"Mluvícím" sirénám není v některých lokalitách rozumět
Magistrát problémy se srozumitelností připouští. "O problémech se srozumitelností verbálních informací přenášených systémem hlasových sirén pochopitelně víme. Prověřujeme ho proto každou první středu v měsíci pravidelnými zkouškami, které ukazují, že systém funguje tak, jak má," sdělil našemu serveru tiskový mluvčí magistrátu Václav Svoboda. Podle něj je nutné si uvědomit několik skutečností, například fakt, že hlasové sirény jsou jen jedním z prostředků, kterými magistrát k informování obyvatel disponuje. "Zároveň s hlášením například informovali přímo v ohrožených oblastech městští strážníci, informace mohli občané získat na internetových stránkách města, na telefonní lince či e-mailu povodňové komise, kterou k tomu účelu město zřídilo, a v neposlední řadě také z veřejných sdělovacích prostředků," dodal mluvčí.
Magistrát se tak prozatím nedomnívá, že by bylo třeba investovat prostředky do vybudování městského rozhlasu, který by zajistil lepší srozumitelnost hlášení ve všech částech města. "I poslední zkušenosti ukazují, že jsme schopni občany informovat dostatečně," uzavřel Svoboda.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
V případě nynějších povodňových hlášení jsem telefonovala kamarádce, aby mi hlášení „přetlumočila“, což jistě není nejoptimálnější řešení