Přeprava kol v MHD bude pokračovat

Na 600 jízdních kol, z toho 386 v červenci, o prázdninách přepravila vozidla městské hromadné dopravy v Hradci Králové. Dvouměsíční experiment hradeckého Dopravního podniku prokázal, že největší zájem ze strany veřejnosti o přepravu kol je o víkendech, z linek byla nejfrekventovanější "šestnáctka" do Roudničky.
"Potěšitelné je, že oproti obavám ze strany řidičů i veřejnosti před začátkem akce, jsme v jejím průběhu při přepravě jízdních kol nezaznamenali žádný problém", řekl při hodnocení Leo Sedláček, vedoucí střediska městské hromadné dopravy. "Také to je jeden z důvodů, proč vedení podniku schválilo pokračování tohoto druhu přepravy i po 31. srpnu 2005. Přeprava ale bude omezena jen na dny klidu, tedy víkendy a svátky."
Podle Sedláčka bude tato bezplatná přeprava jízdních kol zapracována do Smluvních přepravních podmínek, s jejichž výňatkem se cestující setkají v interiérech vozidel MHD. Z nich plyne, že jízdní kolo se přepravuje jako spoluzavazadlo za podmínek obdobných pro přepravu dětských kočárků, jen s vědomím řidiče a dveřmi označenými symbolem kočárku. Přepravované jízdní kolo nesmí být jiným cestujícím na obtíž a nesmí ohrožovat bezpečnost a plynulost přepravy. I nadále platí, že na lince 0 je přeprava jízdních kol i nadále zakázána.
Dopravní podnik města Hradce Králové se tak se svojí dobrou zkušeností a novou službou zařadil po bok dalších dopravních podniků v České republice, zejména v Mostě, Liberci, Ostravě, Brně a Děčíně. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme