Štítky: | Doprava | jižní spojka |

Kraj i město chtějí zklidnit dopravu jižní spojkou

Ilustrační foto
Ilustrační foto

V minulém týdnu jsme informovali o tom, že město Hradec Králové chce řešit vzrůstající dopravu prostřednictvím jižní spojky. Tento záměr nyní deklaruje také krajský úřad.

Podle politiků by tak v krajské metrolopoli mohlo dojít k poklesu průjezdů aut hledajících objízdné trasy po úzkých silnicích obydlenými částmi města a celkovému zklidnění dopravy na stávajících hlavních tazích městem.

Mluvčí radnice však říká, že to je jen část výhod, které v budoucnosti přinese výstavba hradecké jižní spojky. Ta v budoucnu propojí dálnici D11 v Kuklenách s hlavní komunikací vedoucí na Pardubice. "Tato spojnice by příznivě ovlivnila i ekologickou situaci. S tzv. Jižní spojkou, tangenciální spojnicí odvádějící dopravu mimo město, počítá stávající i budoucí územní plán," popsala Magdalena Vlčková, tisková mluvčí Magistrátu města Hradec Králové

Stávající územní plán města s jižní spojkou uvažuje jako se stavbou veřejně prospěšnou, a to proto, že její význam nespočívá pouze v ulehčení dopravy pro město, ale úlohu zde hraje i její ekologická funkce. "Navíc řeší i „vnitrokrajské“ jízdy. Z pohledu celostátní dopravy je prioritou převedení dálnice D11 a rychlostní silnice R35 tak, aby se vyhnula Hradci Králové tangenciálně," popsala mluvčí Vlčková.

Případné oddálení přípravy jižní spojky Ředitelstvím silnic a dálnic by se vší tíhou dopadlo na druhý silniční okruh města, což by si vyžádalo další potřebné nemalé investiční náklady na protihluková opatření a související výdaje do infrastruktury. "Nedávno byl kvůli hluku z projíždějících aut opatřen skleněným tubusem nadjezd nad Pospíšilovou třídou a výměnou prošla okna domů sousedících s ulicí Antonína Dvořáka. V horizontu několika desítek let by se částka vynaložená na podobná protihluková opatření v kritických místech ve městě mohla vyšplhat na stejnou částku, která je potřeba k vybudování jižní spojky," doplnila Vlčková.

Ani takové kroky však nemusí řešit problém se zbytnou dopravou a nadále může docházet k zahlcování ulic ve městě. Mluvčí radnice uvádí, že dopravu je nutné mimo město vyvést co nejkratším a nejvhodnějším úsekem, a tím je právě jižní spojka, spojnice dvou silnic první třídy.  

Radní Hradce Králové i Královéhradeckého kraje proto dopravě právě s ohledem na její neustálý nárůst přiřkli na nedávném společném setkání jednu z nejvyšších priorit.

Královéhradecký kraj rovněž deklaroval zájem na bezproblémovém napojení stanice Hasičského záchranného sboru v Kuklenách. „Snadná dostupnost dálnice pro složky integrovaného záchranného systému je naprosto klíčová. Optimální vyřešení dostupnosti dálnice bude kraj podporovat,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc na společném setkání rady města a kraje.

„Jižní spojka je pro naše město do budoucna stejně nezbytná jako severní tangenta, a to nejen kvůli odklonu automobilové dopravy z centra města, ale i jako obslužná komunikace k rozvíjejícím se městským částem,“ vysvětlil důležitost výstavby jižní spojky primátor Zdeněk Fink.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme