Hradec Králové stále sází na trolejbusy
Stotisícový Hradec Králové pokládá trolejbusy za důležitou součást městské dopravy přesto, že náklady na jejich provoz jsou vyšší než u autobusů. Trolejbusy v Hradci zajišťují zhruba třetinu přepravy a jezdí na páteřních linkách. Vedení dopravního podniku tvrdí, že ekologická trolejbusová doprava bez exhalací do města patří. O jejím omezení v žádném případě dopravní podnik neuvažuje. Uvádí to v dnešním vydání pro Královéhradecký kraj MF DNES.
Zejména kvůli vyšším pořizovacím nákladům je provoz trolejbusů oproti autobusům asi o osm procent dražší. Výhodou trolejbusů je snazší údržba a v zimě účinné topení. Nevýhodou je zranitelnost při nečekané události, například opravě silnice.Z vozového parku dopravního podniku v počtu 133 vozidel je 37 trolejbusů, které jezdí na pěti linkách. Autobusových linek je 19. Poslední nové trolejbusy podnik koupil v roce 2003, od té doby investuje jen do autobusů. Koupi trolejbusů chystá Dopravní podnik Hradec Králové opět na rok 2007 či 2008.
Trolejbusy mají v Hradci Králové dlouhou tradici. První trať byla otevřena již v roce 1949.
Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?
Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.
Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.
Komentáře ke článku
31.8.2006 09:46
Dare (neregistrovaný)
Ještě že má DP rozum
Je víc než dobře, že tady jezdí trolejbusy (více=lépe), protože ta spálená nafta nám jenom zkracuje život a způsobuje alergie .... těch 8 procent navíc za to zdraví stojí nebo ne ?
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.