Kauza Ronal fraška pokračuje

Kauza Ronal hýbe děním v Hradci Králové už dlouhou dobu. Z dramatu se však pomalu, ale jistě začíná stávat fraška, použijeme-li terminologii divadelníků. Hlavní role v této podivné hře hrají občané protestující proti tomu, že jim vyroste několik set metrů za domem tovární komplex, a na straně druhé je hradecká radnice, která pochybně manipuluje s územním plánem a možná i veřejným míněním.
Zatím poslední vystoupení zorganizovalo závěrem června v hostinci v Roudničce sdružení Stop Ronal. Na tiskovou konferenci sezvali představitelé sdružení prakticky všechny zástupce významných sdělovacích prostředků z Hradce Králové a fraška mohla začít.

"Velmi si vás novinářů vážíme a proto jsme se na vás obrátili s prosbou o zviditelnění našeho problému. Věříme ve vaši pomoc v prosazování našich zájmů." Zhruba v takovém duchu se nesla uvítací řeč odpůrců. Dřív než však mohlo dojít k položení první otázky, z hloubi sálu se ozval opoziční hlas. "Ronal nám dá pracovní příležitosti, vy to ničíte," uvedl rozhořčeným hlasem Petr Košťál z hradecké firmy KPM. "Tak si nechte postavit takový kolos za vaším barákem! To byste mluvil jinak," snažili se ho umlčet odpůrci. Následovala asi pětiminutová slovní přestřelka, ve které zůstal pan Košťál osamocen. Dva zhruba 25letí mladíci, kteří vítali příchozí s transparenty, které podporovaly výstavbu Ronalu v Hradci, totiž jednoznačně nevěděli, o co jde. Na dotazy novinářů nebyli schopni odpovědět nic kloudného, o Ronalu prakticky nic nevěděli a bylo víc než jasné, že byli na akci někým posláni s úkolem držet transparent, nejlépe tak, aby byl vidět v televizi. Pan Košťál se bil srdnatě jako lev, a když na celý sál vykřičel svoji pravdu, znechuceně odešel. Nutno podotknout, že pan Košťál velí stavební firmě, které záleží na osudu Hradce Králové. Nelze vyloučit, že si jeho snahy všimnou radní, až budou rozhodovat v nějakém lukrativním výběrovém řízení a KPM opravdu vytouženou zakázku získá.

Vraťme se však zpět do sálu, protože fraška zdaleka neskončila (a zdá se, že jen tak brzy neskončí). Po stručném úvodu, ve kterém stihli odpůrci výstavby Ronalu označit vedení radnice a státní úředníky za neschopné arogantní mocipány, se dostalo na to rozhodující referendum. Zatímco ještě před několika měsíci zástupci Stop Ronal chtěli referendum co nejdříve, nyní už uvažují o tom, že půjde-li to dobře začnou v září sbírat podpisy a možná by mohlo referendum proběhnout na přelomu roku. Spěchat ale rozhodně není kam. Sami připouštějí, že "otázka se bude muset formulovat opravdu vhodně a správně", protože by se mohlo stát, že by se občané vyslovili pro výstavbu Ronalu. Odpůrci jsou tak připraveni udělat cokoliv, jen aby se nestavělo. "Chceme Ronal donutit odejít průtahy, uděláme vše, co nám umožní legislativa," zaznělo z jejich úst. Slova se následně ujal pan Hirš. Ten se povědomí občanů vryl jako hrdinný odpůrce výstavby obchodního centra Mlejnek. Poté, co neuspěl, protože Mlejnek se co nevidět otevře, našel si zřejmě další kauzu, ve které by se mohl zviditelnit a snažil se přítomné přesvědčit, že mezi Mlejnkem a Ronalem je jasná souvislost. Aby svým slovům dodal na váze, začal se ohánět trestními oznámeními. Důležitým bodem, který však stihnul uvést, než mu bylo odebráno nervózními organizátory slovo, je fakt, že odpůrci mají podporu několika místních samospráv v Hradci Králové.

V následné diskuzi o tom, zda je výhodné mít Ronal ve městě, zaznělo ze strany odpůrců také pár zajímavých argumentů. Ronal sice investuje zhruba 1,5 miliardy korun, ale odečte-li se tržní cena za pozemky, které mu město prodalo za symbolický poplatek a deset let daňových úlev, zdaleka to nebude firmu stát výše uváděnou částku. Navíc hrozí situace, že po skončení daňových úlev Ronal ukončí svoji činnost, protože se mu výroba přestane vyplácet, a v Hradci zůstane obrovský areál bez užitku a 500 lidí bez práce. Podobná situace prý nastala v Lanškrouně. Podezřelý se může podle odpůrců jevit i fakt, že provozovny Ronalu se v západní Evropě zavírají a nové se už nestaví z obav o poškození o životní prostředí.

Stručně shrnuto, jestliže bude podle odpůrců Ronal stavět v Třebši, tak na tom prodělají všichni občané města. Pokud se však postaví továrna někde jinde (v Hradci), všechno bude v pořádku. "Nejsme proti Ronalu v Hradci, pouze nechceme Ronal v Třebši, hájíme svůj zájem" tvrdí po výčtu ekonomických a ekologických důvodů odpůrci výstavby továrny. Opačné názory však nechtějí slyšet a tak novináři, kteří nepíší v jejich prospěch, byli závěrem konference označeni za zkorumpované a neobjektivní (docela v kontrastu s úvodní citací), stejní jsou i všichni politici, kteří jsou ochotni osud lidí z Roudničky vyměnit za funkci v radě města.

Jak se kauza vyvine je jen obtížné předpovídat. Obě strany mají svou pravdu, a spor možná rozřeší až referendum. Jestli ovšem do té doby vydrží Ronal čekat.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
9.7.2001 00:00
Ing. Jiří Menčík (neregistrovaný)
referendum nebude
Vsadím se o co chcete, že referendum rozhodně letos nebude. Lidem z Roudničky totiž musí být jasné, že ať by byla otázka položena jakkoliv, tak by je ostatní hradečáci přehlasovali. Spíš to vidím na pořádnou zdržovačku, aby Ronal odešel. Taky jsem slyšel, že prý by jim nevadil jiný podnik, pokud by byl ekologický. To považuju za ještě větší lež, než od pánů radních o tom, že by k pochybení při plánování územního plánu došlo náhodou. Pochopte jedno, v Roudničce bydlí elita národa (alespoň hradeckého), přece si nenechají kazit okolí, když tam stojí parcela milion. Mám pocit, že kdyby to šlo, tak by nejradši zrušili i hvězdárnu a další okolí, aby je to snad nerušilo.
11.3.2002 00:00
Petr Svoboda (neregistrovaný)
ale to snad...
Vážený pane inženýre,

závěr Vašeho článku působí dost závistivě. Nechci tím na Vás útočit, ale opravdu na mně tak působí. Nebydlím v Roudničce a ani se k tomu nechystám, to mi ale nebrání v tom, abych když vidím evidentně špatný záměr, proti němu vystoupil a je mi jedno, jetli se tím připojuji k někomu, kdo samozřejmě nechce za barákem slévárnu, těžkou dopravu.... Jsem přesvědčen, že je v HK řada lepších lokalit, kde je možné budovat průmysl ne zrovna lidem pod okny
10.7.2001 00:00
ing. Josef Chrpa (neregistrovaný)
Ronal
V Roudničce nebydlím, za elitu (měřeno majetkem) se nepovažuji, přesto v případě referenda k umístění Ronalu budu proti výstavbě v dané lokalitě.
Samotný objekt se jistě dá nějak vhodně architektonicky upravit. Zaráží mě však fakt, že nikde není uvedeno (mohu se mýlit), jak je řešena např.dopravní obslužnost. Kamiony se surovinami a následně výrobky budou jezdit po městských komunikacích, které stěží pojmou osobní dopravu?
10.7.2001 00:00
dvorak (neregistrovaný)
omlouvam se,ale 1000 znaku je na tohle malo
Vetsina ekonomickych aktivit se presouva do "hitec" produkce a hlavne do administrativy, sluzeb, turismu a zabavniho prumyslu, protoze vyroba spotrebovava stale mene lidske sily, a vic casu je na aktivity tohoto typu. Navic tech udajnych 500 pracovnich mist budou mista z velke casti nekvalifikovana a je otazkou, jestli se o ne vubec mistni vysoce kvalifikovana populace bude uchazet. Kdo by v tom pripade nastoupil do te tovarny a jake by to melo dusledky, je snad nabiledni. A ted k Trebsi. Nelze se divit, ze obcane tam protestuji, maji na to pravo. Co ale v poradku rozhodne neni, je fakt, ze teprve az diky tem nebyvale duslednym a upornym aktivistum z Trebse se ukazalo, ze kdosi cosi nekaleho provedl s uzemnim planem.A co je jeste horsi, je stale zjevnejsi, ze se to opet zamete pod koberec a pojede se dal, mocalem temnym podle bilych skal. A tady uz se vynoruji otazky, ktere podle me prevysuji samotny problem jedne tovarny na uzemi mesta.
11.7.2001 00:00
Václav Horáček (neregistrovaný)
Pane Dvořáku,
Nezlobte se na mě, ale když jste se před časem do stejného místa snažil prosadit jako primátor města továrnu Velux, co v tom bylo jiného a proč to nakonec nedopadlo? Přijde mi, že si trochu protiřečíte. Navíc, když je VPM (počítám, že názor VPM je totožný s Vaším) proti Ronalu, tak proč hlasovala pro výkup a následný prodej. Vůbec se nechci zastávat současného vedení, ale mám pocit, že nejste konstruktivní opozice. Když radnice řekne bílá, vy nutně musíte tvrdit černá. Děláte do puntíku přesně to samé, co dělala ODS před volbami vašemu vedení radnice. Nové volby se blíží a to si myslíte, že touto demagogií, kterou tady předvádíte, si získáte nové hlasy? Přece jen z Kosova se do novin jen tak nedostanete a tak využíváte aspoň internetu, abyste balamutil lidi.
P.S. V roce 1998 jsem Vás volil, teď jsem rád, že jste nevyhrál. Jen nevím, koho budu volit příští rok.
11.7.2001 00:00
dvorak (neregistrovaný)
Take vy si trosku protirecite,pane Horacku.Na jedne strane obvinujete VPM,ze nikdy v nicem nesouhlasi a nepodpori soucasne vedeni a na strane druhe jim vytykate,ze hlasovala pro vykup a prodej pozemku - tedy ze ten napad podporili.On je v tom prave ten problem,VPM pomerne casto hlasuje PRO navrhy soucasneho vedeni,nektere navrhy by bez jejich hlasu ani neprosly,ale o tom se nikde nepise,prezentuji se jen konfliktni veci.Tech je ovsem opravdu hodne.V pripade Ronalu to ovsem byla prave ta situace,kdy ve snaze vyhnout se narceni,ze VPM brzdi zamerne rozvoj mesta,skoro ani jinou moznost nemeli a hlasovali pro,s radou vyhrad,ktere byly slibeny neprodlene resit/ale pak uz se jimi nikdo nezabyval/.Muj nazor neni totozny s nazorem klubu,protoze se domnivam,ze vyroba drevenych oken je prece jen neco jineho,nez slevarna.Velux by tam podle uzmeniho planu byt mohl a nebylo potreba ho kvuli tomu sesvindlovat.Je i vinou VPM,ze se nechali podvest,ale podvodnici to nejsou.V tom je ten maly rozdil...
11.7.2001 00:00
Václav Horáček (neregistrovaný)
Pane Dvořáku,
Stále nechápu. V jednom příspěvku píšete, že jste Ronal (asi jako zastupitel) podpořil a ve druhém, že s jeho výstavbou (asi jako občan) nesouhlasíte. To je alibi pro příští volby? Stále se jako volič neorientuji. Napadá mě pohádka "O chytré horákyni" : obutý - neobutý, učesaný - neučesaný, dar nedar a přijet nepřijet.
Jenom jako občan a potencionální volič nevím, co si vybrat. Buďte konkrétní a jestli jste proti Ronalu, tak se spojte s odpůrci výstavby. Myslím, že by tak významnou posilu určitě přivítali. (Ve srovnání s Hirschem byste posilou určitě byl). Pokud si však chcete pouze honit body, voliči to poznají.
P.S.: Omlouvám se, že neuvádím svůj e-mail, ale jediný, který používám, je můj služební a ten bych si zde nedovolil zveřejnit. Doufám, že to nechápete jako snahu schovávat se. Rozhodně není mým stylem křičet z davu. I přes výše vyřčené nic proti Vám nemám, naopak si velmi vážím, že jako zatím jediný politik jste schopen se zapojit do diskuze.
12.7.2001 00:00
dvorak (neregistrovaný)
Pane Horacku,je mi lito,ze nemuzeme presunout nasi diskuzi na privatni maily,prostor by meli dostat i dalsi. Nemohl byste se mi ozvat primo ze sveho mailu na muj?Slibuju,ze ho nezverejnim.Ale na vasi otazku muzu odpovedet hned.Je to jednoduche.Ta vec se projednavala v dobe,kdy jsem na ZM nebyl /dostanu se tam odtud z Kosova tak jednou za dva az tri mesice/ takze jsem pro Ronal opravdu nehlasoval,ale tady na chatu jsem se pokusil vysvetlit, proc klub VPM vetsinou svych hlasu puvodni zamer podporil.Jak uz jsem take napsal,informace,ktere dostalo ZM,byly mirne receno nepresne a nejen clenove klubu VPM hlasovali o necem,co bylo realite pomerne vzdaleno.Je to urcite i jejich chyba,ale ta zakladni spociva v tom,jak s informacemi naklada soucasne vedeni radnice.Proc napriklad nejednala s obcany drive,nez s velkym humbukem privitali Ronal jako skveleho investora?Proc poslanecke kluby nemely informace predem a na ZM byla nastolena sitauce,ze bud to okamzite schvali nebo mesto opusti investor??
13.7.2001 00:00
Josef Malíř (neregistrovaný)
Ronal
Vzkaz pro pana Horáčka - druhý pokus:
Vážený pane Horáčku,
s velkým zájmem jsem si přečetl Vaši polemiku s Martinem Dvořákem o výstavbě továrny Ronal v Třebši. Pokud Váš zájem o informace o tomto případu tak, jak je mám v současné době k dispozici já jako člen zastupitelstva města za VPM, trvá, spojte se prosím se mnou prostřednictvím mobilního telefonu 0603/519678. Rád se s Vámi sejdu a můžeme pohovořit na toto, případně i jakékoli jiné téma.
S pozdravem JM
12.7.2001 00:00
Milan (neregistrovaný)
Co chcete řešit?
Já nevím,o čem to tady diskutujete? Jestli nevíte, proč musí být RONAL právě ve Třebši, tak se koukněte, která realitka tam obhospodařuje pozemky! Patří panu Machovi, který je jako ředitel odboru na magistrátě vykupoval sám od sebe. Než ho Vlasák vyhodil, dal mu pořádnou odměnu za dobrou práci. Za co asi??? A jestli nevíte, proč pan Košťál tak podporuje radnici, koukněte se, kolik dostala jeho firma KPM za poslední 3 roky zakázek.
17.7.2001 00:00
Hradecký (neregistrovaný)
Ronal
Tak si myslím, že v Hradci jsou jiná místa na továrnu tohoto druhu. Třeba v Plotištích bývale ČKD a nebo někde na Hradubické.
V Hradci je potřeba zřídit jiné věci.
Třeba AQUA CENTR. V Pardubicích mají dvě.
Letiště se zavírá v Pardubicích se zdokonaluje.
Kdo brání v Hradci tomu, aby toto město prosperovalo správným směrem?
Proč zde nemůže být vojenská akademie?
Proč se z GRAND HOTELU dělá obchodni centrum?
Prosím Vás dejte hlavy dohromady a udělejte něco pro toto město.
25.7.2001 00:00
Jiřík (neregistrovaný)
Co by bylo asi taky třeba
ANO! KVÁKVÁ CENTRUM - V Pardubicích mají DVĚ!!!

Tomu říkám argumentace...

Kdyby město radši zrekonstruovalo atletický stadión na Sokole, udělalo by se konečně něco OPRAVDU užitečného.
Malšovický stadión (kdysi dávno VŠEsportovní) patří už jenom fotbalistům - "Pryč z našeho trávníku, parchanti!!!" a Sokol se po mohutné výstavbě 50m bazénu už nevzpamatoval.
Plánuje se už dlouho. Těch cca 18 miliónů nikde nebylo, radši se stavěla Nozomi (že, pane Dvořáku) a jiné blbosti. Na atletiku penízky jaksi nebyly a nejsou...
A ten současný projekt s podzemními garážemi... Dočkáme se stadiónu ještě v tomto století, nebo se na něj po dostavbě komerčních garáží jaksi pozapomene???
26.7.2001 00:00
dvorak (neregistrovaný)
co driv a co pozdeji?
Samosprava v Hradci Kralove zacinala po roce 89 s hodne skromnymi prostredky a pritom musela co nejrychleji opravit vsechny mosty,dat do poradku silnice a skoly a vodovody a kanaly a...,a tak spousta veci proste musela pockat.V roce 98 mestska pokladna ziskala 600 milionu za prodej akcii.Z tech by se napriklad atleticky stadion poridit dal,ale misto toho mesto investovalo napr.30 mil.do pozemku v zatopovem uzemi, 8 mil.do zkrachovaleho hotelu Flora,ted se chysta koupit pivovar za 40 mil.,socialisticka bytova politika stala pres 200 mil. atd.atd.Nezbude naopak na rekonstrukci Horicke ci Velkeho namesti ani na autobusove nadrazi a zrejme ani na stadion.Ptejte se tech,kdo o tom svymi hlasy v ZM rozhodli,proc se promrhava mozna posledni sance realizovat opravdu dulezite a velke projekty pro mesto.P.S.Pro Jirika:NOZOMI nestalo mesto ani korunu,vsechno bylo porizeno ze sbirek,z valne casti v Japonsku.Z rady duvodu se nepodarilo projekt dokoncit,ale mesto na tom penize neztratilo
27.7.2001 00:00
Jiřík (neregistrovaný)
No já si myslím, že pan Dvořák má na svém určitě světle modrém UNotesu displej, ale to je asi jedno :-)
K tomu Nozomi - To jsem docela rád, jestli to opravdu nic nestálo, ale ten ocelo-betonový "ježeček" tam, pokud se nemýlím, stojí pořád. A kdo zaplatí jeho "rekultivaci"?
A k těm silnicím: Když já jedu po městě se Škodou 120 tak kolem padesátky - zas takový problém to (v porovnání s Prahou, nebo Brnem) není.
Jiná věc je, že se třeba opět rekonstruuje povrch na zastávce ve Třebši, opět tam kluci šikovný dají určitě asfalt a autobusy z něj zase za půl roku udělají konkurenci vlnobití z lázní (pro cyklisty super!). To že na Brněnský jsou už pár let dlažební kostky, který vydrží o trochu víc...

No hlavně že už je hezky, ne? (pane Dvořáku, to se vás vyjímečně netýká :-)
30.7.2001 00:00
Anthrax (neregistrovaný)
Ronal
oprava:,,,,Duranem,,,,
30.7.2001 00:00
Dvorak (neregistrovaný)
Myslim,ze pres ty svoje 4 dioptrie vidim docela dobre,a to i do vlastnich ust.Silnice se musi KAZDOROCNE UDRZOVAT, jinak se samozrejme kvalitou postupne priblizi Balkanu /my tu jezdime 25/.Ja uz v HK nestarostuju tri roky,tudiz nemohu nest zodpovednost za pripadnou dnesni diru v silnici,ale myslim si,ze jich zase tak moc v HK neni.Udrzba vsech hradeckych mostu byla zanedbana desitky let,v letech 90 az 98 byly postupne vsechny rekonstruovany,stalo to nekolik desitek milionu.Bytova politika v letech 90-98 smerovala k privatizaci bytu,zruseni poradniku a tim k odstraneni korupce uredniku a preneseni odpovednosti na obcana.Po roce 98 byla obnovena vystavba bytu s masivnimi dotacemi z mest.rozpoctu.Stovka rodin dostane podporu sto milionu,ale 100tisic Hradecaku o 100 milionu prislo.To opravdu neni bytova politika,kterou prosazovalo minule vedeni radnice v HK.
31.7.2001 00:00
Antalík (neregistrovaný)
Je to zavádějící
To je keců kolem toho, snad jsou dnes odborníci na posouzení vhodnosti dané výroby a její perspektivy. Rozhodně bude lepší (kdyby tady měla bohužel vyrůst) umístit ji do ČKD. Výhody jsou nesporné. V okolí je dostatek kvalifikovaných z krachujícího ČKD a samotný objekt i jeho umístnění je předurčeno k něčemu obdobnému. Rozhodně ale stojí za úvahu podnět jednoho občana (a je to názor mnoha hradečáků), že
význam města rapidně klesá a zcela jednoznačně za to může předchozí i současné prospěchářské vedení města. Neznám vůbec žádnou náhradu za stovky prac. míst v SALMĚ, mlékárně, ČKD, ZVU ale hypermarketů je tolik, že za chvíli budem mít každý svůj. Je víc než potřeba přilákat firmy typu softwarových a pod., co nezatěžují prostředí a přinesou kvalifik. pracovní příležitosti a tím i zvednou ty ubohé mzdy v našem kraji (ani ne půl mzdy v Praze). Kdo vysvětlí ztrátu letiště (údajně jednoho z nejkvalitnějších v republice) ? Proč tam není voj. akademie nebo základna NATO ?
31.7.2001 00:00
Antalík (neregistrovaný)
Je to zavádějící
pokr. .. Proč už když jste nám ho "projeli" (letiště), nepostavíme na něm zábavný park typu "legoland". Přinese to stovky pracovních příležitostí a miliony turistů a korun pro město. Spádovost turistů z ČR, SR, Polska a Německa je obrovskou výhodou a v kombinaci ze Safari ve Dvoře, akváriem a aquacentrem v Hradci je jednoznačná. Přemýšlite na radnici, nebo jenom hrabete pro sebe? Zajímají Vás vůbec občané, nebo jenom koryta? Nevidíte jiná města prudce se rozvíjející?
1.8.2001 00:00
Hradecký (neregistrovaný)
RONAL
Pane Antalík, již jsem o tom psal 17.července. Je zde tolik místa na okraji města a tak proč ho nevyužít na průmysl. A toto jsou body které jsem uvedl , máme asi stejný zájem. Doufám, že to někdo čte a přidá nějaký komentář.


Tak si myslím, že v Hradci jsou jiná místa na továrnu tohoto druhu. Třeba v Plotištích bývale ČKD a nebo někde na Hradubické.
V Hradci je potřeba zřídit jiné věci.
Třeba AQUA CENTR. V Pardubicích mají dvě.
Letiště se zavírá v Pardubicích se zdokonaluje.
Kdo brání v Hradci tomu, aby toto město prosperovalo správným směrem?
Proč zde nemůže být vojenská akademie?
Proč se z GRAND HOTELU dělá obchodni centrum?
Prosím Vás dejte hlavy dohromady a udělejte něco pro toto město.

2.8.2001 00:00
Dvořák (neregistrovaný)
Ano,je to zavadějící
Pane Antalíku,mohl byste být prosím konkrétnější v tom, v čem má podle Vás "minulé vedení radnice" vinu na ztrátě významu a postavení HK?Mohl byste vysvětlit proč ho označujete za "prospěchářské"? I špatní politici by měli mít zájem na tom, být do budoucna lepšími, a já bych se proto napříště rád vyvaroval chyb, které by kohokoli opravňovaly označovat mě za prospěcháře nebo za toho, kdo svojí prací poškozoval Hradec. Budu Vám proto opravdu vděčný za odpověď.
Poznámka pro pana Fišera a vlastně pro všechny diskutující: téma "Ronal" otevřelo podle mne debatu v mnohem širších souvislostech o tom, co vlastně dál s Hradcem Králové, kam ho směřovat a před čím ho chránit. Považoval bych za velice přínosné, kdyby mohla pokračovat, ale asi by bylo korektní založit na to speciální chat, abychom nemuseli být napomínáni, že se původního tématu nedržíme. Jen na okraj dodávám,že podobná debata se vedla na přelomu let 97/98 a výsledkem měl být Strategický plán rozvoje města. Zná ho někdo z Vás?
22.8.2001 00:00
Petr L (neregistrovaný)
Ronal
S velikým zájmem jsem si přečetl celou diskuzi na téma Ronal. Sám jsem v minulosti pracoval ve slévárenském provozu hliníku a vím, jak slévárenské provozy dokážou působit na životní prostředí. Proto jsem neváhal a zavítal do Jičína shlédnout mateřskou firmu Ronal. Byl jsem nesmírně překvapen čistotou a kultivovaným prostředím. Setkal jsem se i s člověkem, který prováděl měření a zpracovával výchozí studii "ovlivňování životního prostředí Ronalem v Jičíně". I těmito výsledky jsem byl mile překvapen. Proto SOUHLASÍM s výstavbou Ronalu v Hradci Králové.
PS.: Všichni účastníci této diskuse by se měli zdržet osobních invektiv. Nemusím souhlasit s názorem druhého, ale proto ho ještě nemusím urážet.
11.7.2004 23:41
Martin (neregistrovaný)
Ronal v Jičíně
Já v Ronalu Jičín dělam už 5 let. Myslím že na živ.prostředí má výroba vliv minimální. Ale práce je tam hrozná.
11.3.2002 00:00
petr svoboda (neregistrovaný)
Nejsem z Roudničky ani nebydlím u Hvězdy, od Labské kotliny je zamýšlená lokalita stavby celkem daleko, a tak by mně projekt nemusel zas tak tížit. když jsem se ale dozvěděl, kde chce nechat radnice postavit slévárnu hliníku, polkl jsem na sucho a zjišťoval, jestli to je myšleno vážně. Když si promítnu v duchu mapu HK, Roudnička a třebeš jsou na jihozápadě. Převládající směr větrů (jak zná každý už ze ZŠ) je u nás ze západu na východ. Hradec si tedy vybuduje takovou ne zrovna nejčistší továrnu zrovna tak, aby veškeré splodiny šly zrovna do centra.

Dál na mně to umístění působí i tak, že Hradci chybí jakákoliv promyšlená koncepce rozvoje průmyslu. Pardubice mají FreeZone, budují průmyslovou zónu a už to nese ovoce - Panasonic je hi-tech firma. V Hradci veškeré snahy působí chaoticky. Proč se taková zóna nezačne budovat někde v ČKD, skladištní oblasti, u letiště, nebo bůchví kde ještě, proč chce někdo nacpat továrnu do oblasti, vnímané každým jako Klidovou zónu - Novohradecké lesy, Sv. Jan, Vysoká.

Takhle ne pánové a dámy, pak se nemá radnice co dojímat, že lidi maří možnosti zvyšování zaměstnanosti.
Petr Svoboda
3.4.2002 00:00
Jan Pavel (neregistrovaný)
Ronal má již dávno prohráno
Jsem rád, že se v Hradci najde tolik lidí, kterým není lhostejný vzhled našeho stále ještě krásného města. Přiznejme si, že kdyby na stejném místě vyrostla superekologická továrna stejné velikosti, stala by se stejným trnem pro oko jako plánovaná do budoucího Hitech Hradce Králové absolutně nehodící se těžká výroba. Vzpomeňme na čem vyrostla sláva našeho města, čím se dostal do učebnic architektoniky! Ale nezoufejme, jak jsem si přečetl z předchozích odkazů není důvod k obavám. Pokud nevyjde zdržování, Ronal smeteme v referendu.
7.2.2003 00:00
Jan Novák (neregistrovaný)
Ronal už sna nikdy nic podobného
Jako jeden z aktérů "frašky" jsem upřímně rád, že jmse měli pravdu a že
RONAL se v tomto místě nestaví a dal možnost zahájení výstvby bytů
v tom pěkném místě. Taky jsem rád, že tolik občanů, kterých se problém této stavby přímo netýkal, nás podpořil. A o tom, jak to bylo
s "neškodlivostí" RONALu jsme se mohli dočíst také v článcích, kde je tato výroba jednoznačně označena jako horší než spalovna. Však také představitelé RONALu přivítali možnost v Pardubicích, kde nemuseli předložit posudek vlivu na životní prostředí. Díky za zájem.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme