Hradecká MHD vrátí do ulic linky číslo 4 a 21

Hradeckou dopravu čekají změny.
Hradeckou dopravu čekají změny. | autor: dpmhk.cz

Nové linky, změny tras a modernější vozy, To jsou novinky, na které si v příštích měsících budou zvykat cestující v Hradco Králové. Přesněji řečeno ti, kteří cestují hradeckou MHD. Hradecký dopravní podnik chystá návrat některých linek, ale také zcela nové trasy. Naftové autobusy navíc vystřídají ekologičtější trolejbusy a elektrobusy. Informaci přináší Hradecký deník.

 

Pamatujete si na linku číslo 4? Jezdívala do Kuklen. Hradecký dopravní podnik čtyřku od 2. února vrací do života. Nebude však jezdit po své staré trase, ale bude dopravovat cestující z Pod strání, přes Brněnskou a magistrát až na Terminál. Ve stejný den se také vrátí další číslo – 21. Tato linka bude podle ředitele Dopravního podniku Zdeňka Abrahama jezdit zatím v testovacím režimu z lokality Na Plachtě po malém hradeckém okruhu. „Do budoucna je možnost, že linku prodloužíme na Terminál a Slezské Předměstí, ale zatím plánujeme jen zkušební provoz,“ uvedl Zdeněk Abraham.

MHD prodlouží linku číslo 19

Hradecký dopravní podnik chystá také prodloužení trasy linky číslo 19, která obsluhuje vnitrobloky fakultní nemocnice. „Uvažujeme o tom, že bychom tuto linku zavedli i na nové zastávky u Labského mostu, které vznikly z důvodu plánované výstavby centrály ČSOB. Linka by dále zajížděla k nemocnici, ale jela by i přes Terminál a tím pádem by mohla dopomoci fakultní nemocnici k úbytku automobilů,“ dodal ředitel Zdeněk Abraham. Od 2. března pak z linky 27 zmizí převážná část autobusů. Nahradí je nedávno nakoupené trolejbusy s parciálním pohonem, který využijí na neelektrifikovaných úsecích v okolí Benešovy třídy.

Na méně hluku bez emisí se pak mohou těšit lidé bydlící okolo tras autobusů 11, 12, 14 a 17. „Na těchto linkách v plné míře vyměníme autobusy s naftovým motorem za elektrobusy,“ dodal ředitel.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
4.12.2018 07:51
Martin (neregistrovaný)
Názor
Dobrý den,

Tak to těch změn moc není, hlavně řešit pořád Benešovku, místo Labské Kotliny, kde linka č. 12 je totálně narvaná a mnohdy se do ní lidé ani nevejdou, nejvíce, když jede do Březhradu, ale i do města. Gratuluji tomu, kdo na tuto linku chce dát pouze Elektrobusy, které jsou ještě menší než naftové autobusy vyjma Elektrobusů značky Iveco, ale těch jste moc nenakoupili. Konečně byste mohli vymyslet linku např. z Nového Hradce či Pod Stranní, která by jela přes Nemocnici a zahla by doleva na Březhrad a udělat na Hradubické dvě nové zastávky u podchodu vedoucího k Metuji. Další linka, která by mohla tyto zastávky využívat by mohla vést z Terminálu do Březhradu přes Střelnici, Lipky a Obří akvárium podobně jak jezdila dříve linka T, tím by jste ulevili mnohdy totálně narvané 12. Bohužel mě mrzí, že jsem nepotkal ten Váš průzkum, ale doufám, že si toto někdo z Dopravního podniku přečte a uvědomí si, že HK není jen Benešovka, Plachta a Slezské předměstí, ale i Labská Kotlina I. a II. a nově vyrůstající lukrativní čtvrť Farářství. Martin
10.1.2019 11:11
David (neregistrovaný)
RE: Názor
Martine vy asi nejezdíte autobusem protože pak by jste věděl že nové elektrobusy SOR ENB 12 mají kapacitu 106 osob a starý naftový autobusy Irisbus mají kapacitu 99 osob a nové naftové autobusy IVECO 102 a malou kapacitu mají pouze staré elektrobusy od soru který každý den obsluhují linku 19 a 10. problém nemá jenom Farářství Březhrad a Kotlina ale i Svobodné dvory a Stěžery a tohle všechno ví 13-ti letý kluk.
David
Pro hlasování musíte být přihlášen(a)! Přihlásit se zde

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme