Plány na velké sídliště v Kuklenách dostávají jasné obrysy
Nové sídliště s názvem Nová Zelená má vyrůst na okraji Kuklen směrem k silnici I/11. Jeho rozloha bude téměř 80 hektarů a má nabídnout bydlení asi pro 8 tisíc lidí. To znamená, že by se počtem obyvatel Kukleny více než zdvojnásobily. Jaký ale bude o bydlení zájem, dokáže nyní jen těžko někdo odhadnout. Bytová výstavba v Hradci nyní stagnuje pro malý zájem.
Hradecká radnice vznik nového sídliště podporuje. „Jde o pozemky mezi současnou zástavbou v Kuklenách, bývalou továrnou Arrow a silnicí číslo 11 na Prahu. Celkem je to 79 hektarů,“ přiblížil Hradeckému deníku vedoucí odboru hlavního architekta hradecké radnice Petr Brůna. Město hodlá kvůli záměru změnit i územní plán, aby se mohlo stavět na dosud zemědělských plochách. „Jsme v poslední fázi změny. Začít stavět by se tam teoreticky mohlo už v roce 2012,“ dodal Deníku Brůna.
Pozemky zatím stále patří městu a z části soukromníkům. Většinou se jedná o ornou půdu. Podle studie by na ní ale už brzy měly vyrůst rodinné domky, bytové domy, drobné firmy, obchody a supermarkety. Město zde počítá i s domem s pečovatelskou službou. Jako jediné ze všech dosud nově vzniklých sídlišť bude mít Nová Zelená i své náměstí.
I když ale za dva roky práce začnou, sídliště nevznikne hned. „Zástavba celého území je otázkou více než deseti let. Ještě před rokem a půl se na radnici střídali investoři, kteří hledali kde co, ale tahle doba už je pryč,“ řekl Hradeckému deníku náměstek primátora Josef Malíř. Výstavba totiž má být v rukou soukromých investorů.
Značnou komplikací pro nové obyvatele ale bude kritická dopravní infrastruktura. Stávající komunikace, především Zelená ulice, už množství aut nedostačují. Řešením by se mohla stát nová silnice od kruhové křižovatky u Stěžer ke kuklenskému podjezdu. Ten však stále zůstane bolavým místem. Nová silnice by měla dopravě ulehčit, podle plánu ale vede zastavěným územím a protíná i areál ZVU. Její značná část by proto musela vést pod zemí. „Je to hudba budoucnosti. Něco se s tím ale musí udělat, to je jasné. Stávající Zelená ulice by na to nestačila. Uvidíme, jak si s tím poradí autoři nového územního plánu. Třeba najdou i jiné napojení,“ dodal Deníku náměstek Malíř.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
1) Na poli mezi současnou zástavbou v Kuklenách, bývalou továrnou Arrow, písníkem u bývalé cihelny ve Svobodných Dvorech a silnicí I/11 není plánováno sídliště (což jsou pro mě obytné domy), ale plochy pro markety. Stačí se podívat do chystané změny územního plánu č. 177, která se má projednávat tento pátek. Bytová zástavba má být umístěna vedle Pálenecké ulice kolem tzv. Rafandy.
2) V článku se píše, že pozemky zatím stále patří městu a z části soukromníkům. Podíváte-li se do katastrální mapy, většinu pozemků vlastní investor - fy Endeta (č. katastru 430, 431, 505, 532/1 ...). Neprocházel jsem detailně všechny parcely a i tak jsem v této oblasti napočítal 45 ha patřících Endetě.
3)Pan Malíř připouští, že dopravní infrastruktura v Kuklenách je kritická. Ano je. Zelenou ulicí projede denně 6 000 a Pražskou 18 500 aut. Plánované investice dopravu razantně navýší.
4) Pokud stavba za dva roky začne, tak to bude stavba marketů, ne nového sídliště. Příkladem mohou být Nové Plačice.
Proč jako obyvatel tohoto města musím číst zkreslené a neúplné informace?!
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.