Štítky: | Doprava |

Oprava mostu přes Orlici finišuje, brzy se tu ale začne pracovat znovu

| autor: hradeckralove.cz

Několik měsíců trvající opravy Orlického mostu na Gočárově okruhu se chýlí ke svému zdárnému konci. Práce by zde měly skončit už za několik dní. Řidiči si nicméně oddechnou pouze na chvíli, kromě levé poloviny mostního objektu je v plánu také oprava jeho pravé půlky. Podle původních plánů Ředitelství silnic a dálnic měla rekonstrukce začít v březnu, kvůli špatnému stavu mostu se ale posouvá na začátek roku. 

Práce začaly v březnu, od té doby se zde tvoří kolony

Práce na mostě přes řeku Orlici nedaleko Všesportovního stadionu v hradeckých Malšovicích brzdí provoz na Gočárově okruhu od 25. března letošního roku. V místě je doprava předvedena pouze do jednoho jízdního pruhu v délce zhruba 300 metrů. Často se zde proto tvoří dopravní kolony, jízdu zdržují i nařízení o snížení rychlosti na pouhých 30 kilometrů v hodině a také úplný zákaz předjíždění v obou směrech.

Oprava mostního objektu, která podle původních plánů měla být hotova mnohem dříve, a to již na konci července, by měla být konečně dodělaná. Stavbaři zde pracují už jen na několika posledních nedodělcích. Oficiální ukončení rekonstrukce levé části mostu je podle Ředitelství silnic a dálnic 9. listopadu, provoz bez jakéhokoliv omezení si tu řidiči užijí od pondělí 10. listopadu. Nicméně jen na několik týdnů. Pak vše začne nanovo.

Pravá část mostu se začne opravovat na začátku roku

Stavební práce, kvůli nimž bude v místě platit opět částečná uzavírka a veškerý provoz bude převeden do protisměru, tu začnou brzy znovu. „Horní betony jsou sice kvůli povětrnostním podmínkám ve špatném stavu, ale ty kryté jsou hodně poctivé a už na prvním mostě s nimi byly velké problémy,“ vysvětlil posunutí začátku rekonstrukce o zhruba tři měsíce dopředu hlavní stavbyvedoucí Libor Kabele Mladé Frontě. Původní návrh počítal s tím, že na druhé polovině mostního objektu se začne pracovat až v průběhu března.

Provoz bude tentokrát převeden do opraveného jízdního pruhu, pravá polovinu Orlického mostu zůstane úplně uzavřena. Druhá část uzavírky na nejfrekventovanějším okruhu krajského města kudy denně projedou tisíce vozidel by měla trvat zhruba osm až devět měsíců.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
30.10.2014 15:39
Diviš (neregistrovaný)
Jezdím tudy 2x denně a jako finišování mě to nepřijde.Na tak frekventovaném místě bych si představoval pracovat po celou dobu rekonstrukce min.16 hodin denně, včetně sobot,nedělí a svátků s nasazením max. techniky a lidí.Tento dojem to na mě nebudí,ale asi to je v ČR standard!!!

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Na sdíleném kole můžete popojet nově i za město

Sdílená kola s městským designem si obyvatelé a návštěvníci pod Bílou věží oblíbili. Město, které eviduje za měsíc září 26 tisíc výpůjček, proto na žádost veřejnosti plánuje umístit nová stanoviště sdílených kol. Přibydou například v Plotištích nad Labem, na Slezském a Pražském…
Čtěte více

Chytré semafory v Hradci pomohly záchranářům k rychlejší jízdě v 21 270 případech

Vozidla integrovaného záchranného systému se mohou díky královéhradeckému inteligentnímu dopravnímu systému rychleji dostat k akutním případům. Za poslední tři měsíce tuto možnost záchranáři využili více než 21 tisíckrát. Nejvíce absolutních preferencí padlo na Gočárově okruhu,…
Čtěte více

Kruhák u Blešna se opravuje, je tam omezená doprava

Na částečnou uzavírku se musejí připravit řidiči, kteří jezdí z Hradce Králové do Třebechovic. Je tam omezena doprava kvůli rekonstrukce okružní křižovatky Blešno. V plánu jsou velkoplošné výspravy: frézování vozovky, sanace, úprava krajnic, obruby a pokládka asfaltových vrstev.…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme