Hradec investuje do chytrého řízení dopravy více než 300 milionů

Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | autor: hradeckralove.cz

Plynulejší a bezpečnější doprava v Hradci. Usnadnění průjezdu městem vozů MHD a záchranných složek. Ale také kamery na určitých rizikových místech ve městě, které budou sledovat, jestli řidiči nejezdí na červenou nebo nepřekračují rychlost. To všechno si hradecký magistrát slibuje od nového inteligentního dopravního systému. Jeho výstavba a instalace by měla začít v roce 2020. Půjde v podstatě o upravené stávající semafory, které budou přes celou řadu senzorů a kamer propojeny s centrálním dispečínkem. Na podzim by mělo proběhnout výběrové řízení na dodavatele. Celkové náklady se vyšplhají na 305 milionů korun. 

Inteligentní dopravní systém je v současnosti standardním nástrojem pro organizaci dopravy v celé řadě měst Evropy včetně Prahy, Brna nebo Ostravy. "Hlavním cílem projektu je zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti dopravy ve městě, což v konečném důsledku sníží jízdní dobu a negativní vliv na životní prostředí," doplňuje náměstek primátora Jindřich Vedlich.

"Nechtěl bych, aby si lidé mysleli, že nám jde pouze o to, sledovat řidiče, jak jezdí a dávat jim pokuty. Kamery budou v rizikových místech," upřesnil primátor Zdeněk Fink. „Výběr lokalit a úseků odpovídá požadavkům komisí místních samospráv a byl konzultován s městskou i státní policií," vysvětluje náměstek Vedlich. Pro stacionární radary byly vytipovány ulice Pražská, Úprkova, Lhotecká, Pouchovská, Zborovská a třída SNP. S úsekovým měřením se počítá v ulicích A. Dvořáka a Koutníkova, průjezd na červenou budou sledovat detektory na křižovatkách v Rašínově a Okružní ulici. Místa a lokality se pak mohou dle potřeby měnit. V Hradci je celkem 50 semaforů, z toho 38 na křižovatkách, zbytek je u přechodů pro chodce.

Vymění se semafory, přibudou chytré detektory

Hlavní částí hradeckého systému bude kompletní výměna zastaralé a místy nespolehlivé světelné dopravní signalizace, tedy semaforů. V některých případech se to bude týkat i samotných sloupů, na kterých jsou semafory umístěné a jsou za hranicí své životnosti, přičemž někde dojde i k jejich částečnému posunu v křižovatce podle požadavků dopravního inspektorátu Policie ČR. 

„Současně se ve vybraných oblastech nainstalují křižovatkové a strategické detektory. Ty budou umět vyhodnotit rychlost a dobu jízdy nebo mimořádné stavy, jako jsou dopravní nehody nebo kolony," doplňuje Vladimír Faltus z Dopravní fakulty pražského ČVUT, který byl členem týmu zpracovatelů studie proveditelnosti IDS v Hradci Králové. 

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme