Jak se jezdí v hradecké MHD? Vyjádřete svůj názor

Průzkum v hradecké MHD začne 11. listopadu | Foto: Archiv
Průzkum v hradecké MHD začne 11. listopadu | Foto: Archiv

Jak jste spokojeni s jízdou v MHD v Hradci Králové? Máte dobré zkušenosti s jednáním v infocentru dopravního podniku? A co řidiči v městské hromadné dopravě? Svůj názor na služby královéhradeckého dopravního podniku mohou cestující už za dva týdny vyjádřit v průzkumu.

Průzkum bude probíhat v období od 11. do 15. listopadu ve vozidlech a na zastávkách městské hromadné dopravy v Hradci Králové a bude zcela anonymní.

Odpovídejte pravdivě, prosí dopravní podnik

Vlastní průzkum budou provádět u cestujících starších 16 let studenti Univerzity Pardubice, kteří budou viditelně označeni visačkou s nápisem „DOPRAVNÍ PRŮZKUM“ a logem Dopravního podniku města Hradce Králové. Podle předem připraveného dotazníku se budou cestujících ptát na současnou úroveň veřejné dopravy ve městě. „Byli bychom moc rádi, kdyby tazatelům cestující, pokud se už tak rozhodnou, odpověděli úplně na všechny dotazy,“ říká vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna. 

Zjišťovat se bude spokojenost s návazností spojů či ochotou řidičů

Otázky budou nasměrovány třeba na nabídku spojů ve všední dny, nabídku spojů v sobotu a neděli, návaznost spojů, přesnost a spolehlivost, ochota pracovníků v informačních centrech dopravního podniku, výkon práce a ochotu řidičů, spokojenost s informacemi o službách a změnách v MHD, vybavení, vzhled a čistota zastávek, čistota ve vozidlech, vlastní vzhled vozidel, informace poskytované uvnitř vozidel či možnosti a způsob prodeje jízdenek včetně toho zda by cestující uvítal možnost dobíjení městských karet přes internet. 

„Názor cestujících nás velmi zajímá a děkujeme všem, kteří budou tazateli osloveni a na otázky odpoví. Výsledky průzkumu budou následně použity ke zvýšení kvality našich služeb,“ děkuje dotázaným ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
29.10.2013 15:04
tomas thomson (neregistrovaný)
mhd
Hradecky MHD je super az na to ze se po 19 hodine a O vykendech musi nastupovat predem.to je trosku otravny.dekuji a hezky den.
30.10.2013 19:53
Ebelhard (neregistrovaný)
ochota
Nevyužívám MHD moc často a tak si jízdenku vždy kupuji u řidiče. Nikdy se mi nechce to dělat, protože vím, že vždycky děsně otravuju! :-/ Odpovědi na pozdrav už ani nečekám. Na infocentru terminálu MHD je to podstatně lepší!
31.10.2013 08:00
H.Zimmerová (neregistrovaný)
zastávka u Atria
Zastávka u Atria je zbytečně daleko od hlavního vchodu do Teska.Taky zúžení komunikace a zvýšení chodníku u zastávky se nebude jevit a už to tak je, účelné.Lidi stejně přechází ihned z vozů do vozovky na druhou stranu. A to si architekti neuvědomují, že i přes bezpečnost to lidi nebudou dodržovat..
MHD č.5 jste pěkně ostrouhali, vlk se nažral, koza zůstala celá...např.U Adalu 8.12 a pak až za hodinu.Co Vás k tomu vedlo?
31.10.2013 08:10
H.Zimmerová (neregistrovaný)
vánoční provoz-prázdniny
Není moc vhodné, alespoň těsně před ván.svátky, jsou-li škol. prázdniny/1-3 dny před sv./,že je MHD provoz omezen.ŠKOLÁCI sice nejezdí do školy, ale všichni občané, včetně školáků jezdí o to více MHD - vozy jsou plné nakupujících, a to nejen hradečáků, ale i návštěvníků města.Kolik řidičů MHD má dovolenou , že nepokryjete ten předván. čas?Tak si vezmou dovolenou jindy,zamědělci si taky neberou dovolenou, když je čas sklizně.
31.10.2013 18:58
Belatka (neregistrovaný)
Nová trasa linky č.9
Chválím vaše rozhodnutí o nové trase linky č.9. Věřím, že tato trasa zůstane již jako trvalá. Zdraví Belatka
31.10.2013 19:07
pouchovák (neregistrovaný)
MHD je fajn, ale je co zlepšovat
Myslím si, že MHD je v Hradci na docela dobré úrovni, určitě by se však dalo ještě mnohé zlepšit.
Máme moderní nízkopodlažní vozy a celkem dobrou dostupnost MHD ve většině města. S chováním řidičů DP mám také spíše dobré zkušenosti, většina jedná slušně. Samozřejmě se někdy najde vyjímka, ale chápu, že ne každý nutně musí mít vždy dobrou náladu. Někdy spíše musím řidičům složit poklonu, co vše si musí od některých cestujících nechat líbit a k tomu zvládnout náročnou práci s řízením v hustém provozu.
Trochu horší je to s jízdními řády. Už několik let mám dojem, že snahou DP je v jeden čas poslat všechny spoje najednou na trasy a pak si dát pauzu. Například k nám do oblasti Věkoš a Pouchova můžeme jet z centra města třemi linkami, které ale mají odjezd v rozmezí pár minut po sobě a pak dlouho nic. Přes den to moc nevadí, spojů jezdí dost, ve večerních hodinách to však moc nepotěší, spíše naštve. Podobnou zkušenost mám i s večerními odjezdy jiných linek, třeba směrem z centra do oblasti Slezského Předměstí. Při dnešních možnostech využití počítačových programů pro tvorbu jízdních řádů to moc nechápu. Pořád se nemohu zbavit dojmu, že jízdní řády tvoří lidé, kteří MHD vůbec nejezdí.
Pak bych měl ještě pár postřehů k letošní letní snaze DP o úspory, realizované změnami, krácením a rušením linek MHD. Myslím, že úspor se lze touto cestou dobrat, ale chtělo by to dlouhodobější koncepci a hlavně to konzultovat s lidmi předem. Je fakt, že centrum města je v některých časech autobusy až přeplněné a hodně linek jezdí souběžně, ale rušit linky je nutné s rozmyslem. Negativní reakce „druhořadých lidí z okrajových částí města“ byla přece očekávatelná a následné dohady a částečný návrat k původním trasám svědčí o nepromyšlenosti celé akce.
Jsou myslím i další způsoby jak uspořit. Třeba lepší motivace řidičů k úsporné jízdě. Někteří řidiči pořád ještě jezdí rádi stylem brzda plyn a to znamená nejen vyšší spotřebu nafty, ale i vyšší opotřebení celého vozu a těch vozů jezdí každý den docela dost. Velmi by mě také zajímalo, proč nemáme v HK ještě autobusy na zemní plyn (CNG), když podle mnoha studií mají levnější a ekologičtější provoz než vozy na naftu a na jejich nákup lze získat výrazné dotace, takže ve výsledku nemusí být jejich nákup dražší. Nebo jsou v Pardubicích tak hloupí, že už jich mají tolik ?
Co se ekologie provozu týká, tak by určitě také bylo vhodné rozšířit trolejbusovou síť. Ideální možnost se nabízí na Moravském Předměstí, kde by stačilo zatrolejovat poměrně krátký úsek a bylo by možné linku 27 a (momentálně žel zrušenou) linku 28 provozovat jako trolejbusové, jejich zbývající trasy jsou „pod dráty“ . Jestlipak se s tím při městem vychvalované revitalizaci Benešovy třídy počítá ? Vím, že se o tom už nějaký čas uvažuje a rekonstrukce celé ulice by přece byla ideální příležitost.
Co říct závěrem ? Co co jsem napsal na začátku. Máme dobrou MHD a díky za ni, ale stále je co zlepšovat.
Třeba by pomohlo, kdyby se vedení DP ptalo více obyčejných lidí, co jim vyhovuje a co jsou ochotni oželet. Ono přeci jen, ten kdo jezdí MHD pravidelně, ví o problémech nejvíc. Očekával bych také větší podporu a preferenci MHD před automobilovou dopravou od představitelů města. To už by ale bylo asi na jinou diskuzi o celkové koncepci dopravy v HK.
5.11.2013 10:28
hradečák (neregistrovaný)
RE: MHD je fajn, ale je co zlepšovat
Jen ne vést řidiče k úsporné jízdě. To strašné ploužení je děsné. V Praze taky nejezdí úsporně a to těch autobusů tam jezdí mnohem více. Spíš, hlavně ve večerních hodinách, udělat více zastávek na znamení, zbytečné zastavovat na každé zastávce, když tam ani nikdo nevystupuje ani nenastupuje a hned by se ušetřila nafta spotřebovaná při rozjezdech ze zastávek.

Momentálně je CNG levnější ale jak dlouho ještě bude?

Pochybuju, že se zatrolejuje Moravské předměstí když většina kloubových autobusů je pár let starých. Další kandidát na zatrolejení je frekventovaná linka 12, kde by stačilo zatrolejovat pouze Farářství a úsek kolem Stoleté.
31.10.2013 19:42
Jana Ptáčková (neregistrovaný)
úraz v MHD
Ráda bych se podělila o velmi špatnou zkušenost.Při nastupování do MHD jsem měla úraz,tržnou ránu na pravé noze, která krvácela,výron na levé.Pan řidič nic,přesto že jsem byla viditelně otřesena.Napsala jsem stížnost je to už měsíc a do dnešního dne mi nikdo neodpověděl.Takže s chováním pana řidiče jsem velmi nespokojena.
5.11.2013 03:38
uživatel MHD HK (neregistrovaný)
MHD HK úroveˇˇn
Hezký den Vám všem, s rozsahem jsme spokojeni i po nových úpravách, možná j
e to tím, že bydlíme ne správném místě.
Řidiči jsou velmi vstřícní a to prosím, až na jednoho, který donedávna jezdil linkou č. 27 a jezdil zprominutím jako prase, jsem řidič osobního auta 41 let, mít za sebou x lidí v autobubuse a jezdit brzda plyn, tak toho buď nechám, nebo vyhledám psychiatra.Možná, že si léčil nervy. htěli jste pravdivý názor. Přeji hodně štěstí, klidu a pohody. Vaše cestující.
10.11.2013 18:44
Vilma Petrová (neregistrovaný)
prudké brždění
Já teda poslední dobou, si připadám že jsou řidiči asi tak unaveni že prudce přibrždˇují.Ač by měli někteří jezdit alesponˇ trochu,klidněji.Kolikrát se mi stalo,ikdyž čekám do poslední chvíle než zastaví,tak když stojím tak stejně mám co dělat abych se udržela při brždění.Byly doby že jezdili docela plynule. Totˇ vše co jsem chtěla,Vám napsat .
12.11.2013 07:01
Vilma Petrová (neregistrovaný)
RE: prudké brždění
Prudké brzdění
13.11.2013 10:49
Jaroslav Sandmann Hajaja (neregistrovaný)
Jak může projít psychotesty řidička, která v polprázdném autobuse začne nepříčetně řvát na staršího člověka který omylem stisknul tlačítko na tyči u dveří. Pravděpodobně mají psychologové DP jiné nároky na blodýny.
Možná by stálo za to, při nějakém školení, vysvětlit řidičům a řidičkám co je to slušnost ( bláboly o neslušných cestujících si prosím nechte pro sebe. Takovéto, mnou popsané jednání, to neomluví ).
13.11.2013 10:56
Jaroslav Sandmann Hajaja (neregistrovaný)
Mě osobně štve, že ne všechny spoje jezdí přes Terminál. Pobíhání u nádraží to je v zimě a při náledí pro starší lidi opravdu lahůdka.

HK již není městem pro lidi, nyní je městem pro zdravé a mladé lidi.
14.11.2013 14:13
Alena (neregistrovaný)
RE:
HK již dávno není městem pro lidi a hlavně né, DP HK. Ten jen kouká jak z lidí dostat co nejvíce peněz a kde ušetřit do své kapsy.
17.11.2013 20:55
Tomášmarný (neregistrovaný)
nové jízdní řády
Souhlasím s Jaroslavem Saldmannem :město HK již není městem pro lidi,a to nejen díky novým jízdním řádům DPMHK na linkách č.7.8.9.,ale i díky magistrátu HK. Starší lidé z oblasti Malšovic U Čechů, Husův pomník, Náhon,mají problém dostat se na Lesní hřbitov a v sobotu a v neděli do nemocnice. Půl hodiny jsme doma studovali nové jízdní řády platné od 16.11.,než jsme pochopili jejich systém. Ani řidiči DP nám nedokázali poradit.Vraťte linky č.7.a 9.zpět, abychom mohli DP opět věřit.Naslouchejte požadavkům občanů města HK.!!
19.1.2014 15:10
Milan Štěpánek (neregistrovaný)
spokojenost s DP HK
Jsem starší ročník a když si vzpomenu na služby DP za bolševika - smekám před ochotou řidičů, stavem voz.parku.
Snad jedna připomínka - myslím, že ve vyhl.spojení neregistrujete změnu linky
9 - když si zadám na př.Masarykova Kukleny v 10h tak mi radí přestupy na magistr a pod. ale zadám Mas- hl.n mi výjde výhodnější a hlavně rychlejší spojení z 9 na 3 těch případů je více.
Můžete mi odpovědět?


24.4.2015 18:26
Kučerová Věra (neregistrovaný)
Snížení hlasitosti ohlašování stanic
Vážení, dnes ráno 24.4.2015 jsem jela novým autobusem mhd č 174 od Hvězdy, směr Věkoše. Jízda v pořádku, ale ohlašování stanic bylo velmi hlasité až nepříjemné. Pokud by bylo možné decibely snížit - byla by jízda pohoda. Děkuji Kučerová

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme