Město kvůli pandemii obnovuje speciální telefonní linky, znásobí jejich počet

Speciální pomocné telefonní linky obsluhují pracovníci odboru sociálních věcí hradeckého magistrátu.
Speciální pomocné telefonní linky obsluhují pracovníci odboru sociálních věcí hradeckého magistrátu. | autor: hradeckralove.cz

Opět tu máme nouzový stav, roste počet pacientů s onemocněním covid-19 a zvyšuje se i procento lidí v karanténě, proto Hradec Králové obnoví speciální telefonní linky. Pomocné linky jsou ode dneška zase plně k dispozici veřejnosti, město jich zřídilo dokonce šest, zatímco na jaře fungovaly jen tři. Obracet se na ně můžete každý všední den.

Na jaře 2020 po dobu nouzového stavu fungovaly v Hradci Králové tři pomocné telefonní linky, jejichž obsluhu zajišťovali pracovníci odboru sociálních věcí hradeckého magistrátu. Obracet se na ně mohl každý, kdo v souvislosti s pandemickou situací potřeboval poradit či zprostředkovat pomoc.  

„Pomocné telefonní linky lidé skutečně využívali, dokonce už během tohoto týdne, kdy linky ještě nejsou v ostrém provozu, se na ně již začali znovu obracet senioři, kteří potřebovali obstarat nákup nebo poradit. Linky budou od pondělí v plném provozu, obsluhovat je budou zkušení zaměstnanci magistrátu města z odboru sociálních věcí, kteří znají místní prostředí a přesně vědí, jak nejefektivněji vzniklé sociální situace řešit,“ řekl na konci minulého týdne primátor města Alexandr Hrabálek.

Provozní hodiny linek

Šest telefonních linek bude v provozu každý všední den, v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin a v úterý, čtvrtek a pátek od 8 do 14 hodin. Telefonní čísla na magistrátní linky pomoci:

607 041 577; 725 434 533; 702 149 206; 607 042 086; 702 149 138; 607 042 219

Tři z těchto telefonních čísel fungovala také po dobu nouzového stavu na jaře letošního roku, za tu dobu přijaly pracovnice z odboru sociálních věcí více než pět set hovorů. 

„Na linky se nejčastěji obraceli senioři, kteří potřebovali zajistit nákup potravin nebo donést léky, když jsou sami nemohoucí nebo v karanténě či izolaci kvůli covidu-19. Skutečně sloužily podstatě věci, za celou dobu nedošlo k jejich zneužití, čehož si nesmírně vážím a doufám, že stejné to bude i nyní,“ dodal primátor. Na tyto telefonní linky se opět mohou ozývat také lidé s nabídkou pomoci pro ty,  kteří se vlivem pandemie ocitli nebo ocitnou v těžké životní situaci.

Telefonní linky jsou určené především pro řešení obtížné nebo mimořádné situace v rozsahu agendy vykonávané odborem sociálních věcí a zdravotnictví. Magistrát města stále funguje bez jakýchkoliv omezení. 

„Nově vyhlášená opatření a samotný nouzový stav, který bude platit od pondělí 5. října, neznamená pro fungování magistrátu žádná omezení. Všechny agendy zajišťujeme standardně. Uvnitř budovy magistrátu města zůstává v platnosti již zavedená povinnost nošení roušek. S ohledem na epidemiologickou situaci doporučujeme, aby k vyřízení svých záležitostí využívali klienti především elektronickou nebo telefonickou formu komunikace. K dispozici jsou všechna telefonní čísla zveřejněná na webových stránkách města,“ říká tajemnice Magistrátu města Hradec Králové Markéta Bartušová. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Stížnosti se na magistrát dostanou skrze aplikaci. Vyřešila se jich už tisícovka

Aplikaci Munipolis, díky které je možné nahlašovat drobné závady nebo upozornit na nedostatky ve veřejném prostoru, si od spuštění v loňském říjnu stáhly téměř dva tisíce uživatelů. Jejím prostřednictvím se již podařilo vyřešit tisíc případů po celém Hradci. Aplikace kromě…
Čtěte více

Hradec spustil aplikaci, díky které můžete upozorňovat na problémy ve městě

Hradecký magistrát spustil od října novou aplikaci MUNIPOLIS, díky které je možné nahlašovat drobné závady nebo upozornit na nedostatky, které lze v krátkém čase napravit a vyřešit. Zaregistrovaní uživatelé budou včas informováni o krizových událostech, o varováních z ČHMÚ, o…
Čtěte více

Hradec chce vyhláškou bojovat proti žebrání

Zákaz žebrání by mohl od příštího roku platit v Hradci Králové. Připravovanou vyhláškou se začalo zabývat vedení města. Platit by měla na vybraných místech, ale také u sběrných dvorů. Dále by měla nová vyhláška zakázat žebrání třeba u obchodních center, nádraží nebo autobusového…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme