Štítky: | Nemocnice | semafory | očkování |

Na křižovatce k fakultní nemocnici se objeví semafory. Kvůli očkovacímu centru

Semafory se u nemocnice obejví na jaře.
Semafory se u nemocnice obejví na jaře. | autor: pixabay.com

Ve Zborovské ulici na křižovatce do fakultní nemocnice by se na jaře měly objevit nové semafory. Město je tam dočasně plánuje instalovat po dohodě s fakultní nemocnicí a Královéhradeckým krajem, který v nemocnici chystá očkovací centrum a v místě se tak očekává zintenzivnění dopravy. Jelikož se jedná o dočasnou instalaci, bude jejich provedení město financovat formou pronájmu, měsíc by tak měl vyjít na přibližně sto tisíc korun. Na místě by semafory měly zůstat do zahájení plánovaných rekonstrukcí křižovatky Mileta. Jejich pronájem schválila rada města, v příštím týdnu o něm budou jednat také hradečtí zastupitelé.

„Město připravuje instalaci trvalých semaforů ve Zborovské ulici u vjezdu do nemocnice, jejich výstavba však vzhledem ke komplikovaným majetkovým vztahům nezačne dřív, než provoz očkovacího centra. Podařilo se s Dopravním inspektorátem Policie ČR dohodnout možnost instalace dočasných, což i vzhledem k přípravám výstavby křižovatky Mileta, jež by měla být zahájena v příštím roce, bude nakonec i efektivnější variantou. Jejich instalace je výrazně jednodušší, levnější a také rychlejší,“ říká primátor města Alexandr Hrabálek.

Město chce jejich instalaci provést ještě na jaře, zaplatit by za ně mělo více než jeden milion korun. „Vzhledem k tomu, že se jedná o dočasné umístění semaforů na cizí pozemky, musí být jejich provedení uskutečněno formu pronájmu. Platit bychom měli zhruba sto tisíc za jeden měsíc. Korigovat dopravu budou na silnici, jejíž správa spadá pod Královéhradecký kraj. Rozhodli jsme se proto s ním zahájit jednání o případném spolufinancování,“ vysvětluje primátor. Pronájem semaforů schválila rada města, projednávat jej budou na svém zasedání v příštím týdnu také hradečtí zastupitelé.

Doprava ve Zborovské ulici je v době pandemie ještě více intenzivní. „Touto ulicí projíždí několik tisíc aut denně, řidiči míří nejčastěji do fakultní nemocnice nebo na odběrová centra covid-19. Vzhledem k tomu, že kraj navíc v nemocnici plánuje očkovací centrum, museli jsme situaci začít řešit okamžitě,“ doplňuje náměstek primátora pro oblast městských investic Jiří Bláha.

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

V hradecké porodnici se vloni narodilo nejvíc dětí za posledních pět let

Na Porodnické a gynekologické klinice Fakultní nemocnice Hradec Králové se v roce 2021 narodilo celkem 2619 dětí, což je o více 77 než v roce 2020 a nejvíce v posledních pěti letech. Vloni se v nemocnici narodilo také 162 dvojčat, což je stejně jako v roce 2020. Neznamená to, že…
Čtěte více

V loňském roce ležely v hradecké nemocnici asi tři tisícovky lidí s covidem

Hradecká fakultní nemocnice v roce 2021 hospitalizovala zhruba 3000 pacientů s COVID-19, což bylo téměř dvakrát více než v roce 2020. Největší nápor pacientů nemocnice evidovala v únoru a březnu, naopak z pohledu hospitalizací pacientů s COVID-19 byly nejklidnější letní měsíce,…
Čtěte více

Zelená vlna už na okruhu Hradce nefunguje, až budou v provozu všechny chytré semafory, měla by se obnovit

Inteligentní dopravní systém, který město od začátku července loňského roku postupně zavádí v 34 křižovatkách řízených semafory a čtyřech přechodech pro chodce, zajistí plynulejší dopravu bez zbytečných kolon, měl by preferovat autobusy a trolejbusy městské hromadné dopravy a…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme