Hradečtí silničáři bojují s následky námrazy, v terénu jsou už 16 hodin

Ilustrační foto | Zdroj: Pixmac.cz
Ilustrační foto | Zdroj: Pixmac.cz

Krátce po včerejší druhé hodině odpolední vyrazila první technika do ulic Hradce Králové, aby co nejvíce zmírnila následky nepřízně počasí, jejímž výsledkem byla nenápadná, ale o to více nebezpečná námraza. Správci městských silnic i chodníků, technické služby, od té doby najezdily do dnešní ranní osmé hodiny jen po vozovkách 424 km a pro zmírnění následků zimy na silnice vysypaly přes 27 tun posypového materiálu. Městskou hromadnou dopravu klimatické podmínky neochromily, a tak slouží cestujícím v plném rozsahu.

„Od včerejší třetí hodiny odpolední jezdíme bez ustání. Využili jsme pro tuto činnost všechny pracovníky a sledujeme bedlivě meteorologickou předpověď pro nejbližší období, abychom byli připraveni zmírňovat nepříjemné následky počasí i nadále,“ sdělil Tomáš Pospíšil z technických služeb. Jedním dechem dodává, že takováto neviditelná námraza je pro občany i řidiče více nebezpečná než klasický sníh, který všichni na první pohled vidí a snáze chůzi či jízdu přizpůsobí.

Technické služby se v zimě starají zhruba o 102 kilometrů městských vozovek, 294 kilometrů chodníků a 41 kilometrů strojově udržovaných cyklostezek. „Nejvíce jsme se snažili ošetřit silnice a chodníky, kde je velká frekvence chodců i vozidel a prostory blízké občanské vybavenosti, tedy okolí škol, zdravotnických zařízení, zastávek MHD, přechodů pro chodce, ale věnujeme se i lokalitám s veřejnými institucemi,“ připomíná obvyklou praxi zakotvenou v plánu zimní údržby Tomáš Pospíšil.

Kvůli neutuchajícímu mrholení a dešti docházelo včera večer a v průběhu noci k tvorbě další ledovky. Městem tak od včerejšího odpoledne kromě sypačů kličkují i pracovníci, kteří ošetřují pro vozovou techniku špatně dostupná místa.

Po celém městě technické služby navíc před zimou rozmístily 220 oranžových beden s posypovým pískem, který je volně k dispozici občanům. Jsou umístěny u přechodů, podchodů, školek, škol a na dalších rizikových místech.

Městská hromadná doprava v Hradci Králové jezdila 1. prosince a stejně tak i ráno 2. prosince bez větších obtíží a v plném rozsahu. Námraza na trolejovém vedení, která ochromila železnici i MHD v jiných městech Česka, zatím hradeckou MHD netrápí. „Mohli jsme tak ráno vypravit na trasy všechny autobusy, ale i trolejbusy. Také komunikace jsou ve většině případů sjízdné, místy zůstává ledovka, proto jezdíme s největší opatrností. Stav vozovek bedlivě hlídáme a jsme po celou dobu ve stálém spojení s technickými službami a se Správou a údržbou silnic,“ hlásí ráno v 6 hodin dispečink. Jediná výraznější zpoždění dopravní podnik evidoval včera večer na autobusových linkách č 15 a 16, které vyjíždějí ven z města do druhého pásma - Lochenice a Stěžery - Chaloupky.

Přestože předpověď počasí upozorňovala všechny řidiče i chodce prostřednictvím médií na hrozící námrazu, někteří z nich vzali apely meteorologů na lehkou váhu. Chodci i řidiči by měli přizpůsobit chůzi i jízdu zimním podmínkám a být k sobě a k okolí zodpovědní, vzkazují jak z technických služeb, tak také z hradeckého dopravního podniku. 

(Zdroj: Magistrát města Hradce Králové)

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme