Myšlenka sítě radarů na hradeckých silnicích znovu ožívá

Myšlenka na umístění desítek radarů na hradecké silnice znovu ožívá. S nápadem přišlo město už v roce 2007 a už tehdy vzbudil výrazně negativní ohlasy. Pokud strážníci nebudou muset měřené úseky označovat, radary se v Hradci možná skutečně objeví.

Nápad umístit na hradecké silnice asi 70 radarů a kamer se od začátku nelíbila řidičům, mnoha občanům ani tehdejší opozici. Jedni si stěžovali na šikanu a stálé sledování, jiní argumentovali cenou, která se v roce 2007 odhadovala na 700 milionů korun. Záměr město zarazilo až kvůli zákonu, který městské policii nařídil označovat měřené úseky dopravními značkami. Nyní ale záměr prošpikovat město radary znovu podporují státní i městská policie. „Jsem příznivcem pevných kamer,“ potvrdil Mladé frontě Dnes zástupce vedoucího dopravního inspektorátu v Hradci Králové Jaroslav Šebek. „Pevné kamery jsou nesmírně efektivní, což potvrzují zahraniční zkušenosti,“ souhlasil v MF Dnes ředitel hradeckých městských strážníků Miroslav Hloušek.
Počet kamer a radarů zatím nikdo nechce komentovat. Na silnicích a křižovatkách budou zřejmě přibývat postupně. „Nemusí to být v tak masovém měřítku. Můžeme začít třeba jen se čtyřmi kamerami a tuto síť pomalu rozšiřovat za peníze z vybraných pokut,“ řekl MF Dnes Hloušek. I když vybrané peníze z pokut budou přilepšovat městské kase, tuto motivaci Hloušek odmítá.
Ne všichni odborníci jsou ale z nápadu mnoha desítek radarů nadšeni. „Nápad je to velmi dobrý, ale měly by být pouze tam, kde mají opodstatnění, například před školami, nemocnicemi a v ulicích, kde dochází k ohrožení chodců. Vytipovali jsme, že vyloženě užitečné by byly třeba na Pospíšilově, Benešově či Brněnské třídě nebo v Koutníkově ulici. Nesouhlasím ale s jejich umístěním na městském okruhu, kde dopravu celkem úspěšně organizují semafory,“ vysvětlil Mladé frontě Dnes bývalý šéf hradeckého dopravního inspektorátu Lubomír Šitina.
Podle ředitele strážníků nemusí kamery jen hlídat řidiče. „Stacionární kamery neměří jen rychlost. Umí třeba spočítat auta, rozlišit nákladní od osobních vozů a kdyby kamery byly opravdu celoplošně po celém městě, mohla by se podle nich upravovat rychlost, a dokonce i semafory na různých křižovatkách,“ popsal další možnosti využití Hloušek.
Návrh novely zákona nyní čeká na schválení Senátem. Pokud povinnost označovat měřené úseky zruší, začnou s největší pravděpodobností na hradecké řidiče kamery a radary dohlížet.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
5.4.2011 12:27
Honza  (Nováček)
Ja osobne bych udelal vyberove rizeni na firmu, ktera by zajistovala kontrolu ridicu, investovala by do kamer a radaru. Mesto by dostavalo 20 a policie 30 procent z vydelku. Vzdyt u nas v Hradci je to tak popularni...
5.4.2011 15:04
faultfinfer  (Nováček)
Musím přiznat, že jsem byl jako řidič odpůrcem těchto radarů, ale s postupem času, to vidím jako jedinou možnost, jak umravnit řidiče zejména na okruhu, kde tranzitující kamiony jezdí na červenou a rychle. Myslím, že se tím uklidní i osobní doprava. Pokud budou radary a kamery na vhodných místech, bude to pro hradeckou dopravu jedině přínos. Pokud budou kamiony v noci jezdit pomalu podle předpisů, sníží se i hluk na Brněnské, Holické, atd. Už aby to bylo.
6.4.2011 07:30
Honza  (Nováček)
Tedy pokud zde bude na kazdem rohu radar, tak mozna, stejne se si ridic vytipuje misto kde neni apod...tohle nic neresi dlouhodobe, naopak budete sam prekvapen, az dostanete pokutu 500 za prekroceni o 5km/h...a proc, protoze Vam skocila oranzova a pridal jste :))) a nikoho to zajimat nebude. Vse ma sve pro proti. Myslim, ze kdyby misto investice za stovky milionu, pridali policajtum, stali by kde maji, pani poslanci by zmenili system pokut a to jeste tvrdeji nez se premysli nyni, ridici, kteri maji najezdeno mene nez 5 let, by meli mene bodu a take by se k nim pristupovalo tvrdeji a nakonec samotni vlastnici aut kteri havarovali v poslednich 3 letetch by meli 3x drazsi pojisteni.... hned by se jezdilo lepe.

Nakonec nejvetsi problem je u nas ridicu, kde jinde, mavani na sebe jako na prvniho maje. Neustale si vyhrizivani a dokazovani si vykonu motoru a rychlych startu, urcita omezenost a reseni osobnich problemu ci ega na silnicich je u nas v CR nejvetsi problem. A vse musi zacit u rodicu, ne u ridicu, kdyz male deti vidi jak jezdi jejich rodice, nemaji problem se s tim s totoznit
6.4.2011 20:38
rzr  (Nováček)
Na co radar? Stačí, aby Městská Policie dělala pořádně svoji práci, nebo aby byla aspoň vidět. Na asistenci ISP je trochu drahá. Pokud chcete radary, dobřá vám tak. Ovědomte si, že jednodušší je stíhat a pokutovat "domácí", už jeno statisticky budete mít větší šanci, že vás při něčem chytí. Radar je jen buzerace a kšeft pro dodavatele radarů.
7.4.2011 14:07
kika  (Nováček)
Já jsem také proti radarům. Když bude policie dělat svoji práci pořádně, radary nebudou potřeba. A vyjde to levněji.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme