Štítky: | Aupark Hradec Králové | U Koruny |

Křižovatka Koruna rozhádala zastupitele, prý zkomplikuje dopravu

Vizualizace křižovatky Koruna - pohled od Kuklen do centra
Vizualizace křižovatky Koruna - pohled od Kuklen do centra

Na jednání zastuputelstva se tento týden strhla bouřlivá diskuze o nové podobě křižovatky Koruna. Opozičním politikům se nelíbí vysoké náklady na stavbu kruhového objezdu. Bojí se také, že s novým řešením problémů jen přibude. Vedení města je však jiného názoru. Na silniční uzel „U Koruny“ má prý několik odborných posudků.

 

Okolí hlavního vlakového nádraží poutá v posledních měsících více pozornosti, než jakákoliv jiná část města. Bouřlivé emoce kolem výstavby nového obchodního centra Aupark ještě ani neutuchly a už byla středem zájmu plánovaná demolice hotelu Černigov. Nyní se ozývá znovu – tentokrát vyvolává diskuzi nová podoba křižovatky U Koruny. Na úterním zasedání se kvůli ní střetli opoziční zastupitelé s vedením města. 

Nejvýraznějším kritikem projektu byl Alois Havrda (KSČM). „On je vždycky skryt ďábel v detailu. Nájezdy do křižovatky budou pouze jednopruhové a vozidla integrovaného záchranného systému budou muset čekat frontu,“ řekl Havrda pro Denik.cz. Jiří Schejbal, který má na starosti dopravní řešení křižovatky, to ale odmítl. „Prostor na silnici musí mít rozměry minimálně pět a půl metru, aby řidiči byli schopni objet například nepojízdný vůz,“ řekl Deníku v odpovědi na Havrdovo tvrzení Schejbal.

Kritici nového řešení křižovatky se také obávají, že by kruhový objezd mohl ucpat silniční provoz. Podle nich problémy na kruhovém objezdu zasáhnou hlavně autobusy městské hromadné dopravy. „Budou čekat než je nějaký slušný řidič pustí," řekl pro Denik.cz Havrda. Opačného názoru je ale autor architektonického návrhu křižovatky Patrik Kotas. Podle něho má křižovatka dostatečnou kapacitní rezervu.

Tahanice o křitovatku jen zástupným problémem?

„Překvapuje mne, že křižovatka, která má několik let platné stavební povolení, byla představována na mnoha úrovních a nyní se pro ni má vypisovat výběrové řízení na zhotovitele, dnes naráží na takový odpor. Mám pocit, že křižovatka je spíš zástupným problémem a jde o to, že někteří lidé mají potíž s obchodním domem Aupark,“ řekl dříve pro iDnes.cz náměstek primátora Jindřich Vedlich. Podle něho se město radilo s mnoha odborníky a má k dispozici tři kladné posudky. Projekt podle Vedlicha svou dopravní kapacitou počítá s předpokládaným vývojem dopravy až do roku 2032.

Dříve se diskutovalo i o možnosti spojit obě strany frekventované Pražské třídy podchodem pro chodce. Na trase z Habrmanovy ulice k hlavnímu nádraží totiž denně chodí zástupy dětí z nedaleké základní školy. Součástí projektu ale není. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

I v Hradci se možná bude očkovat v obchodním domě. Který to bude, se ještě neví

Po vzoru Prahy, či Ostravy a Brna, kde se „bezregistrační“ očkovací centra proti covidu mají v nákupních domech otevřít tento týden, chce tuto službu nabídnout i Hradec Králové. Podle krajského koordinátora očkování Jaroslava Malého by se tak mohlo stát již příští týden. Zatím…
Čtěte více

Fontány v Hradci ožijí za pár dní. Kvůli nekázni lidí však ne všechny najednou

Hradecké fontány budou od začátku května postupně ožívat. Jako první budou v následujících dnech spuštěny fontány na křižovatce Koruna u Auparku, u Muzea a na Masarykově náměstí. Některé budou uvedeny do provozu později buď kvůli probíhajícím opravám nebo z důvodu doporučení…
Čtěte více

Semafory pro chodce nebo využití ulice S. K. Neumana. Pomůže to zrychlit provoz u Koruny?

Řidiči, kteří v odpoledních hodinách projíždějí přes křižovatku Korunu, se musejí smířit s několikaminutovým zpožděním. Dlouhé kolony jsou v těchto místech kromě víkendů každý den. Zpoždění nabírají nejen řidiči osobních aut ale především vozy městské hromadné dopravy. Příčinou…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme