Štítky: | Doprava | Hlavní nádraží | terminál MHD |

Nadjezd u terminálu je ve velmi špatném stavu, bude se muset opravit. Řidiče tam čekají dlouhodobá omezení

Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | autor: commons.wikimedia.org

Nadjezd nad železnicí u Terminálu hromadné dopravy je ve velmi špatném stavu a bude se muset opravit. S tím souvisí i omezení provozu v tomto velmi frekventovaném úseku. A rozhodně nepůjde o týdny nebo měsíce, provoz tam může být omezen i několik let. Tento verdikt vyřklo na základě posudku Ředitelství silnic a dálnic. Doprava bude omezena v nejbližších týdnech. Ve směru do města zůstane zachován pouze jeden jízdní pruh. Informaci přináší Hradecký deník.

Podle Miloše Macháčka z Ředitelství silnic a dálnic ještě není termín začátku omezení vydaný, ale čekat se dlouho nebude. Nejdéle do konce listopadu by mělo být nové dopravní omezení v platnosti. „Na mostě jsme prováděli podrobnou diagnostiku pomocí opakovaných zatěžkávacích zkoušek. Zjistili jsme, že stav mostu se postupně zhoršuje. Most má skryté statické závady, které nejsou na první pohled zřejmé. V sedmibodové stupnici hodnocení stavu mostů byl ohodnocen číslem šest. To znamená velmi špatný stav. Na základě toho vyšla nějaká zatížitelnost, která při stávajícím provozu ve třech jízdních pruzích byla naprosto neúnosná. Ve spolupráci s projektanty jsme proto přehodnotili systém rozmístění jízdních pruhů po mostě,“ řekl Deníku Macháček. Nadjezd nad železniční tratí v Koutníkově ulici má v současné době celkem tři pruhy. Jeden ve směru z Hradce Králové a dva při příjezdu do města. ŘSD se tak rozhodlo pruhy omezit na dva. Zachován zůstane v každém směru jeden.

Už nyní je jasné, že omezení, které hodně naruší plynulost provozu, bude trvat velmi dlouho. Ve veřejné vyhlášce, kterou kvůli tomu vydal krajský úřad, je platnost úpravy označena jako trvalá. Ředitelství sice už zpracovalo studii proveditelnosti rekonstrukce nadjezdu, ovšem dlouhý proces je teprve na začátku. Vzhledem k důležitosti nadjezdu pro silniční dopravu ve městě přichází v úvahu pouze postupná rekonstrukce. Pokud by nadjezd nefungoval nějaký čas vůbec, doprava ve městě by zřejmě zkolabovala. „V současné době se pracuje na projektovém úkolu a následně přijde na řadu dokumentace pro územní řízení, stavební povolení, výběr zhotovitele a pak můžeme začít stavět,“ uvedl Macháček. Omezení tak může trvat i několik let.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme