Dopravní podnik v Hradci má další nové trolejbusy

Poslední nový trolejbus dorazil do Hradce včera
Poslední nový trolejbus dorazil do Hradce včera

Po dvou letech finišuje v Dopravním podniku města Hradec Králové zásadní obnova vozového parku. Započala v lednu 2011 a ve středu na Terminál hromadné dopravy dorazil poslední z plánovaných 31 moderních typů trolejbusů. 

Investice do nových vozů dělá celkem 332 milionů korun za dva roky, více jak jednu třetinu financí získal královéhradecký dopravní podnik z evropského rozpočtu.

V letošním roce to je už 65 let, co na silnice v Hradci Králové vyjel první trolejbus, dnes se vozový park hradeckého dopravního podniku může chlubit tím, že je jedním z nejmodernějších. Dokonce je jediným v republice, který má nízkopodlažního zástupce od každého provozovaného typu vozu. „Nízkopodlažnost nyní můžeme zaručit u všech typů našich vozidel. Usnadňuje to nástup a výstup všem cestujícím, nejen invalidním občanům anebo maminkám s kočárky,“ uvedl Miloslav Kulich, ředitel Dopravního podniku města Hradec Králové. 

I poslední dva dodané trolejbusy z dílny plzeňské Škody Electric budou na sobě vozit kreslené kouzelné postavičky - první bude Zlatý pavouček a druhým bude Skřítek Lichotníček.

Hradec má nejlepší vozový park, přesto lidé s MHD moc nejezdí

Nové trolejbusové vozy pro hradeckou MHD jsou o poznání úspornější a dokonce lehčí. Cestující jistě ocení sníženou hlučnost a jedny nástupní a výstupní dveře navíc. „Máme nejlepší vozový park v republice a je to zásluha především vedení dopravního podniku. I když musím poznamenat, že se stále více potýkáme s tím, že nám hromadnou dopravou nejezdí tolik lidí, jak bychom si přáli,“ řekl Zdeněk Fink, primátor města Hradec Králové. 

Dopravní podnik pokles tržeb zaznamenal především v zimních měsících, kdy je využití hromadné dopravy nejsilnější. Za zimu tak klesly tržby o 7 %, což ale dělá téměř 3 miliony korun. „Domníváme se, že to je úsporným chováním lidí. Zároveň se ale domníváme, že nabízíme určtitý komfort hromadné dopravy, přesto měsíce duben a květen zaznamenaly menší skok dolů 200 až 300 tisíc korun měsíčně,“ popsal ředitel dopravního podniku. 

Náklady spojené s provozování nových typů vozů v ostrém provozu se už nyní ukazují jako výrazně nižší. „Provoz nové generace kloubových trolejbusů ukázal už po několika málo měsících, že náklady na jejich provoz jsou nižší, a navíc jsme významně ušetřili na jejich údržbě,“ doplnil ředitel Kulich. Doplnil také, že první dodané vozy v roce 2011 v rámci této poslední obnovy vozového parku mají na svých tachometrech kolem 130 tisíc kilometrů.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více

Přes Miletu už nebudou jezdit trolejbusy. Opravy se dotknou všech linek MHD

Stavba, která na dlouhé měsíce ochromí dopravu v Hradci, už se blíží. Jedná se o rekonstrukci křižovatky Mileta. V místě už nyní probíhají přípravné práce. Dopravní omezení, která v první etapě uzavřou severní část městského okruhu a Hradeckou ulici směrem do centra, na…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme