Hradecká MHD vrátí do ulic linky číslo 4 a 21
Nové linky, změny tras a modernější vozy, To jsou novinky, na které si v příštích měsících budou zvykat cestující v Hradco Králové. Přesněji řečeno ti, kteří cestují hradeckou MHD. Hradecký dopravní podnik chystá návrat některých linek, ale také zcela nové trasy. Naftové autobusy navíc vystřídají ekologičtější trolejbusy a elektrobusy. Informaci přináší Hradecký deník.
Pamatujete si na linku číslo 4? Jezdívala do Kuklen. Hradecký dopravní podnik čtyřku od 2. února vrací do života. Nebude však jezdit po své staré trase, ale bude dopravovat cestující z Pod strání, přes Brněnskou a magistrát až na Terminál. Ve stejný den se také vrátí další číslo – 21. Tato linka bude podle ředitele Dopravního podniku Zdeňka Abrahama jezdit zatím v testovacím režimu z lokality Na Plachtě po malém hradeckém okruhu. „Do budoucna je možnost, že linku prodloužíme na Terminál a Slezské Předměstí, ale zatím plánujeme jen zkušební provoz,“ uvedl Zdeněk Abraham.
MHD prodlouží linku číslo 19
Čtete také
Hradecký dopravní podnik chystá také prodloužení trasy linky číslo 19, která obsluhuje vnitrobloky fakultní nemocnice. „Uvažujeme o tom, že bychom tuto linku zavedli i na nové zastávky u Labského mostu, které vznikly z důvodu plánované výstavby centrály ČSOB. Linka by dále zajížděla k nemocnici, ale jela by i přes Terminál a tím pádem by mohla dopomoci fakultní nemocnici k úbytku automobilů,“ dodal ředitel Zdeněk Abraham. Od 2. března pak z linky 27 zmizí převážná část autobusů. Nahradí je nedávno nakoupené trolejbusy s parciálním pohonem, který využijí na neelektrifikovaných úsecích v okolí Benešovy třídy.
Na méně hluku bez emisí se pak mohou těšit lidé bydlící okolo tras autobusů 11, 12, 14 a 17. „Na těchto linkách v plné míře vyměníme autobusy s naftovým motorem za elektrobusy,“ dodal ředitel.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
Tak to těch změn moc není, hlavně řešit pořád Benešovku, místo Labské Kotliny, kde linka č. 12 je totálně narvaná a mnohdy se do ní lidé ani nevejdou, nejvíce, když jede do Březhradu, ale i do města. Gratuluji tomu, kdo na tuto linku chce dát pouze Elektrobusy, které jsou ještě menší než naftové autobusy vyjma Elektrobusů značky Iveco, ale těch jste moc nenakoupili. Konečně byste mohli vymyslet linku např. z Nového Hradce či Pod Stranní, která by jela přes Nemocnici a zahla by doleva na Březhrad a udělat na Hradubické dvě nové zastávky u podchodu vedoucího k Metuji. Další linka, která by mohla tyto zastávky využívat by mohla vést z Terminálu do Březhradu přes Střelnici, Lipky a Obří akvárium podobně jak jezdila dříve linka T, tím by jste ulevili mnohdy totálně narvané 12. Bohužel mě mrzí, že jsem nepotkal ten Váš průzkum, ale doufám, že si toto někdo z Dopravního podniku přečte a uvědomí si, že HK není jen Benešovka, Plachta a Slezské předměstí, ale i Labská Kotlina I. a II. a nově vyrůstající lukrativní čtvrť Farářství. Martin
David
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.