu Garni. I ta by měla v budoucnu podle ŘSD doznat změn.

Adalbertinum bez aut

Zatímco situace na Gočárově okruhu je v dikci ŘSD, okruh obepínající Velké a Malé náměstí má ve správě město. A to by rádo vybudovalo novou zónu, na kterou nesmí osobní automobily. Přístupná by byla pouze cyklistům, MHD a pěším. Rozpínat by se měla na několikasetmetrovém úseku mezi Adalbertinem a Mosteckou ulicí. „Je to jeden z prvních počinů, který by mohl naznačit, jak by to v budoucnu v Hradci mohlo vypadat. Jenže má to i souvislosti, které se musí propočítat. Třeba jak to ovlivní dopravní zátěž na ostatních křižovatkách,“ řekl pro iDnes primátor města Zdeněk Fink. Podobného názoru je podle deníku i náměstek Primátora Jindřich Vedlich, který ale upozorňuje, že je třeba se ptát i samotných obyvatel města.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Nejhůře hodnocený příspěvěk ▼
28.9.2015 11:53
Spkz (neregistrovaný)
Město znamená lidé
Jako spolek, který dlouhodobě propaguje pohyb a umění, máme zkušenost, že ostatní můžeme pouze lákat a nabízet jim - nikoli je nutit nebo "vychovávat". Představa, že vznikne-li napříč Hradcem Králové obří pěší zóna, povede to řidiče k tomu, aby nechali auta doma, je zcestná. Prostě jen pojedou někam jinam. Pokud má město zájem o lidi, musí jim dovolit i jejich slabosti. zobrazit | souhlasím (+0) | nesouhlasím (-1)

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
28.9.2015 11:53
Spkz (neregistrovaný)
Město znamená lidé
Jako spolek, který dlouhodobě propaguje pohyb a umění, máme zkušenost, že ostatní můžeme pouze lákat a nabízet jim - nikoli je nutit nebo "vychovávat". Představa, že vznikne-li napříč Hradcem Králové obří pěší zóna, povede to řidiče k tomu, aby nechali auta doma, je zcestná. Prostě jen pojedou někam jinam. Pokud má město zájem o lidi, musí jim dovolit i jejich slabosti.
28.9.2015 19:45
Mirek Bednář (neregistrovaný)
Proboha proč tady všechno tak dlouho trvá? Dávno měly být postaveny mimoúrovňové křižovatky u Milety a u Hotelu Garni a tzv. severní tangenta a bylo by vystaráno!
29.9.2015 14:24
Jan Novak (neregistrovaný)
To je ale blbost
Jestli si nekdo mysli, ze budou obchodaci nechavat auta doma a nosit zbozi v rukou, ci chodit k zakaznikum pesky, kvuli pesi zone, tak je padlej na hlavu.
A lidi co do prace jezdi budou jezdit dal nezavisle na tom kde je a kde neni pesi zona.
Cilem tedy jiste nebude blaho lidi, ale jak utratit penize. Zbytek si kazdy jiste umi domyslet.
1.10.2015 07:24
liaa (neregistrovaný)
Ten návrh našich zastupitelů je opět hrůzný.Neustále se v Hradci staví nové komplexy(campus u nemocnice,nová Pf,umělecká škola v Jižní),ale na příjezdové komunikace a parkování se nějak zapomíná...Že by naši radní znali Hradec je okolo Žižkových sadů?
30.10.2015 22:25
ladis  (Nováček +75)
Mésto znamená lidé.
Přál bych si aby radnice prosadila pěší zonu nejen u Adalbertína ale i uvnitř města.Na přechodech není někdy bezpečně přejít na druhý chodník.Nejhorší jsou zaparkované auta po stranách ulice,kde autobusy městské dopravy musí čekat než projede v protisměru rozměrnější vozidlo.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy uzavřely Pražský most. Někteří řidiči zákaz nerespektují, tak padají první pokuty

Pouze od včerejšího dne je kvůli opravám uzavřen Pražský most v centru Hradce. Někteří řidiči však zákaz vjezdu nerespektují a padají pokuty. V dopravní špičce auta stojí v kolonách na Tylově náměstí a Tyršově mostě. Před pár dny se dopravní situace zkomplikovala i na křižovatce…
Čtěte více

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme