Královéhradecký kraj má na svém území konečně dálnici

Dnes odpoledny začaly sloužit řidičům historicky první kilometry dálnice D11 v Královéhradeckém kraji. Dálnice bude v úseku Dobšice - Chýšť (50 km - 67,5 km) zpočátku průjezdná ve dvoupruhu, tedy v polovičním dálničním profilu.
Díky otevření části dálnice mezi Dobšicemi a Chýští začne fungovat obchvat Chlumce nad Cidlinou. "Centrum tohoto města dosud trpí enormní dopravní zátěží. Z tohoto pohledu je otevření této části dálnice D 11 strategicky významné. Díky tomu si konečně oddechnou také obyvatelé Chlumce," řekl náměstek hradeckého hejtmana Petr Kuřík.
Královéhradecký kraj bude dál usilovat o urychlené dokončení dálnice D 11 až k Hradci Králové a dále k Jaroměři a na hranice s Polskem. "Od zprovoznění plnohodnotné dálnice si slibujeme příchod dalších významných investorů do našeho kraje i zlepšení života v obcích, kterými dosud prochází dopravně přetížená silnice I/11," uvedl hejtman Pavel Bradík. Zlepšit by se měla i bezpečnost na hlavním silničním tahu mezi Hradcem a Poděbrady.
Další nové úseky dálnice D 11 se mají otevřít na konci roku 2006, kdy má být zprovozněno 44 kilometrů plnohodnotné dálnice od jejího současného konce u Poděbrad před Hradec Králové. Jediným  problémem zůstanou poslední 4 kilometry těsně před Hradcem Králové. Jde o úsek, kde dosud nejsou vypořádány majetkoprávní vztahy a kde bude nutné vybudovat provizorní sjezd na stávající komunikace.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
21.12.2005 22:03
Brain (neregistrovaný)
Dalnici?
Kraj ma dalnici? To snad jeste ne. Nebo myslite, ze klasicka dvouproudova silnice je dalnice? Az budou vsechny 4 pruhy sjizdne z Podebrad do HK, pak dobre, kraj ma dalnici...
23.12.2005 23:31
Ridic (neregistrovaný)
To je vysmech
Hehe, to co se nam snazi vsude nakecat o nove dalnici, to je vysmech.
Jezdim denne HK - Pha a zpet a nerekl bych, ze je na stare silnici neco pocitit.
Ono dva pruhy, omezena rychlost na 80 a zakaz predjizdeni? To at si strci do riti.
3.1.2006 13:18
Karban (neregistrovaný)
Na nic a na ho.no
S velkou slávou se otvíral kus silnice vedoucí prakticky od nikud nikam, který nepomohl ani trochu vyřešit problém Chlumce. Nezbývá než čekat na konec roku 2006 a napojení na dálnici. Ale možná to bude letos jeden z mála úseků kde se nestane žádná dopravní nehoda, protože tam nikdo nejezdí.
10.1.2006 16:51
Pavel (neregistrovaný)
NEPOCHOPITELNÉ !!!
Jistě skvělá zpráva o otevření nového úseku dálnice,ovšem pouze do chvíle ověření reality v praxi. Dle mého názoru akt otevření úseku Dobšice-Chýšť je pouze aktem alibismu a vzpomínám-li dobře,tak k termínu 20.12.2005 měl být otevřen celý a související úsek od stávajícího konce v Libici na 42 km až po Chýšť. Stavbaři to hold nestihli,tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá, nabídli nám toto torzo, něco jako nové krásné auto,ovšem bez kol. Nechť někdo odpovědně řekne,kdy bude otevřeno oněch 8 km z Libice do Dobšic,které novým úsekům konečně dají smysl. Zatím čtu jen zaříkadlo celá dálnice do konce roku 2006,opět alibismus.
A za druhé - budeme se těšit na celou novou dálnici,která spojkou Sedlice-Opatovice vyvede většinu dopravní zátěže z nové D 11 na silnici I/37 Hradec-Pardubice, a protože R 35 od Opatovic směrem na Olomouc a Brno nemá v reálném čase pokračování,tato tranzitní doprava z dálnice bude zatěžovat právě zmíněnou I/37 mezi Opatovicemi a Hradcem a dále celou jižní polovinu městského okruhu.
Takže ta slavná zpráva o dokončení dálnice D 11 do Hradce bude pro město samotné znamenat dopravní pohromu, nárůst tranzitu,tentokrát již na celém okruhu,přetížení Brněnské a přesunutí dnešních kolapsových situací známých z Chlumce na již zmíněné úseky a celou návaznou trasu I/ 35 na Litomyšl a Olomouc.
A korunu tomu dali zastupitelé Pardubického kraje volbou severní varianty R 35, kterou nelze budovat po etapách a kýžené řešení dopravní situace posouvá z časového hlediska kamsi do nedohledna...

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme