Štítky: | Doprava | terminál MHD | MHD |

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Vozy podnik stále obměňuje.
Vozy podnik stále obměňuje. | autor: DPMHK

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký údaj o průměrném věku přibližně o dva roky nižší. V Praze, kde autobusy patří k nejmodernějším k zemi, je oproti Hradci jejich průměrný věk nižší jen o půl roku.

„Tento údaj je důležitý i sám o sobě, protože příslušná legislativa požaduje, aby průměrné stáří vozidel nepřesahovalo devět let. Nicméně pro nás jeho důležitost spočívá především v tom, že odráží stoupající míru komfortu, který přinášíme našim cestujícím,“ vysvětluje Zdeněk Abraham, předseda představenstva Dopravního podniku města Hradce Králové.

Vloni totiž dopravní podnik získal v otevřené veřejné zakázce dodavatele nových autobusů pro období let 2023-2025. Společnost ZLINER, největší český autorizovaný dealer společnosti Iveco, se v uzavřené rámcové smlouvě zavázala během dvou let dodat hradeckému dopravnímu podniku až 31 vozidel. „Z důvodu objektivní nutnosti obnovy vozového parku jsme už na konci loňského roku odebrali 11 naftových autobusů. Smlouva dále předpokládá dodání maximálně 20 hybridních autobusů krátkých či kloubových, první z nich bychom chtěli pořídit ještě letos,“ upozorňuje Abraham. Současně dodává, že za současnou obnovou vozového parku jsou nejen zákonné požadavky, ale také nutnost plnit stále přísnější emisní normy či dlouhodobě zvyšovat podíl bezemisních pohonů. „Významnou motivací je pro nás i možnost ještě více zlepšovat podmínky pro cestující. Nové vozy jsou bezpečnější a  mimo jiné nabízejí  plnohodnotnou klimatizaci, čalounění sedadel splňující hygienické požadavky nebo USB zásuvky s možností dobíjení mobilních telefonů,“ vypočítává Zdeněk Abraham.

Autobusy, které podnik vysoutěžil, patří přitom k technologické špičce aktuální nabídky. V Hradci by se kromě již dodaných naftových autobusů měly objevit také krátké 12metrové sólo vozy i 18 metrů měřící kloubové autobusy s hybridním pohonem.

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní podnik díky rozsáhlé rekonstrukci ušetří měsíčně 60 tisíc

Hradecký dopravní podnik má za sebou jednu z nejrozsáhlejších rekonstrukcí za posledních několik desítek let. Od 20. května do 31. října 2024 probíhala v areálu dopravního podniku v ulici Pouchovská. Obnova zpevněných ploch, vodovodních přípojek a dalších inženýrských sítí v…
Čtěte více

Na sdíleném kole můžete popojet nově i za město

Sdílená kola s městským designem si obyvatelé a návštěvníci pod Bílou věží oblíbili. Město, které eviduje za měsíc září 26 tisíc výpůjček, proto na žádost veřejnosti plánuje umístit nová stanoviště sdílených kol. Přibydou například v Plotištích nad Labem, na Slezském a Pražském…
Čtěte více

Chytré semafory v Hradci pomohly záchranářům k rychlejší jízdě v 21 270 případech

Vozidla integrovaného záchranného systému se mohou díky královéhradeckému inteligentnímu dopravnímu systému rychleji dostat k akutním případům. Za poslední tři měsíce tuto možnost záchranáři využili více než 21 tisíckrát. Nejvíce absolutních preferencí padlo na Gočárově okruhu,…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme