Štítky: | Kraj | Doprava |

Kraj chce investovat do silnic 400 milionů ročně

Kraj chce dát miliony do oprav silnice, stačit to ale nebude | Ilustrační foto
Kraj chce dát miliony do oprav silnice, stačit to ale nebude | Ilustrační foto

Minimálně 400 milionů korun ročně předpokládá v průměru investovat Královéhradecký kraj do silnic druhé a třetí třídy v následujících letech.

Dalších 450 milionů ročně pak bude dávat na jejich běžnou zimní a letní údržbu. Královéhradecký kraj chce v maximální míře na modernizaci komunikací využít dotace z Evropské unie. Zároveň si už teď kraj stanovil páteřní silniční síť, do které bude přednostně investovat.

Královéhradecký kraj v minulosti převzal silnice druhé a třetí třídy od státu v již špatném stavu. Tento „dluh“ neustále narůstá. V současné době by bylo potřeba na jejich kompletní opravu osm až devět miliard korun, což je mimo možnosti krajského rozpočtu.

Proto musí kraj rozsáhlejší investice pečlivě plánovat a rekonstruovat přednostně důležité silnice. „Na silnicích druhé a třetí třídy jsme určili prioritní páteřní síť, kterou budeme rozvíjet, spravovat a udržovat jako základ dopravní politiky kraje. Na rekonstrukce a modernizaci silnic budeme chtít získat co nejvíce peněz z Evropské unie. Kraj již z evropských zdrojů na tyto účely v minulých letech dostal kolem dvou miliard korun,“ řekl náměstek hejtmana Karel Janeček, který má na starosti oblast dopravy. 

Silniční síť v kraji nyní úředníci rozdělili do čtyř kategorií. "Modernizovat se budou zejména komunikace zařazené do kategorií A a B, kterých je v regionu 1464 kilometrů a které představují necelou polovinu z celkového počtu 3315 kilometrů všech silnic druhých a třetích tříd v kraji. Další méně významné cesty jsou v kategoriích C a D,“ dodal náměstek Janeček.

V kategorii A je většina silnic druhé třídy a významné silnice třetí třídy, které jsou často využívané nákladní dopravou a které propojují města s více než 5000 obyvateli. Silnic poslední kategorie D je v kraji 287 kilometrů. Jde zejména o slepé komunikace, jež končí mimo zastavěnou oblast, bez hromadné dopravy a s šířkou vozovky převážně do čtyř metrů.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Na sdíleném kole můžete popojet nově i za město

Sdílená kola s městským designem si obyvatelé a návštěvníci pod Bílou věží oblíbili. Město, které eviduje za měsíc září 26 tisíc výpůjček, proto na žádost veřejnosti plánuje umístit nová stanoviště sdílených kol. Přibydou například v Plotištích nad Labem, na Slezském a Pražském…
Čtěte více

Chytré semafory v Hradci pomohly záchranářům k rychlejší jízdě v 21 270 případech

Vozidla integrovaného záchranného systému se mohou díky královéhradeckému inteligentnímu dopravnímu systému rychleji dostat k akutním případům. Za poslední tři měsíce tuto možnost záchranáři využili více než 21 tisíckrát. Nejvíce absolutních preferencí padlo na Gočárově okruhu,…
Čtěte více

Kruhák u Blešna se opravuje, je tam omezená doprava

Na částečnou uzavírku se musejí připravit řidiči, kteří jezdí z Hradce Králové do Třebechovic. Je tam omezena doprava kvůli rekonstrukce okružní křižovatky Blešno. V plánu jsou velkoplošné výspravy: frézování vozovky, sanace, úprava krajnic, obruby a pokládka asfaltových vrstev.…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme