Nová výstavba zkomplikuje příjezd do fakultní nemocnice

Ucpaná křižovatky Mileta může být brzy ještě horší. Dostat se do Fakultní nemocnice by tak mohl být brzy problém i pro sanitní vozy. Situace se totiž už na konci léta ještě zhorší, u nemocnice se začne stavět.

Kompletní přestavbu křižovatky u bývalé továrny Mileta plánuje město už řadu let. Torzo továrny zmizelo, ale stavět se nezačalo. Nejsou peníze. Město jen čas od času přemaluje jízdní pruhy, což ale provoz na křižovatce většinou jen zhorší. Další úpravy a zlepšení propustnosti křižovatky v její současné podobě už prostě nejsou možné.
A bude hůř. V druhé polovině roku se na loukách u výjezdu z nemocnice začne stavět univerzitní kampus lékařské fakulty, což dopravu znovu zatíží. Pro vedení nemocnice je přitom dopravní situace už dlouho noční můrou. „To si nedovedu představit. Obávám se, že to bude pro nemocnici katastrofa,“ stěžoval si Sedmičce náměstek ředitele fakultní nemocnice Josef Židů, podle kterého je situace čím dál horší.
Rekonstrukce přetížené křižovatky je na papíře už mnoho let. Chybí ale peníze. Podle rozpočtu by na přebudování současní světelné křižovatky i malé křižovatky u ředitelství záchranné služby bylo třeba možná až půl miliardy korun. Město se proto rozhoduje, zda nezačít alespoň s dílčí částí úprav, tedy s přestavbou tzv. malé křižovatky před ředitelstvím záchranné služby. Měl by se tím usnadnit alespoň z části výjezd ve směru od sídliště. Hlavní křižovatka ale dál bude představovat dopravní "špunt".
„Dlouho se nic nedělo. Až nedávno jsme se dověděli, že ředitelství silnic a dálnic nemá křižovatku v plánu. Pokud něco neuděláme, tak se nového příjezdu k nemocnici nedočkáme. Navrhli jsme proto změnu pořadí a chceme, aby se stavělo od konce,“ řekl k rekonstrukci malé křižovatky MF Dnes náměstek Židů. „Budeme jednat také s ředitelstvím silnic a dálnic. Půjde o společnou investici města, kraje a státu. Náklady na celou rekonstrukci se dosud pohybovaly okolo 380 milionů korun. Zatím nevíme, kolik by menší část mohla stát. Nutné říci, že peněz je nedostatek, “ vysvětlil MF Dnes náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich. „Toto řešení bych upřednostnil. S velkou křižovatkou se nepočítá a osobně si myslím, že po dokončení dálnice tranzitní doprava přes Miletu výrazně ubude,“ řekl Mladé frontě Dnes krajský radní pro oblast dopravy Josef Ješina. I tak je ale začátek prací spíše otázkou let než měsíců.
Podle nového záměru by rekonstrukce malé křižovatky mohla pomoci městské dopravě i sanitkám, vzniknout by mohlo také nové parkoviště. „Na novém příjezdu k nemocnici by měl být malý kruhový objezd tvořící dopravní smyčku s odbočkou pro rychlé sanitky a zejména pro hromadnou dopravu. Z této strany je pouze jedna zastávka z jednoho směru daleko od vstupu. Parkoviště by mělo mít přes 260 parkovacích míst,“ vysvětlil MF Dnes Židů.
Je možné, že původní plán, který počítal se vznikem mimoúrovňového křížení silničního okruhu a vedlejších silnic, se nakonec nikdy nedočká své realizace.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme