Hradec zmodernizuje 38 křižovatek, chytré semafory budou řídit dopravu

Inteligentní dopravní systém bude mít Hradec Králové do dvou let.
Inteligentní dopravní systém bude mít Hradec Králové do dvou let. | autor: hradeckralove.cz

Hradec Králové zahájí instalaci Inteligentního dopravního systému (IDS). Instalace prvních "chytrých semaforů" je naplánována na přelom května a června. Celý systém moderního řízení provozu v Hradci Králové za 230 milionů korun má být v provozu během roku 2023. Umožní plynulejší dopravu, přednost dostanou linky městské hromadné dopravy nebo sanity a hasiči.

Rada města v úterý schválila na tuto investiční akci technický dozor stavebníka a koordinátora bezpečnosti práce v průběhu stavebních prací především v okolí vybraných světelně řízených křižovatek. První úpravy a výměny semaforů mají být zahájeny na přelomu května a června.

„Projekt inteligentního dopravního systému se vyvíjí velice dobře, bez výraznějších komplikací. V tuto chvíli máme vyřešenou většinu křižovatek, které už mají územní rozhodnutí nebo byly oznámeny na stavebním úřadě a je u nich tedy možné zahájit stavební práce. Jedenáct dalších křižovatek nyní na vydání společného územního a stavebního rozhodnutí čeká, u několika dalších pak bude třeba ještě územní řízení zahájit. Předpokládáme ale, že tyto dokumenty jsou otázkou dnů a úpravy prvních křižovatek by měly být zahájeny v následujících týdnech,“ říká primátor města Alexandr Hrabálek.

Aby mohlo město zahájit práce, musí mít ještě vysoutěžený technický dozor a koordinátora bezpečnosti práce. Toho s cenou zhruba 4,4 milionu korun bez DPH schválili tento týden radní města. 

Upraveno bude 38 křižovatek

„Technický dozor stavebníka a koordinátor bezpečnosti práce je zákonem stanovená podmínka pro veřejného zadavatele. V následujících dnech bude úkolem technického dozoru obeslat všechny inspektoráty práce kvůli vytyčení inženýrských sítí v každé křižovatce a jejím nejbližším okolí,“ doplňuje náměstek primátora pro oblast městských investic Jiří Bláha.

Dodavatelem inteligentního dopravního systému je společnost CROSS Zlín s cenou 229,3 milionu korun bez DPH. Jeho smyslem je především zajištění plynulejší dopravy prostřednictvím řízených světelných křižovatek. Součástí systému budou nové semafory, datové sítě, senzory či moderní technologie pro řízení dopravy v reálném čase. Navíc umožní preferovat linky městské hromadné dopravy nebo bezpečný průjezd složek integrovaného záchranného systému.

Upraveno bude celkem 38 křižovatek, práce společnost zahájí v následujících týdnech, zatím na místa dováží stavební materiál. Systém má být dokončen na jaře 2023 a ve stejném roce by měl zahájit svůj provoz. Roční náklady na provoz IDS se odhadují na 19 milionů korun.

 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
19.4.2022 09:39
Jiří Kapras (neregistrovaný)
semafory na příjezdu od Brna /Holic v Č./ atd.
Jezdím často tímto směrem do Hradce Králové, ale v poslední době musím téměř na každé křižovatce zastavit a čekat až se rozsvítí zelená . Dříve jsem projel až za kruhový objezd plynule .Teprve až u křižovatky u Tesly jsem poprvé musel zastavit.Jestli to je toto avizované zlepšení dopravy , tak se zatím nepovedlo. Děkuji za odpověď .
Pro hlasování musíte být přihlášen(a)! Přihlásit se zde

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme