Nové dopravní hřiště v Třebši bude mít i koleje, zastávky MHD a únikový pruh pro kamiony

Už za několik týdnů by měla být hotová první etapa výstavby dopravního hřiště, které začne v příštím roce sloužit dětem. Poblíž nedávno zvětšené třebešské sportovní haly totiž roste nákladem zhruba osmi milionů korun první etapa nového dopravního hřiště, které má po svém otevření plně vyhovovat požadavkům pro moderní dopravní výuku. Nové hřiště bude mít dokonce dvoje železniční koleje, zastávky MHD, umělý kopec s únikovým pruhem pro kamiony a bude možné na něm simulovat i výjezd hasičů.

Během několika měsíců vyrostla v Třebši nová plocha, která v budoucnu poslouží dětem i lektorům ke kvalitnější a pohodlnější dopravní výuce. „Hřiště, na kterém do teď výuka probíhala, je historií. Posloužilo drtivé většině Hradečanů a svůj účel splnilo. Chybí tam ale řada výukových prvků a kvůli okolním vzrostlým stromům docházelo k postupné destrukci asfaltového povrchu,“ uvedl náměstek primátora Martin Soukup, pod jehož vedením funguje na radnici pracovní skupina pro bezpečnost v dopravě.

Podle BESIPu by děti měly už na základní škole absolvovat dopravní výuku v rozsahu nejméně osmi hodin, situace na starém dopravním hřišti však umožňovala maximálně tři hodiny výuky. „Přednášky a besedy s dopravní tématikou a výuku na dopravním hřišti nabízíme zdarma všem školám. Ze zkušenosti víme, že teoreticky nabyté znalosti často nestačí, a děti si je nedokáži přenést do reálných situací,“ říká Eva Čížková, tisková mluvčí Městské policie Hradec Králové.

Město se z finančních důvodů pustilo pouze do stavby první etapy dopravního hřiště, během níž mají vzniknou alespoň hlavní komunikace včetně dopravního značení. Výstavba zázemí přijde na řadu až později. „Děti se mohou v rámci povinné výuky těšit na všechny typy křižovatek, se kterými se posléze v praxi setkají, chybět nebudou ani zastávky pro MHD a samozřejmě přechody pro chodce, které v tomto věku děti v dopravním provozu nejvíce využívají,“ vypočítal náměstek Soukup.

Částka osm milionů korun zahrnuje náklady na pořízení projektové dokumentace první, ale i druhé etapy. Ve druhé fázi stavby dopravního hřiště se bude budovat zázemí, inženýrské sítě, umístí se mobiliář a spustí do provozu signalizační zařízení a areálové osvětlení. 

Dopravní hřiště je navrženo tak, aby simulovalo veškeré dopravní situace včetně výpadku signalizace na semaforech. Vyrostou tu dokonce dva kusy železničních kolejí a děti si vyzkouší i to, jak se mají chovat při nečekaném výjezdy hasičských vozidel. Na novém dopravním hřišti v Třebši vyroste i umělý kopec s únikovým pruhem pro dobrždění kamionů.


Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme