Jak se jezdí v hradecké MHD? Vyjádřete svůj názor
Jak jste spokojeni s jízdou v MHD v Hradci Králové? Máte dobré zkušenosti s jednáním v infocentru dopravního podniku? A co řidiči v městské hromadné dopravě? Svůj názor na služby královéhradeckého dopravního podniku mohou cestující už za dva týdny vyjádřit v průzkumu.
Průzkum bude probíhat v období od 11. do 15. listopadu ve vozidlech a na zastávkách městské hromadné dopravy v Hradci Králové a bude zcela anonymní.
Odpovídejte pravdivě, prosí dopravní podnik
Vlastní průzkum budou provádět u cestujících starších 16 let studenti Univerzity Pardubice, kteří budou viditelně označeni visačkou s nápisem „DOPRAVNÍ PRŮZKUM“ a logem Dopravního podniku města Hradce Králové. Podle předem připraveného dotazníku se budou cestujících ptát na současnou úroveň veřejné dopravy ve městě. „Byli bychom moc rádi, kdyby tazatelům cestující, pokud se už tak rozhodnou, odpověděli úplně na všechny dotazy,“ říká vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna.
Zjišťovat se bude spokojenost s návazností spojů či ochotou řidičů
Otázky budou nasměrovány třeba na nabídku spojů ve všední dny, nabídku spojů v sobotu a neděli, návaznost spojů, přesnost a spolehlivost, ochota pracovníků v informačních centrech dopravního podniku, výkon práce a ochotu řidičů, spokojenost s informacemi o službách a změnách v MHD, vybavení, vzhled a čistota zastávek, čistota ve vozidlech, vlastní vzhled vozidel, informace poskytované uvnitř vozidel či možnosti a způsob prodeje jízdenek včetně toho zda by cestující uvítal možnost dobíjení městských karet přes internet.
„Názor cestujících nás velmi zajímá a děkujeme všem, kteří budou tazateli osloveni a na otázky odpoví. Výsledky průzkumu budou následně použity ke zvýšení kvality našich služeb,“ děkuje dotázaným ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
MHD č.5 jste pěkně ostrouhali, vlk se nažral, koza zůstala celá...např.U Adalu 8.12 a pak až za hodinu.Co Vás k tomu vedlo?
Máme moderní nízkopodlažní vozy a celkem dobrou dostupnost MHD ve většině města. S chováním řidičů DP mám také spíše dobré zkušenosti, většina jedná slušně. Samozřejmě se někdy najde vyjímka, ale chápu, že ne každý nutně musí mít vždy dobrou náladu. Někdy spíše musím řidičům složit poklonu, co vše si musí od některých cestujících nechat líbit a k tomu zvládnout náročnou práci s řízením v hustém provozu.
Trochu horší je to s jízdními řády. Už několik let mám dojem, že snahou DP je v jeden čas poslat všechny spoje najednou na trasy a pak si dát pauzu. Například k nám do oblasti Věkoš a Pouchova můžeme jet z centra města třemi linkami, které ale mají odjezd v rozmezí pár minut po sobě a pak dlouho nic. Přes den to moc nevadí, spojů jezdí dost, ve večerních hodinách to však moc nepotěší, spíše naštve. Podobnou zkušenost mám i s večerními odjezdy jiných linek, třeba směrem z centra do oblasti Slezského Předměstí. Při dnešních možnostech využití počítačových programů pro tvorbu jízdních řádů to moc nechápu. Pořád se nemohu zbavit dojmu, že jízdní řády tvoří lidé, kteří MHD vůbec nejezdí.
Pak bych měl ještě pár postřehů k letošní letní snaze DP o úspory, realizované změnami, krácením a rušením linek MHD. Myslím, že úspor se lze touto cestou dobrat, ale chtělo by to dlouhodobější koncepci a hlavně to konzultovat s lidmi předem. Je fakt, že centrum města je v některých časech autobusy až přeplněné a hodně linek jezdí souběžně, ale rušit linky je nutné s rozmyslem. Negativní reakce „druhořadých lidí z okrajových částí města“ byla přece očekávatelná a následné dohady a částečný návrat k původním trasám svědčí o nepromyšlenosti celé akce.
Jsou myslím i další způsoby jak uspořit. Třeba lepší motivace řidičů k úsporné jízdě. Někteří řidiči pořád ještě jezdí rádi stylem brzda plyn a to znamená nejen vyšší spotřebu nafty, ale i vyšší opotřebení celého vozu a těch vozů jezdí každý den docela dost. Velmi by mě také zajímalo, proč nemáme v HK ještě autobusy na zemní plyn (CNG), když podle mnoha studií mají levnější a ekologičtější provoz než vozy na naftu a na jejich nákup lze získat výrazné dotace, takže ve výsledku nemusí být jejich nákup dražší. Nebo jsou v Pardubicích tak hloupí, že už jich mají tolik ?
Co se ekologie provozu týká, tak by určitě také bylo vhodné rozšířit trolejbusovou síť. Ideální možnost se nabízí na Moravském Předměstí, kde by stačilo zatrolejovat poměrně krátký úsek a bylo by možné linku 27 a (momentálně žel zrušenou) linku 28 provozovat jako trolejbusové, jejich zbývající trasy jsou „pod dráty“ . Jestlipak se s tím při městem vychvalované revitalizaci Benešovy třídy počítá ? Vím, že se o tom už nějaký čas uvažuje a rekonstrukce celé ulice by přece byla ideální příležitost.
Co říct závěrem ? Co co jsem napsal na začátku. Máme dobrou MHD a díky za ni, ale stále je co zlepšovat.
Třeba by pomohlo, kdyby se vedení DP ptalo více obyčejných lidí, co jim vyhovuje a co jsou ochotni oželet. Ono přeci jen, ten kdo jezdí MHD pravidelně, ví o problémech nejvíc. Očekával bych také větší podporu a preferenci MHD před automobilovou dopravou od představitelů města. To už by ale bylo asi na jinou diskuzi o celkové koncepci dopravy v HK.
Momentálně je CNG levnější ale jak dlouho ještě bude?
Pochybuju, že se zatrolejuje Moravské předměstí když většina kloubových autobusů je pár let starých. Další kandidát na zatrolejení je frekventovaná linka 12, kde by stačilo zatrolejovat pouze Farářství a úsek kolem Stoleté.
e to tím, že bydlíme ne správném místě.
Řidiči jsou velmi vstřícní a to prosím, až na jednoho, který donedávna jezdil linkou č. 27 a jezdil zprominutím jako prase, jsem řidič osobního auta 41 let, mít za sebou x lidí v autobubuse a jezdit brzda plyn, tak toho buď nechám, nebo vyhledám psychiatra.Možná, že si léčil nervy. htěli jste pravdivý názor. Přeji hodně štěstí, klidu a pohody. Vaše cestující.
Možná by stálo za to, při nějakém školení, vysvětlit řidičům a řidičkám co je to slušnost ( bláboly o neslušných cestujících si prosím nechte pro sebe. Takovéto, mnou popsané jednání, to neomluví ).
HK již není městem pro lidi, nyní je městem pro zdravé a mladé lidi.
Snad jedna připomínka - myslím, že ve vyhl.spojení neregistrujete změnu linky
9 - když si zadám na př.Masarykova Kukleny v 10h tak mi radí přestupy na magistr a pod. ale zadám Mas- hl.n mi výjde výhodnější a hlavně rychlejší spojení z 9 na 3 těch případů je více.
Můžete mi odpovědět?
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.