Ministerstvo dopravy navrhuje zrušit u D 11 hlavní exit do Hradce
Problematické pozemky Ludmily Havránkové mají sloužit nejen samotné dálnici, ale také pro výstavbu hlavního přivaděče od Hradce Králové. Nový nápad ministerstva dopravy počítá se zrušením nájezdu. Těleso dálnice by si v takovém případě nevyžádalo plných 10 hektarů, ale jen dva nebo tři hektary z pozemků Havránkové. Její stanovisko k této variantě ale přitom ministerstvo ještě nezná, protože ji s novou variantou zatím neseznámilo. „Zatím se nemáme k čemu vyjadřovat. Na nějaké fámy nebudeme reagovat. Pokud nám pracovní skupina, která se dostavbou dálnice zabývá, zašle nějaký další návrh řešení problému či nějakou informaci, ze které by bylo jasné, jak to myslí, pak se k tomu vyjádříme,“ uvedl pro Mladou frontu Dnes právní zmocněnec farmářky Havránkové Pavel Černohous.
Podle ministerstva se prozatím jedná jen o další, nikoli definitivní možnost. „Není to samozřejmě hotová věc, je to pouze návrh, který předkládáme do diskuse. Máme zájem, aby dálnice stála co nejdřív. V první řadě bude záležet na tom, zda by paní Havránková byla ochotna na to přistoupit. Nikdo zatím netvrdí, že tento návrh je definitivní,“ uvedl v MF Dnes mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Úvahy ministerstva se ale okamžitě vyburcovaly hradecké radní. „S vypuštěním jižního nájezdu město souhlasit nemůže. Původně navrhovaná varianta je totiž součástí našeho územního plánu, kde na ni navazuje řada dalších staveb. Jestli se začne projednávat jako oficiální, tak se proti ní Hradec Králové určitě postaví,“ uvedl náměstek hradeckého primátora Josef Malíř. Hradec Králové by podle něj přišel o nejdůležitější napojení na dálnici. Zůstaly by jen dva, první na severním okraji města u Plotiště a druhý, zatím neexistující, přes budoucí propojení s rychlostní silnicí R35.
Podle MF Dnes jsou tak nyní ve hře celkem čtyři různá řešení dostavy dálnice u Hradce Králové. Kromě zrušení hlavního nájezdu jsou to vyvlastnění potřebných pozemků v plné míře, návrat k dohodě Topolánkovy vlády o výměně pozemků a kombinace částečné výměny a finančního vyrovnání. „V současné době jsou vládní prázdniny. O návrhu by se mohlo jednat kolem 19. srpna, kdy by měla zasedat porada ekonomických ministrů. O tom, jaký způsob řešení bude nakonec zvolen, se rozhodne určitě do konce prázdnin,“ dodal pro Mladou frontu Dnes mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Jedinou jistotou v celém sporu o bezmála sto let budovanou dálnici tak nyní stále zůstává Ludmila Havránková. Ta si stojí za svým: „Nechci peníze, chci jen hospodařit.“
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Budou alespoň ty dva sjezdy, ten u Opatovic a druhý u ČKD určitě stačit. Je to perfektní a pro všechny dobré řešení. Spíše by se měli radní snažit zahájit R 35 na Holice, to by určitě pomohlo HK více.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.