Štítky: | MHD Hradec Králové | elektrobus | MHD |

Hradecké elektrobusy už po městě najezdily tři miliony kilometrů

Elektrobusy už najely tři miliony kilometrů.
Elektrobusy už najely tři miliony kilometrů. | autor: DPMHK

To, že hradecký dopravní pdonik oceňuje miliony najetých kilometrů bez nehod svých řidičů, už je známé. Nyní však překonal další magickou milionovou hranici. Přesněji hradecké elektrobusy od zahájení jejich provozu v roce 2013 najely po městě celkem tři miliony kilometrů. A to přesně 12. dubna 2021.

Zásluhu na překonání této významné vzdálenosti má především flotila 20 nových elektrobusů značky SOR NS 12 ELECTRIC z produkce SOR Libchavy spol. s r.o., pořízená v roce 2018. Vozy s výraznou přední maskou byly nakoupeny s pomocí dotací Evropskéunie, kdy byla celková hodnota zakázky 246 milionů korun. Přepravní kapacita těchto vozů se třemi dveřmi je 100 cestujících, z nichž 35 má místo k sezení. Vozy jsou plně klimatizované jak pro řidiče, tak pro cestující, kterým vozy nabízí i USB zásuvky pro dobíjení.

Elektrobusy jezdí tiše a ulice města nezamořují škodlivými plyny, nahrazením nejstarších dieselových autobusů se tak výrazně snížilo znečištění ovzduší v krajské metropoli. Na jedno plné nabití elektrobus ujede cca 200 kilometrů.  Zajímavostí, vzhledem k rovinatému terénu v Hradci Králové je, že pokud řidič jede správným stylem jízdy dokáže „vrátit“ přes 30% energie zpět do baterií.

Podle řidičů, kteří mají již za tři roky s jízdou s elektrobusy velké zkušenosti, je v nich jízda pro cestující velmi příjemná a veškeré vybavení pak přispívá k jejich pocitu pohodlí a bezpečí.

„Náš podnik vlastní nejzelenější, tedy nejčistší, veřejnou dopravu v rámci celé České republiky. Podíl našich dopravních prostředků se ustálil na plánované energetické bilanci 50/50 (poměr vozidel s elektrickým a naftovým pohonem). Vzhledem k možným problémům při dlouhodobých výpadcích elektrické energie a pro plnění mimořádných úkolů si totiž část dieselových autobusů musíme ponechat pro případ řešení takových nepředvídatelných či neplánovaných situací,“ řekl Zdeněk Abraham, předseda představenstva Dopravního podniku města Hradce Králové.

Hradecký dopravní podnik má aktuálně zhruba 370 zaměstnanců, přepravu cestujících zajišťuje firma 135 nízkopodlažními vozidly, z toho 64 je na elektrický pohon, kdy elektrobusů je 23 a trolejbusů 41 a dieselových vozidel je 71.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více

Další řidiči hradecké MHD získalil ocenění v Jízdě bez nehod

Dnes proběhlo tradiční slavnostní vyhodnocení soutěže Jízda bez nehod, kdy v jeho rámci další řidiči královéhradecké MHD převzali z rukou dopravně technického ředitele Dopravího podniku města Hradce Králové Vladimíra Pejřila diplom a jednorázovou finanční odměnu za…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme