Hradecká MHD chystá zdražení
Systém čipových karet bude stát 17 milionů korun. V budoucnu by však nemusel sloužit jen k platbě ve vozech MHD, ale i k jako elektronická peněženka například pro placení parkovného či vstupného do městských zařízení.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
A jestli se vám to zdá drahé, tak si zjistete, kolik se platí v jiných srovnatlných městech.
2.) vozový park je pravidelně obměňován a v porovnání s jinými městy je opět na vysoké úrovni
3.) pokud budou čipové karty podobného typu jako v Plzni, tak to přinese především jednodušší a modernější nákup jízdenek - ať už jenorázových, tak předplacených (měsíčních, čtvrtletních apod.) - viz www.plzenskakarta.cz
1.) předplatné - tj. jízdné na měsíc, čtvrtletí apod. - to funguje tak, že se zajde na "kontaktní místo" - tedy tam, kde se kupují stávající kupony, tam se nahlásí doba předplatného - např. měsíční respektive 31-dení - od 22.8. do 21.9., zaplatí se příslušná částka a paní za přepážkou na kartu "nahraje" příslušné předplatné. Držitel dostane i papírovou stvrzenku, ale při kontrole se prokáže pouze tou čipovou kartou.
2.) jednotlivé jízdné - to se "nakupuje" přímo v autobusech u osazených terminálů, kde se na dotykovém displeji navolí počet a druh jízdenek a na příslušné místo se přiloží karta. Terminál z karty odečte příslušný obnos a vytiskne jízdenku s datem a časem. Samozřejmě musí být na kartě dostatečný "obnos" - karta se "dobíjí" opět na kontaktních místech libovolnou částkou - např. 200,-. Toto dobití nemá nic společného s předplatitelským jízdným - slouží výhradně pro nákup jednotlivých jízdenek v autobusech - a později např. i pro bezhotovostní placení různých kulturních a sportovních akcí.
Tolik tedy ve stručnosti princip fungování karet. Rozhodně není třeba se něčeho obávat - nákup jednotlivé jízdenky není o nic pomalejší než cvaknutí stávajících jízdenek a při vhodně zvoleném období předplatného (31-dení) někdy od půlky jednoho měsíce do půlky následujícího se dá vyhnout i frontám na kontaktních místech. A nakonec - bude-li karta nazvána jako "Hradecká karta" bude majitel vyjadřovat i jakousi patriotní příslušnost ke svému městu :-)
Cestující hlavně zajímá cena - např. na kolik ho vyjde nová roční jízdenka (včetně pořízení barevné fotografie a karty) oproti předchozí časové jízdence. To je pro cestující nejdůležitější informace a ne plkání o tom, že možná někdy v budocnosti s městskou kartou bude moci platit parkovné atd.
A ještě něco - vzhledem k turistům budou jistě zachovány i klasické jednorázové jízdenky, takže si je mohou starší lidé nadále kupovat. Karty budou zejména pro předplatné jízdné (tam žádné popletení ze strany cestujícího nehrozí) a pro zvýhodněné jednorázové jízdné - patrně formou výhodnější přestupní jízdenky zakoupené přímo na terminálu v autobusu.
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.