Křižovatku Mileta čeká přestavba nejspíš už na jaře 2022

Křižovatka Mileta u Fakultní nemocnice v Hradci Králové.
Křižovatka Mileta u Fakultní nemocnice v Hradci Králové. | autor: hradeckralove.cz

Proměna křižovatky Mileta u nemocnice v Hradci Králové je blíž, než se zdálo. Má téměř hotovou dokumentaci pro stavební povolení. Silničáři chtějí vybrat zhotovitele už za rok, stavět se má od května 2022. Napojení nemocnice a Benešovy třídy druhou křižovatkou se naopak nejspíš zdrží, uvádí server iDNES.cz.

Projektanti dokončili koncept křižovatky Mileta v listopadu a nyní prochází připomínkovým řízením. Čistopis by měl být hotový v polovině února a Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) chce projekt protlačit stavebním řízením ještě letos. Podle předpokladů by měla být Mileta hotová v listopadu 2023.

„V pátek jsme měli zatím poslední jednání s projektanty a zatím jde vše podle plánu. Žádost o stavební povolení bychom chtěli podat v září a v listopadu bychom měli mít hotovou i dokumentaci pro provedení stavby. Snažíme se to urychlit, abychom pokud možno stihli vypsat soutěž už na konci roku,“ řekl podle serveru iDNES.cz krajský šéf ŘSD Marek Novotný.

Dosud přitom silničáři počítali s výběrem zhotovitele na přelomu ledna a února 2022. Ještě nedávno se jako termín zahájení stavby odhadoval listopad příštího roku, nyní se počítá už s květnem.

„Snad nám do toho už nikdo nehodí vidle,“ doufá Novotný s odkazem na blížící se volby a očekávanou ekonomickou krizi, která by mohla zamíchat s rozpočtem na stavbu silnic.

Nejtěžšího soupeře však už mají silničáři na své straně. Hradecký Kruh pro občanskou společnost (KOS), který v minulosti přípravu stavby bombardoval námitkami, totiž před časem uzavřel s městem dohodu, že Miletě nebude bránit výměnou za rychlejší přípravu napojení Benešovy třídy na novou křižovatku.

„Je tam sice stále několik věcí, které se nám nelíbí, ale jestliže město konečně začne připravovat napojení Benešovky, nebudeme už Miletu napadat,“ potvrzuje dodržování téměř dva roky starého memoranda mluvčí spolku a opoziční zastupitel Aleš Dohnal (Piráti).

Místo lávky podchod

Jenže radnice s přípravou napojení Benešovky po dvou letech od dohody teprve začíná. V plánu je odtěžení navážky na konci bulváru, kde silnice už desítky let přechází v provizorní panelovou cestu, které se přezdívá jeřábová dráha.

„Odbor hlavního architekta by měl zadávat studii na napojení Benešovy třídy na novou křižovatku, která vznikne v prostoru mezi nemocnicí a ředitelstvím záchranné služby. Nejdražší bude zřejmě přesun hmot, protože je tam velké převýšení a množství zeminy určené k odvozu bude značné,“ odhaduje náměstek hradeckého primátora pro investice Jiří Bláha (ODS).

Celkové náklady na přestavbu křižovatky se odhadují na téměř čtvrt miliardy korun. Zhruba 130 milionů má stát zaplatit za samotnou přestavbu, která zahrnuje přemalování pruhů, rozšíření výjezdu do Třebše na čtyřpruh a vybudování čtyř podchodů. Ten poslední získal územní rozhodnutí teprve 22. prosince. Původně v projektu vůbec nebyl.

„Podchod spojí lokalitu farmaceutické fakulty a zastávku MHD. Pokud by tam nebyl, studenti by přebíhali okruh, jako se tomu děje už nyní. Bylo bláhové si myslet, že budou křižovatku obcházet třemi podchody, a zajdou si tak asi 200 metrů,“ kritizuje původní projekt Dohnal.

Kvůli doplněnému podchodu však zřejmě vyhasnou plány na vybudování lávky, která měla okruh překlenout. Přímka vycházející z profilu Benešovy třídy měla umožnit bezpečný přesun cyklistů z Moravského Předměstí do centra. Ti budou nejspíš nasměrováni právě na podchod.

„V jaké fázi je nyní záměr lávky, netuším,“ přiznává Bláha, že pro město nyní lávka není prioritou. Přitom její vybudování bylo součástí programového prohlášení stávající koalice.

Město by i tak mělo do oprav Milety vložit kolem 80 milionů korun. Půjde nejen o napojení Benešovy třídy, ale také o nové chodníky a především o komunikaci do nemocnice. Ta povede z nové křižovatky, kterou kraj vybuduje na místě současného parkoviště u záchranné služby. Silnice na Třebeš totiž patří kraji.

„V tuto chvíli máme rozpracovanou dokumentaci pro stavební povolení a dochází tam ke koordinaci prací s městem a dalšími subjekty na chodnících a sítích, které jsou vedeny v té komunikaci. Budeme se snažit vše směřovat k tomu, abychom výstavbu nové křižovatky provedli buď současně s Miletou, nebo abychom na činnost ŘSD alespoň navázali,“ slibuje radní kraje pro dopravu Václav Řehoř (ODS).

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme