Hradec spustil aplikaci, díky které můžete upozorňovat na problémy ve městě

Informace o městě z aplikace.
Informace o městě z aplikace. | autor: pixabay.com

Hradecký magistrát spustil od října novou aplikaci MUNIPOLIS, díky které je možné nahlašovat drobné závady nebo upozornit na nedostatky, které lze v krátkém čase napravit a vyřešit. Zaregistrovaní uživatelé budou včas informováni o krizových událostech, o varováních z ČHMÚ, o novinkách a důležitých aktualitách z úřadu, nebo mohou nahlédnout do archivu městského zpravodaje Radnice v elektronické podobě.

„Pro nás je aplikace důležitá zejména z toho důvodu, že budeme mít zpětnou vazbu od našich občanů přímo z terénu, kdy budou hlásit drobné závady či upozornění na nedostatky,“ říká náměstek primátorky odpovědný za IT a digitalizaci Pavel Vrbický. Získána budou lepší data o problematických místech, která budou průběžně vyhodnocována. MUNIPOLIS zjednoduší administraci stovek podnětů, které město a jím zřizované organizace každý rok obdrží různými cestami.

Vedle možnosti nahlásit závadu poskytne aplikace uživatelům další praktické informace. V současnosti je její součástí mapový přehled kontejnerových stání na tříděný odpad, novinky z úřadu či města nebo elektronická verze městského zpravodaje Radnice. „Do budoucna chceme dávat do aplikace termíny blokového čištění, informace o odstávkách tepla, omezení dodávky elektrické energie a vody, termíny plateb poplatků za odpady a psy. Další kategorií, kterou chystáme, bude participace občanů,“ doplňuje náměstek Vrbický. Pokud uživatel vyplní při registraci název ulice ve které bydlí, dostane informace týkající se pouze jeho bezprostředního okolí. Uživatelé také mohou obdržet upozornění na případné krizové události či varování z ČHMÚ. Služba je zdarma.

Aplikace v modulu hlášení závad neslouží k nahlašování velkých, investici vyžadujících projektů. Při události ohrožující život, zdraví a majetek musí veřejnost kontaktovat linky 150, 155, 156 či 158. Nenadálé výpadky dodávek elektřiny, vody, tepla nebo plynu je potřeba hlásit přímo jejich dodavatelům.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
16.10.2023 14:28
Eva (neregistrovaný)
koše
Je to volání na poušti. Opakovaně jsem upozorňovala MM, KMS, TS, že na zastávce MHD Třebeš odbočka chybí koše a tvoří se tam skládky. Roky bez odezvy. Tak nač další aplikace?
18.10.2023 14:57
Václav Bartoš (neregistrovaný)
RE: koše
Protože díky aplikaci to nezapadne.
16.10.2023 15:12
Iva (neregistrovaný)
nedostatky
Taky si myslím, že je to k ničemu. Opakovaně upozorňuji TS na kritický stav chodníku před domem Slezská 869, je to k ničemu a bez odezvy. Až si tu někdo zlomí nohu, tak mu z MM napíší, že neumí chodit. Jako to napsali mně, když jsem si při pletí porostu vedle domu natrhla Achillovku.
18.10.2023 14:59
Václav Bartoš (neregistrovaný)
RE: nedostatky
Protože upozorňujete TS, které se zodpovídají radě města, u které se nyní podněty soustředí, resp. jejich kontrola. Najednou ten podnět nemá úředník / pracovník měst. firmy ve svém mailu, ale najednou na ten podnět je vidět z magistrátu.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru